Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rasvaton raejuusto, ummetus

Vierailija
09.09.2021 |

Päätin vaihtaa pizzat terveellisempään ja söin purkillisen raejuustoa joka päivä. No nyt on suolisto täynnä sementtiä. Ei mikään pikku tulppa joka lähtee kynnellä raaputtaen vaan sementtiä alaselkään asti.
Tiesin kyllä ettei rasvainen juusto sovi, mutta yllätti tämä. Mikä juntturan aiheuttaa? Proteiini? Laktoosivaivoja ei ole ollut.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Jos syön vähänkään reilummin raejuustoa niin järkyttävä ummetus. Suolensisältö muuttuu ihan sementiksi. En syö enää raejuustoa, kuin pieniä määriä satunnaisesti.

Vierailija
2/15 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minullakaan ei siis ole mitään laktoosi ym. vaivaa, eikä muuten ongelmia suoliston kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustot nyt yleensä ummettaa, sellainen purkki viikossa on ok, rasvaton maitorahka on hyvä proteiinin lähde, löytyy myös valmiita proteiinirahkoja jos tahtoo reilusti proteiinia lisää.

Vierailija
4/15 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juustot nyt yleensä ummettaa, sellainen purkki viikossa on ok, rasvaton maitorahka on hyvä proteiinin lähde, löytyy myös valmiita proteiinirahkoja jos tahtoo reilusti proteiinia lisää.

Itse syön paljon raejuustoa, mutta rasvatonta, laktoositonta. Noita 400 g rasioita menee viikossa 3-4 kpl. Ainakin 10+ vuotta raejuusto kuulunut tällä tavoin iltapalaan. Siis vain siksi että on tajuttoman hyvää mielestäni leivän kanssa.

Ja toinen hyvä puoli ollut että olen tuolla herkuttelulla kuitenkin pysynyt hoikkana, on voinut surutta syödä. Sen jälkeen on sopivan kylläinen olo, nukkuu hyvin jne.

Mutta ensi kertaa kuulen, että raejuusto voi aiheuttaa ummetusta? Ei ole ollut nimittäin mitään havaintoa vatsapulmista.

Niin me ollaan kaikki erilaisia. Jos ei ole sitten jokin muu syynä? Tietenkään ei kannata syödä raejuustoa, jos ei vatsallesi sovi. Ummetus kuulostaa ikävältä.

Vierailija
5/15 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustot suurena määränä aiheuttavat ummetusta. Kaikki juustot. Purkki raejuustoa päivässä on liikaa.

Vierailija
6/15 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, epähuomiossa vastasin väärään viestiin, tuo äskeinen oli tarkoitus olla vastaus aloitusviestiin. 4/4

Vierailija
7/15 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lääke, joka aiheuttaa ummetusta. Kun aloin käyttämään iltaisin turkkilaista 10% jugurttia vatsa toimii hyvin. Kokeilkaa, kun on helppoa toteuttaa. Ja kannattaa kokeilla pitemmän aikaa, eikä luovuttaa yhden kokeilun jälkeen.

Vierailija
8/15 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee raejuustosta vatsa kovalle ja taisi olla viimeinen kerta, että raejuustoa käytän. Tavallinen juusto vasta saakin varsan kovalle ja päätin kokeilla raejuustoa.

Vierailija
9/15 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsa, vaan vatsa ja korjaan virheen.

Vierailija
10/15 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse syön paljon raejuustoa, mutta rasvatonta, laktoositonta. Noita 400 g rasioita menee viikossa 3-4 kpl. Ainakin 10+ vuotta raejuusto kuulunut tällä tavoin iltapalaan. Siis vain siksi että on tajuttoman hyvää mielestäni leivän kanssa.

Ja toinen hyvä puoli ollut että olen tuolla herkuttelulla kuitenkin pysynyt hoikkana, on voinut surutta syödä. Sen jälkeen on sopivan kylläinen olo, nukkuu hyvin jne.

Mutta ensi kertaa kuulen, että raejuusto voi aiheuttaa ummetusta? Ei ole ollut nimittäin mitään havaintoa vatsapulmista.

Niin me ollaan kaikki erilaisia. Jos ei ole sitten jokin muu syynä? Tietenkään ei kannata syödä raejuustoa, jos ei vatsallesi sovi. Umme

Minä tykkään syödä omenaa, raejuustoa ja pähkinöitä iltapalaksi.

Vierailija
11/15 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauhea, tästä tulee mieleen muisto kun olin jollain pikatehodieetillä, jossa piti vetää jatkuvasti proteiiniksi purkeittain rasvatonta raejuustoa tai maitorahkaa. Mulla meni jo ekalla viikolla ummetus niin pahaksi, että peräaukon suulle jumittui niin iso sementtiuloste, ettei se mahtunut ulos. Ensimmäistä kertaa elämässäni jouduin hakemaan apteekista kakkaa sulattavia peräruiskeita, ja niiden kanssa vähä vähältä hajottamaan tulpan. Ja hyvä tuuri sentään, että jumittui siihen aukolle eikä ylemmäs. Se dieetti loppui sitten siihen.

Vierailija
12/15 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"myös valmiita proteiinirahkoja jos tahtoo reilusti proteiinia lisää."

proteiinirahka, silkkaa kusetusta:

https://www.iltalehti.fi/terveys/a/2016041721430924

Ravitsemusasiantuntija Patrik Borgin mukaan proteiinirahkaksi nimetyt rahkat ovat puhdas markkinointikikka.

Se on ihan mielikuvilla leikittelyä, kun kaikissa rahkoissa on proteiinia.

taulukoissa näkyy että proteiinirahkoissa on vähemmän proteiinia kuin ilman mainostusta olevassa tavis rahkassa

Vierailija
13/15 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pegorion auttoi 3 päivässä.

Vierailija
14/15 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haloo nyt, jos vedät pelkilteen JUUSTOA tuollaisia määriä niin tottakai se ummettaa 😂

Vierailija
15/15 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ns proteiinirahkassa voi olla vähemmän proteiinia kuin maustamattomassa maitorahkassa. Maitorahkassa tai juustoissa lajiin katsomatta ei ole kuitua ja se aiheuttaa ummetusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän