Hissionnettomuus
Miten on mahdollista että hissionnettomuudessa kuolee ihminen, kun on ollut ylipainoa liikaa (liian monta ihmistä). Suomessa ei hissi liikahda minnekkään jos on ylipainoa.
Kommentit (8)
Suomessa maailman turvallisimmat hissit?
Kyllä riittävän vanhat hissit liikkuu vaikka painorajat olisi reippaasti ohitettu. Kerran olin tällaisessa tilanteessa ja hissi kyllä nousi mutta pysähdyttyään hissin lattia jäi noin 20cm kerroksen lattiatasoa alemmas.
Kyllä täälläkin on vielä vanhanajan hissejä käytössä.
Huh, kävelen vaikka 10 kerrosta ennenkuin menen vanhan hissin kyytiin.
Minun hissinkäyttö loppui siihen, kun luin tuon uutisen ja viime aikoina ollut paljon muitakin vastaavia juttuja hisseistä. Meidän talossa hissi oli epäkunnossa kesällä. Tietysti korjattiin heti, mutta nyt noiden uutisten myötä tuli pelko, että jos siinä onkin jotain vikaa, joka uusiutuu. Aika vanha hissi kuitenkin. No, ehkä olen hysteerinen, mutta mielummin käytän portaita, kuin otan riskin joutua hissillä onnettomuuteen. Ja onhan se terveellistäkin käyttää portaita. Minulla on kyllä hienoinen kammo hissejä kohtaan ollut aina. Pienikin nytkähdys tai heiluminen saanut ahdistumaan.
Tekninen vehje, sen rikkoutuessa voi tulla jollekkin pipi.
Kaiken on Herra tehnyt tarkoitustaan varten, myös jumalattoman onnettomuuden päivän varalle.
Sananlaskut 16:4
Vanha hissi mikä rikki. Turvalaitteet ohitettu.