Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkin sataa juuri sunnuntaina

Vierailija
19.10.2014 |

Tänään piti viettää ulkoilusunnuntaita mutta vettä sataa niin että räystäsrännit oikein lorisevat. Pitäiskö tässä nyt sitten lähteä tuonne sateeseen kastelemaan itsensä?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa oli ulkoilla ja katsella melkein myrskyävää merta. Sadevaatteet on keksitty ;)

Vierailija
2/31 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin tunnin verran ulkona. Sade ei ollut mitään kaatosadetta mutta kyllä se vain sai tuulitakin läpi olkapäät ja rintakehän alueen kasteltua. Myös huppu päästi veden läpi liiskautuen inhottavasti hiuksiin. Ja penkille istuessa kastui takamus tuulihousujen läpi vaikka se penkki näytti vain hieman märältä. Ehkä pahinta kuitenkin oli vihmova tuuli jota ei tuulipukukaan oikein pitänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 13:56"]

Kivaa oli ulkoilla ja katsella melkein myrskyävää merta. Sadevaatteet on keksitty ;)

[/quote]

Eikö sadevaatteet ole epämukavat päällä vaikkakin tietysti pitävät kuivana?

Vierailija
4/31 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 13:54"]

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 12:56"]

Oltiin miehen kanssa aamulla lähdössä lenkille, silloin satoi hieman tihkua. Lenkin aikana sitten alkoi sataa kunnolla. Mulla oli pipo, mies ajatteli ettei tarvitse kun tulee vaan vähän tihkua. Nauratti kun joku mummeli huusi miehelle lenkillä, että "et sitten löytänyt mitään pipoa päähäs poika!". Ollaan siis nelikymppisiä.

[/quote]

Kastuitko kunnolla vaatteistasi? Ja eihän pipokaan vettä pidä.

[/quote]

Goretex -kuteet oli, joten ei kastuttu. Mun pipokin pitää hyvin vettä, mies oli kyllä päästään kuin uitettu koira.

Vierailija
5/31 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 14:00"]

[/quote]

[/quote]

Kaikki on suhteellista. Märkänä tavallisissa vaatteissa vai kuivana sadevaatteissa? Kyllä tuo ensimmäinen vaihtoehto tuntuu epämukavammalta...

Vierailija
6/31 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 12:45"]

Päiväkodissa työskentelevänä itsekkäästi toivon sadesäät mieluiten viikonlopulle. Nopeuttaa niin paljon siirtymiä, kun kuravaatteita ei tarvita.

[/quote]

Niinpä. Ja ei varmastikaan ole mukavaa kun joutuu seisomaan ulkona vesisateessa ja jos ei itsellä ole kuriksia kuten lapsilla niin oma ulkoilupuku kastuu äkkiä läpi ja sade kastelee sisävaatteetkin.

Vierailija
7/31 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me lasten kanssa ulkoiltiin. Ensin vähän muta-vesileikkejä pihalla ja sitten lähdimme metsään kävelylle :) Matkalla lapset hyppivät kilpaa vesilätäköissä; mitä isompi ja syvempi lätäkkö, sitä paremmat roiskeet. Itselläni oli vedenpitävät ulkoiluvaatteet ja jalassa oli kumisaappaat. Otin varuiksi sateenvarjon, koska ahdistaa kulkea pipo+huppu päässä. Tuntuu, ettei näe, eikä kuule yhtään mitään. Oli kyllä hauskaa. Lapset saivat purkaa enimmät energiansa lätäköihin hyppimällä ja kotiin tullessa olivat todella nälkäisiä.

Vierailija
8/31 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 14:09"]

Kyllä me lasten kanssa ulkoiltiin. Ensin vähän muta-vesileikkejä pihalla ja sitten lähdimme metsään kävelylle :) Matkalla lapset hyppivät kilpaa vesilätäköissä; mitä isompi ja syvempi lätäkkö, sitä paremmat roiskeet. Itselläni oli vedenpitävät ulkoiluvaatteet ja jalassa oli kumisaappaat. Otin varuiksi sateenvarjon, koska ahdistaa kulkea pipo+huppu päässä. Tuntuu, ettei näe, eikä kuule yhtään mitään. Oli kyllä hauskaa. Lapset saivat purkaa enimmät energiansa lätäköihin hyppimällä ja kotiin tullessa olivat todella nälkäisiä.

[/quote]

Eikö teillä tuullut, miten sait sateenvarjon pysymään pystyssä? Millaiset ulkoiluvaatteet sulla on, eikö vesi ja tuuli mene yhtään läpi? Pärjäätkö niillä kuivana ilman sateenvarjoa jos sataa reippaasti?

Vierailija
9/31 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 14:16"]

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 14:09"]

[/quote]

Eikö teillä tuullut, miten sait sateenvarjon pysymään pystyssä? Millaiset ulkoiluvaatteet sulla on, eikö vesi ja tuuli mene yhtään läpi? Pärjäätkö niillä kuivana ilman sateenvarjoa jos sataa reippaasti?

[/quote]

Kyllä tuolla tuulee jonkun verran, mutta ei niin paljoa, että ei ulkoilla pystyisi. Asumme siis pk-seudulla. Vaatteet pitävät kyllä vettä ja tuulta hyvin. Sateenvarjon otin vain siksi, koska inhoan pitää huppua pipon kanssa :D En minä sitä muuten edes tarvitsisi. Lapsilla oli sadevaatteet ja alla fleeceä.  Hyvin pysyimme lämpiminä ja kuivina kaikki.

Vierailija
10/31 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 14:23"]

Kyllä tuolla tuulee jonkun verran, mutta ei niin paljoa, että ei ulkoilla pystyisi. Asumme siis pk-seudulla. Vaatteet pitävät kyllä vettä ja tuulta hyvin. Sateenvarjon otin vain siksi, koska inhoan pitää huppua pipon kanssa :D En minä sitä muuten edes tarvitsisi. Lapsilla oli sadevaatteet ja alla fleeceä.  Hyvin pysyimme lämpiminä ja kuivina kaikki.

[/quote]

Sulla on tosi hyvä ulkoilupuku, oliko hirveän kallis ja minkä merkkinen. Mun halpistuulipuvulla on vaikeuksia saada torjutuksi edes tota tuulta saati sadetta. Aukealla paikalla viima tahtoo aina mennä läpi ohuesta mikrokuitukankaasta. Minusta sateenvarjo on hankala jos ulkona haluaa tehdä jotain ja tuulisessa säässä se ei oikein suojaa kuin kaulasta ylöspäin.

Vierailija
11/31 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 14:02"]

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 14:00"]

[/quote]

[/quote]

Kaikki on suhteellista. Märkänä tavallisissa vaatteissa vai kuivana sadevaatteissa? Kyllä tuo ensimmäinen vaihtoehto tuntuu epämukavammalta...

[/quote]

Näin on. Olen ollut kaatosateessa päälläni tavallinen tuulipuku ja oloni oli silloin todella märkä ja kylmä. Olisin mielelläni laittanut siihen päälle sadeasun jos olisi sellainen ollut.

Vierailija
12/31 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 14:30"]

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 14:23"]

[/quote]

Sulla on tosi hyvä ulkoilupuku, oliko hirveän kallis ja minkä merkkinen. Mun halpistuulipuvulla on vaikeuksia saada torjutuksi edes tota tuulta saati sadetta. Aukealla paikalla viima tahtoo aina mennä läpi ohuesta mikrokuitukankaasta. Minusta sateenvarjo on hankala jos ulkona haluaa tehdä jotain ja tuulisessa säässä se ei oikein suojaa kuin kaulasta ylöspäin.

[/quote]

Takin ostin vuosia sitten Stadiumista. On Everest merkkinen. Kyseistä mallia ei enää ole myytävänä. On kevyesti topattu softshell takki, jossa TCS Water 20000. Sanoisin, että on ollut aivan loistava ostos aikoinaan. Koskaan ei ole vesi mennyt läpi, ei edes kaatosateessa. Takki maksoi aikanaan 99e. Tällä hetkellä mallistossa on vain tuulta pitävä ja vettä hylkivä Everestin softshell takki ja sitten TCS Water 3000 tuulitakkeja ja housuja: http://www.stadium.fi/urheilu/retkeily-ja-matkailu/vaatteet/129064/everest-w-cl-alr-jkt-s12?SelectedProductUUID=G.rCROinuaAAAAFEWnZ1ix5f#.VEOle_msUe0

Housuina minulla on IcePeakin softshell housut, jotka veden- ja tuulenpitävät (10.000mm/5000g). Noistakaan ei ole kaatosateessa vesi mennyt vielä koskaan läpi. Maksoivat 50e.

Yhteensä siis pulitin 150e, joka minulle iso summa.

Vierailija
13/31 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 12:29"]

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 12:22"]

Älä suotta murehdi, sadetta on luvassa myös arkipäiviksi. No joo, ärsyttää kyllä, minua kyllä vielä enemmän arkipäivät kun työmatkaan mahtuu kävelyä molemmissa päissä.

[/quote]

Voi ei, olet sitten ihan läpimärkänä. Tuolalisessa tuulessa sateenvarjokaan ei auta.

[/quote]

Eks oo kuullu sadetakista, sadehousuista ja syydvestistä?

Vierailija
14/31 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tuo tiedossa, kerrankin ennuste piti paikkansa.

[/quote]

Joo, olen monasti perunut ulkoilut sateen takia ja ei ole satanutkaan. Nyt sitten vettä tulee kuin aisaa kun pitäisi lähteä ulos. Eikä mulla ole edes sadetakkia saati housuja ulkoilupuvun päälle.

Vierailija
15/31 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 12:32"]

[/quote]

Joo, olen monasti perunut ulkoilut sateen takia ja ei ole satanutkaan. Nyt sitten vettä tulee kuin aisaa kun pitäisi lähteä ulos. Eikä mulla ole edes sadetakkia saati housuja ulkoilupuvun päälle.

[/quote]

Voi tätä uusavuttomuutta... Tuliko suurena yllätyksenä, että Suomessa voi sataa joskus vettä? Sadetakkeja ja -housuja saa kaupoista...

Vierailija
16/31 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 12:33"]

[/quote]

[/quote]

Voi tätä uusavuttomuutta... Tuliko suurena yllätyksenä, että Suomessa voi sataa joskus vettä? Sadetakkeja ja -housuja saa kaupoista...

[/quote]

Ei ole saanut aikaiseksi hankkia kun eihän sitä kuitenkaan tarvitse;-). Eikä niitä niin helposti löydy kun kerran meinasin ostaa sadeasun, kysyin kolmesta urheilukaupasta ja yhdestä retkeilyliikkeestä. Urheilukaupoissa ei ollut ja retkeilykaupassa olisi ollut vain valtava sadeviitta joka oli kuin pressu.

Vierailija
17/31 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 12:37"]

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 12:33"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei ole saanut aikaiseksi hankkia kun eihän sitä kuitenkaan tarvitse;-). Eikä niitä niin helposti löydy kun kerran meinasin ostaa sadeasun, kysyin kolmesta urheilukaupasta ja yhdestä retkeilyliikkeestä. Urheilukaupoissa ei ollut ja retkeilykaupassa olisi ollut vain valtava sadeviitta joka oli kuin pressu.

[/quote]

Kyllä Prismassa ainakin on.

Vierailija
18/31 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta valittaa, pakko päästä happihyppelylle ainakin vaikka sataa.

Vierailija
19/31 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa työskentelevänä itsekkäästi toivon sadesäät mieluiten viikonlopulle. Nopeuttaa niin paljon siirtymiä, kun kuravaatteita ei tarvita.

Vierailija
20/31 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin miehen kanssa aamulla lähdössä lenkille, silloin satoi hieman tihkua. Lenkin aikana sitten alkoi sataa kunnolla. Mulla oli pipo, mies ajatteli ettei tarvitse kun tulee vaan vähän tihkua. Nauratti kun joku mummeli huusi miehelle lenkillä, että "et sitten löytänyt mitään pipoa päähäs poika!". Ollaan siis nelikymppisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi