Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sekoamisen partaalla ihan just!

Vierailija
18.10.2014 |

Minulla on outoja jaksoja että välillä voin hyvin ja jaksan ja välillä olen todella pohjassa, tuntuu että stressi ja vuodenajat vaikuttavat asiaan en tiedä.
No jokatapauksessa kärsin tämän lisäksi paniikkihäiriöstä, mistä luulin parantuneeni, niin tässä tämä nähtiin koko syys-lokakuun aikana 10-15 kohtausta on tullut ja olen hemmetin ahdistunut ja tuntuu että päälläni olisikin taakka kannettavana.
Ihan yhtäkkiä näin. Olen todela väsynyt tekonauramaan ihmisille ja esittämään että kaikki on hyvin.
Julkiselle puolelle en mene ikinä enää tutkimuksiin koska saan vastaukseksi aina "'mene joogaamaan" yms, ja yksityinen vissiin maksaa kivasti.
Onko kohtalotovereita? Tuntuu etten edes tiedä mitä kirjotan olen niin hukassa..

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä sua estää menemästä lääkäriin? Ei tuo ole kovin harvinainen vaiva.

Vierailija
2/38 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään, tuntuu vaan että lääkäri luulee minun liiottelevan kun joka vuosi voivottelen tästä heille tai että minulla olisi takaa ajatus
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehdottomasti hakea vielä apua julkiselta. Jos oot oikeasti saanut vastaukseksi joogaehdotuksia, niin et ole kertonut tarpeeksi selkeästi pahasta olostasi. Ole seuraavalla kerralla avoimempi masentavien ajatustesi suhteen.

Kaksisuuntainen mielialahäiriö? http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaksisuuntainen_mielialah%C3%A4iri%C3%B6#Mit.C3.A4_kaksisuuntainen_mielialah.C3.A4iri.C3.B6_on.3F

Vierailija
4/38 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydä eri lääkärille ja lyö koko paha olosi tiskiin vastaanotolla.

Vierailija
5/38 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten julkinen eroaa sitten yksityisestä? Koska hintaero on kumminkin suuri? Harmittaa julkisella vaan että täytyy jonottaa pitkään
ap

Vierailija
6/38 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluatko tutkimuksiin, lääkitystä, terapiaa? Lääkkeet saat heti ja loput aikanaan. Terapiaan joutuu joka tapauksessa sijoittamaan myös omia rahojaan. Oletko valmis sijoittamaan omaan hyvinvointiisi?

Jos lääkäri on huomannut että käyt kerran vuodessa, etkä osoita motivaatiota hoidattaa itseäsi, hän todellakin suosittelee joogaa ja raitista ilmaa.

Vierailija
7/38 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanotaanko että viime vuonna/puolitoista vuotta sitten hakeuduin tosissani hoitoon ja en käynyt enään siksi koska homma ei edennyt mihinkään, ja ongelmiani käsiteltiin ihan niinkuin asian vierestä. Väsyin siihen ja ajattelin että kyllä tämä voitoksi vielä muuttuu, mutta paskan marjat.
Mutta mitä lääkkeitä tämmöseen yleensäkin annetaan? Onko apua? Ja terapia? Tehoaako? Koska terapiaa minä ainakin tarvitsen.

ap

Vierailija
8/38 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan samat ajatukset. Tosin on hemmetin hyvä työterveyshuolto ja jotenkin en vaan uskalla käyttää sitä hyödyksi. Olen kai niin mukamas hyvässä kunnossa. Kaikki energia töitten jälkeen menee kulissien yllä pitämiseen. Työterveys lääkäri määräsi jo vuosi sitten srni lääkkeet, en vaan onneton uskalla aloittaa niitä. T mies

Vierailija
9/38 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buspironia koitettiin, mutta ei auttanut. Nyt määräsi cymbaltaa. Pitäis olla hyvä ahdistuneisuuden mutta kun en vaan uskalla aloittaa. T 9 kirjoittaja

Vierailija
10/38 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä niissä lääkkeissä sitten pelottaa? Nykylääkkeet on tosi hyviä, joillekin riittää vain ne.

Ap: mitä ne  asiat olivat joista puhuminen oli "asian vieresta"? Entä jos ne olivatkin oleellisia asioita hyvinvoinnissasi, muttet kokenut niitä itsellesi tärkeiksi? Sanoitko koskaan että nämä asiat eivät ole sinusta oleellisia, saitko suutasi auki oman hoitosi kanssa lainkaan? Sinua ei ehkä enää oteta vakavasti jos olet jo kerran keskeyttänyt jo aloitetut tutkimukset ja hoidon. Jonossa on ihmisiä, jotka sitoutuvat ja haluavat parantua ja ottaa apua vastaan.

Vierailija
11/38 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 20:17"]mikä niissä lääkkeissä sitten pelottaa? Nykylääkkeet on tosi hyviä, joillekin riittää vain ne.

Ap: mitä ne  asiat olivat joista puhuminen oli "asian vieresta"? Entä jos ne olivatkin oleellisia asioita hyvinvoinnissasi, muttet kokenut niitä itsellesi tärkeiksi? Sanoitko koskaan että nämä asiat eivät ole sinusta oleellisia, saitko suutasi auki oman hoitosi kanssa lainkaan? Sinua ei ehkä enää oteta vakavasti jos olet jo kerran keskeyttänyt jo aloitetut tutkimukset ja hoidon. Jonossa on ihmisiä, jotka sitoutuvat ja haluavat parantua ja ottaa apua vastaan.
[/quote]voit olla oikeassa. Se oli onneksi eri paikkakunnalla kuin nyt, mutta en tiedä lähetetäänkö potilastietojani tänne. Ja asian vierestä meni melkein kaikki mikä minuun liittyi, harmi kun en muista mitään muuta kuin sitä joogan tuputusta.
ap

Vierailija
12/38 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

reippaasti vaan uusi yritys! Sanot mikä edellisella kerralla meni pieleen ja jos sinulla on ajatus mikä auttaisi, selvitetään mite se onnistuu. Etkä tosiaan kaunistele mitään, kuvaat millaista olo on pahimmillaan.

Samassa veneessä oon ollut ja hyvin sain apua :)

Vierailija
13/38 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella ja yksityisellä sektorilla on samat hoidot, yksityisellä nopeampaa ja lääkkeet saa kai ensimmäisellä kerralla?

Vierailija
14/38 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 20:36"]reippaasti vaan uusi yritys! Sanot mikä edellisella kerralla meni pieleen ja jos sinulla on ajatus mikä auttaisi, selvitetään mite se onnistuu. Etkä tosiaan kaunistele mitään, kuvaat millaista olo on pahimmillaan.

Samassa veneessä oon ollut ja hyvin sain apua :)
[/quote]kiitos neuvosta :) tuntuu että olen ainoa joka saa tämän paskan kanssa elää

ap

Vierailija
15/38 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi yksinäisyyden tunne on osa sitä sairautta, luulee että on maailman ainoa outo jolla on paha olo. Se menee ohi aikanaan :)

Vierailija
16/38 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä suoraan yksityiselle, eivät julkisella puolella osaa mitään

Vierailija
17/38 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oikeastaan lääkäriltä kaipaat? Sekä masennukseen, että paniikkihäiriöön on olemassa toimivia lääkkeitä. Hoitokokeilu onnistuu varmasti tk:ssa. Lievään masennusoireiluun säännöllinen liikunta on tutkitusti yhtä tehokas apu kuin lääkitys. 

Keskusteluapua saa julkisella useimmiten vain sairaanhoitajalta matalalla kynnyksellä. Psykoterapian saaminen on vaikeaa. Jos sitä tahdot nimenomaan, niin sitten kannattaa varmaan aloittaa yksityisestä psykiatrista. Ja muista kertoa itse mitä tarvitset. Lääkärit eivät ole ajatustenlukijoita.

Vierailija
18/38 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamala mistä aloittaisin. Haluan kokeilla ainakin psykoterapiaa. Mutta en tiedä yhtään miten se eroaa perus terapiasta.
Eli osaako joku kertoa??
Ja lääkitys mikä Poistaa nämä kohtaukset edes tai ahdistusta vähentää.
Kukaan kohtalotoveri tietääkö mikä lääkitys tehoaa??
Ja kolmannekseen jos menen lääkäriin ja kerron murheeni, eikö ne sen päätä saanko lääkkeitä tai psykoterapiaa tai sitten ihan normaali terapiaa?
Ja kumpi kannattaa julkinen vai yksityinen? Rehellisesti.

Rakkaudella ap

Vierailija
19/38 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan osaa sanoa :/

Vierailija
20/38 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen ehdottomasti! Minä sain kaikki edellä mainitut yksityisen kautta :) tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi