Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatko esitellä kaksi ihmistä toisilleen?

Vierailija
18.10.2014 |

Enkä siis tarkoita sitä mikä on virallisin ja "oikein" tapa esitellä kaksi ihmistä toisilleen vaan sitä, että onko sinulla taitoa/halua esitellä? Entä mitä mieltä olet jos tapaat kaverisi ja hän esittelee sinut toiselle kaverilleen, onko pöljää tai vanhanaikaista?

Itse olen yllättynyt miten vähän nykyään epävirallisissa kohtaamisissa esittelyä käytetään...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä "täs on x, se on mun y/opiskelee asiaa a/on duunissa paikassa b/on se jolla oli se c" molemmista. Koitan keksiä jotain kontekstiin sopivaa infoa ja jos nää esiteltävät jää samaan tilaan joksikin aikaa vaikka jossain bileissä tjsp, koitan heittää mukaan jotain keskustelutäkyjä :D (siis esimerkkinä vaikka koiraintoilijalle sanon että sillä toisella on sikasöpö corgi tai vastaavaa). Koitan vaan minimoida tuota kiusallisuutta parhaani mukaan, ihan hyvin toiminut tähän mennessä...

Vierailija
2/10 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tässä on x. On mun [aseta sopiva sana]. Olen varmaan joskus maininnutkin." Isommassa porukassa tulee sit hoidettua mallilla: "Täs on mun [insert word] x. Nää on a,b,c,d,e,f ja g *viittaa nimen kohdalla kyseiseen ihmiseen*."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs ihan arkisissa tilanteissa kuten kaupassa tai kadulla jossa kuitenkin tietää ettei nämä kaksi välttämättä enää tapaa. Olen itse miettinyt, että onko se ihan dorkaa esitellä, vaikkakin itse sitä kuitenkin yleensä odotan vastaavissa tilanteissa kun itse on se kolmas osapuoli.

Vierailija
4/10 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4: Miksi sinun toisaalta pitäisi tietää, jos kyse on vain puolen minuutin kohtaamisesta? Voihan sitä myöhemminkin kertoa/kysyä kuka se kolmas osapuoli oli.

Vierailija
5/10 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 00:05"]Entäs ihan arkisissa tilanteissa kuten kaupassa tai kadulla jossa kuitenkin tietää ettei nämä kaksi välttämättä enää tapaa. Olen itse miettinyt, että onko se ihan dorkaa esitellä, vaikkakin itse sitä kuitenkin yleensä odotan vastaavissa tilanteissa kun itse on se kolmas osapuoli.
[/quote]
"Te ette oo vissiin tavanneetkaan? X, Y, Y, X"

Vierailija
6/10 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vain on niin ulkopuolinen olo kun kaksi juttelee ja tuntuu ettei itsellä ole lupaa ottaa osaa keskusteluun kun "ei tunneta". Ap ja nelonen.

Vierailija
7/10 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä esittelen tyyliin "tässä ovat Maija ja Liisa, ja tämä on Pekka." Henkilöt yleensä katselevat toisiaan, nyökkäävät ja moikkaavat. Jos ilmassa on kiusallisuutta, niin jatkan läpisemällä "tunnen Liisan harrastuksesta, hän muutti tänne työn perässä ja asuu ihan keskustassa..." kunnes tyypit alkavat päästä juttuun ja kysellä spontaanisti toisiltaan.Harva ystävistäni esittelee, mikä on minusta ikävää. Juttuun pääsee helpommin, kun esittely on pois alta eikä tarvitse mennä itse sopertamaan "niin muuten, minä olen Anni..." kun ystävykset ovat ehtineet pölistä keskenään tarpeeksi.

Vierailija
8/10 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7: En nyt ihan ymmärrä. Jos on arkinen tilanne, esim. kaupassa törmäät tuttuun, jolla on seuralainen, niin miksi sinä edes jäät siihen olemaan (moikkaamisen jälkeen), jos ne kaksi muuta juttelevat omiaan?

Tai jos itse olet se seuralainen, niin etkö voi vain antaa niiden kahden muun jutella hetken keskenään, varsinkin jos vaikuttaa, etteivät ole tavanneet aikoihin. Miksi siihen pitää ruveta kertomaan omaa elämäntarinaasi?

5

Vierailija
9/10 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 00:09"]

4: Miksi sinun toisaalta pitäisi tietää, jos kyse on vain puolen minuutin kohtaamisesta? Voihan sitä myöhemminkin kertoa/kysyä kuka se kolmas osapuoli oli.

[/quote] Ja kolmas osapuoli seisoo siina niinkuin tyhjaa ilmaa sen puoli minuuttiakin?

Vierailija
10/10 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10: No vaikka. Kuten sanoin kommentissa 9, minusta on kohteliasta antaa niiden kahden keskustella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan