Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

RV31, "menkkakivut" supistelujen yhteydessä

Vierailija
18.10.2014 |

Olen raskaana viikolla 30+6 ja jäänyt viikko sitten sairaslomalle supistusten takia. Supistelut tulivät lähinnä töissä (stressaava ja fyysinen työ) jolloin kohtu meni ihan kovaksi palloksi mutta kipua harvemmin tähän liittyi. Nyt pari päivää on ollut menkamaisia alaselkä- ja vatsakipuja supistelujen yhteydessä, myös levossa. Kestävät muutamia sekunteja ja tulevat epäsäännöllisesti. Viikko sitten neuvolalääkäri tarkasti tilanteen ja vauva on laskeutunut alas jo ja kohdunsuu on pehmeä mutta kiinni. Olen ensimmäistä kertaa raskaana.

Onkohan tälläisitä loppuraskauden menkkatuntemuksista haittaa? Kannattaako soittaa synnärille? Kivut eivät ole kovia, lähinnä vaan samanlaisia tuntemuksia kuin kuukautisten aikaankin. Onko teillä muilla ollut samanlaisia tuntemuksia ja oliko tämä merkki synnytyksen käynnistymisestä piakkoin? Onko ketään jolla näin aikaisin alkanut nämä oireet?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinun kannattaisi käydä synnärillä varmuudeksi ihan päivystyksenä tai viimeistään huomisaamuna.

Vierailija
2/10 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ne oli ihan oikeita suppareita ja joka synnytys alkoi niillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna kävisin tsekkaamassa tilanteen synnärillä, jos katsoisivat ultralla kohdunsuun.

Toisaalta "turhat" tutkimukset voicat myös provosoida kohdunsuuta.

th

Vierailija
4/10 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni menkkamainen kipu voi aukaista paikkoja

Vierailija
5/10 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan katselen aamuun ja sitten soitan jos jatkuu edelleen. Välillä tulee kyllä pitkiäkin taukoja ilman mitään supisteluja tai kipuja. Kiitos vastauksista! Toivottavasti jaksaisi pysytellä kohdussa vielä hetken...

Vierailija
6/10 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuonkaltaiset kivut ennakoivat istukan ennenaikaista irtoamista. Vauva kuoli kohtuun, ja itse jouduin teholle.

Olisi pitänyt mennä ajoissa näytille :( ole varovainen!

Vierailija
7/10 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 21:24"]

Mulla tuonkaltaiset kivut ennakoivat istukan ennenaikaista irtoamista. Vauva kuoli kohtuun, ja itse jouduin teholle. Olisi pitänyt mennä ajoissa näytille :( ole varovainen!

[/quote]

Voi apua. Millä viikolla? Googlasin että tälläiset tuntemukset ovat yleisiä loppuraskaudessa mutta mielellään vauva odottelisi vielä sen pari kuukautta. Paljon voimia sinulle! <3

Vierailija
8/10 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas oli koko raskauksien ajan kipeitä supistuksia. Molemmat syntyivät silti 40-42 viikoilla. Kummastakin kävin supistusten takia rv 31 ultrassa, kohdunsuuta jäljellä ja kiinni, jonkun piikin silti sain. Voi olla ihan normaaliakin, älä vielä huolestu. Voithan käydä synnärillä, mutta ei sisätutkimusta, ettei supistukset ylly. Ja mahdollisesti taukoa seksistä, itsellä orgasmit pahensivat.

Vierailija
9/10 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoittelisin kyllä menemään sinne synnärille nyt jo yöllä, tai ainakin soittamaan sinne.

JOS nuo supistelut enteilee alkavaa synnytystä, niin aamulla sitä tuskin enää voi pysäyttää. Nyt ehkä vielä voisi. 

Toisaalta, jos vauva joka tapauksessa syntyy lähipäivinä, niin olisi hyvä, jos sinulle ehdittäisiin antaa vauvan keuhkojen kehitystä vauhdittavat kortisonipiikit, ne parantavat vauvan ennustetta merkittävästi. Piikki pitäisi antaa vähintään vrk ennen syntymää, miellään ensimmäin 2vrk ennen ja toinen 1 vrk ennen syntymää.

Soita siis synnärille jo nyt illalla. Saat ammattilaisen arvion siitä, täytyykö sinun lähteä sinne jo nyt.

Vierailija
10/10 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita tosiaan synnärille ja kerro tilanne. Mieluummin "turha" soitto (koskaan se ei ole turha, jos epäilyttää!!) kun kyseessä on kuitenkin oma, syntymätön vauva.
Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi