Maissa, joissa on käytetty mRNA-rokotetta pullistelee edelleen koronatartunnoilla. Mites ne maat, missä käytettiin virusvektorirokotteita?
Näiden maiden tilannetta ei hirveästi mainosteta uutisissa.
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Sama tilanne. Ei sillä välitystavalla ole väliä mekanismi takana on kummassakin sama eli ovat uutta teknologiaa.
Adenovirusvektorit ovat pitkään käytössä olleita ja hyväksi todettuja rokotteita. Pfizerin rokotteet ovat uutta, mutta esim. AstraZenecan on vanhaa tekniikka.
Sen kun katsot Googlesta. Sieltä näkyy kiinan tartunnat päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Kiina: Cases: 95,111 - Deaths: 4,636 Vs. Israel: Cases: 1,142,371 - Deaths: 7,279
Kiinan tilanne näyttää aika hyvältä huomioiden miten paljon siellä on ihmisiä.
Variantteihin näyttäisi olevan näillä ”perustekniikalla” tehdyillä rokotteilla pikkasen parempi ja pitkäkestoisempi suoja (arvioituna aaltojen jyrkkyydellä), mutta kyllä tää on ihan maailmanlaajuinen, ei-rokotekohtainen tilanne, että tartunnat edelleen aaltoina nousevat.
Paras kombinaatiohan vaikuttais olevan tutkimusten ja tilastojen mukaan mix, eli ensin virusvektori, sit mRNA.
Eipä siinä, kukaan ei vielä tiedä kauanko tässä menee, rokote kuin rokote.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiina: Cases: 95,111 - Deaths: 4,636 Vs. Israel: Cases: 1,142,371 - Deaths: 7,279
Mä olen seurannut UAEtä, koska mun sukulainen asuu siellä. Rokotteista siellä molempia käytössä. Suurin osa rokotettu virusvektorirokotteella, kolmas annos mRNA. Hyvältä näyttää. Toki siellä on tukahdutettu kaksi ekaa aaltoa ja sen jälkeen tarvittaessa rokotepassilla painettu alas tartuntoja. Plus maskipakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen seurannut UAEtä, koska mun sukulainen asuu siellä. Rokotteista siellä molempia käytössä. Suurin osa rokotettu virusvektorirokotteella, kolmas annos mRNA. Hyvältä näyttää. Toki siellä on tukahdutettu kaksi ekaa aaltoa ja sen jälkeen tarvittaessa rokotepassilla painettu alas tartuntoja. Plus maskipakko.
Munkin tuttu asuu siellä. Monta kertaa miettinyt, että vitsit kun olisin siellä. Kaikki auki olleet jo kauan, kaksi pätkää passilla. Suomen uusi startegiahan näyttää nyt aika samalta, tosin testimäärät tuolla sellasta 300000/pvä. ja voivat reagoida nopeasti ryppäisiin. Suomi aikoo lopettaa testit lähes kokonaan.
Korona tulee ja menee aaltoina - eri maissa vähän eri aikaan. Ei siinä rokotteet, maskit tai rajoitukset paljon vaikuta. Tai eivät ainakaan missään maassa tähän mennessä ole vaikuttaneet.
Jotenkin typerää ehdottaa kolmansia tai neljänsiä piikkejä. Miksi ne yhtäkkiä tehoaisivat, jos kerran kaksi ensimmäistä eivät ole auttaneet?
Vierailija kirjoitti:
Korona tulee ja menee aaltoina - eri maissa vähän eri aikaan. Ei siinä rokotteet, maskit tai rajoitukset paljon vaikuta. Tai eivät ainakaan missään maassa tähän mennessä ole vaikuttaneet.
Jotenkin typerää ehdottaa kolmansia tai neljänsiä piikkejä. Miksi ne yhtäkkiä tehoaisivat, jos kerran kaksi ensimmäistä eivät ole auttaneet?
Kyllä kuule jokainen noista on auttaneet ja paljon. Erityisesti rokotteet. Miten niin kaksi ekaa ei ole tehonneet? Kolmas (ja neljäs) on tehoste.
Taas tuota selkosuomea otsikon ensimmäinen lause. Sattuu silmiin.
Sama tilanne. Ei sillä välitystavalla ole väliä mekanismi takana on kummassakin sama eli ovat uutta teknologiaa.