Kaupan edustalla äiti pakotti n. 5-vuotiaan lapsen laittamaan maskin kasvoilleen
Poika oli ihan hädissään ja sanoi ettei halua, meni kulman taakse piiloon. Eihän maskia edes saisi laittaa pienelle lapselle! Eikö nämä vanhemmat ota riittävästi selvää asioista vai mikä ihme tällaiseen on syynä?
Kommentit (21)
Luultavasti lapsella oli flunssa mutta oli pakko kipaista hakemaan jotain ruokaa hänen kanssaan eikä ollut mahdollisuutta jättää kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Missä isä oli?!
Miksi tätä pitää kysyä? Poika ja äiti olivat kaupassa ja sillä sipuli. Koko perheenkö sinne pitäisi aina mennä?
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti lapsella oli flunssa mutta oli pakko kipaista hakemaan jotain ruokaa hänen kanssaan eikä ollut mahdollisuutta jättää kotiin.
Tämä skenaario mullakin tuli mieleen.
Tee heti LASU. Eihän lapselta voi vaatia tai pakottaa lasta mihinkään. Lapsen on saatava olla lapsi olla niinkuin hän itse haluaa.
Mä pakotin taas tänään autistisen lapseni turvaistuimeen autossa. On selitetty miksi pitää laittaa, mutta kun tuntuu hänestä pahalta. Ei tosin ole neuvottelukysymys, kuten muukaan turvallisuuteen ja terveyteen liittyvä - aikuinen päättää, tehkää lasu.
Eilen oli kaupassa isä kahden lapsensa kanssa. Pieni oli 3-4 -vuotias ja istui ostoskärryissä, isompi käveli. Vain pienemmällä oli maski. Ilmeinen syy selvisi kohta, kun lapsi yski todella pahan kuuloisesti.
Lapset voivat vallan hyvin käyttää maskia. Miten niin ei saisi? Varmasti hänellä oli hyvä syykin. Ainut mahdollisesti ongelma oli tuo pakottaminen, mutta koska et kerro tarkemmin miten se tapahtui, olen taipuvainen uskomaan sinun nyt vain olevan hysteerinen.
Vierailija kirjoitti:
Sairasta.
Alkaako internetissä käyttämäsi nimimerkki B-kirjaimella?
hra vartalovoide kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairasta.
Alkaako internetissä käyttämäsi nimimerkki B-kirjaimella?
Joo oon Bertta.
Asun maskipakko maassa ja tällä aivan kaikki yli 2-vuotiaat on pitänyt maskia viimeiset 18 kuukautta.
Kukaan ei edes urputa asiasta toisin kuin siellä teillä.
Mun kaverin lapsi 4 v. haluaa käyttää maskia kaupassa kun äidilläkin on :)
Vierailija kirjoitti:
Asun maskipakko maassa ja tällä aivan kaikki yli 2-vuotiaat on pitänyt maskia viimeiset 18 kuukautta.
Kukaan ei edes urputa asiasta toisin kuin siellä teillä.
Siellä ollaankin aivan helvetin tyhmiä. Monikos säilyy ilman tartuntaa? Veikkaan että noin 80% saa koronan jossain vaiheessa, olipa maskia tai ei.
Jos lapsella on nuha yskä pitää olla kaupassa maski ettei tartuta myyjiin eikä asiakkaisiin . Hävytöntä pitää itseään ylimielisenä tarttuvan taudin aikana . Onko lapsi rokotettu ja käynyt korona testissä ???
Mun syöpää sairastanut lapsi käytti maskia jo alle 2-vuotiaana. Ei se ole kiellettyä. Ongelma on väärän kokoinen maski tai se että lapselle ei ole selitetty mitä tulee tapahtumaan ja miksi