Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielestäsi ok käydä sairaslomalla kaupassa?

Vierailija
09.09.2021 |

Oli asiakas juorunnut työnantajalle, että kävin apteekissa, kaupassa ja subista hakee takeawayn (kaikki on saman katon alla). Olen neljättä päivää sairaslomalla ja alkoi lääkkeet ja tuore ruoka loppua. Uskalsin käydä eilen illalla kaupassa ja sain juuri pomolta naureskelevan soiton, että oli "tehty valitus".

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos oot ilmottanut olevas kauheassa norossa, niin ehkä vähän outoa törmätä kaupassa. Yleisesti ottaen jopa lääkäri sanoi, että saikulla saa painella vaikka kanarialle

Vierailija
2/24 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän siitä, mistä syystä on sairauslomalla ja missä vaiheessa mahdollinen tarttuva tauti on. Jos on selän takian sairauslomalla, niin tietysti saa käydä kaupassa. Jos on koronan takia sairauslomalla ja eristyksessä, silloin ei tietenkään mennä kauppaan. Flunssaisena taasen on joskus vaan ihan pakko mennä kauppaan.

Mistä se asiakas edes tiesi, että olet sairauslomalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas on siis yhdistyksen, jossa työskenteleen, johtokunnassa ja käy päivittäin työpaikalla ja oli kuullut sairaslomasta. Näin tarkennuksena, ennenkuin joku ihmettelee, että miten asiakas tietää sairaslomista.

Ap

Vierailija
4/24 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan sairausloman syystä. Jos on masennus, niin eikö siihen paras lääke ole käydä paikoissa?! Jos on räkätauti, pysy kotona.

Vierailija
5/24 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ihmisen tarvitse syödä ja sairaan saada lääkkeensä.

Vierailija
6/24 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakas on siis yhdistyksen, jossa työskenteleen, johtokunnassa ja käy päivittäin työpaikalla ja oli kuullut sairaslomasta. Näin tarkennuksena, ennenkuin joku ihmettelee, että miten asiakas tietää sairaslomista.

Ap

Siellä sun työpaikalla ei kai olis pitänyt kertoa että olet sairaslomalla, vaikka asiakas kuinka olis yhdistyksen johtokunnassa. Kerrottiinkohan myös saikun syy? 

Vierailija
7/24 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siellä sun työpaikalla ei kai olis pitänyt kertoa että olet sairaslomalla, vaikka asiakas kuinka olis yhdistyksen johtokunnassa. Kerrottiinkohan myös saikun syy? 

Mitä merkitystä sillä on? Ei sairasloma ole vankila.

Vierailija
8/24 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikku voi kestää vaikka kuukauden. Voisi mennä elämä hankalaksi jos koko aikana ei saisi poistua kotoa mihinkään.

Vierailija
9/24 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset kyylät saa mut aina niin vihaiseksi! 

Minulta oli aikoinaan "lapsi huostaanotettu", kun mummolaan vein pariksi viikoksi. Serkkujaan oli siellä myös kavereina. Miten jotkut jaksaa kytätä muiden elämää noin suurella intensiivisyydellä?

Ja tämäkin ketjun stalkkeri oli tietenkin ap:n sairausloman syytäkin varmaan udellut...

Kaupasta on pakko hakea ruokaa. Se, että sinne pystyy itse menemään, ei tarkoita etteikö olisi oikeasti sairas.

Vierailija
10/24 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan sitä on poistua kotoa. Olin itse viime keväänä kaksi viikkoa sairaana, jonka aikana jouduin käymään kahdesti lääkärissä ja erilaisissa labrakokeissa. Lääkäri on toisella puolella kaupunkia, ja ihan julkisilla jouduin menemään. Tottakai kävin samalla reissulla vielä apteekissa ja kaupassakin. Mitään toisiin tarttuvaa minulla ei ollut.

Vierailija
11/24 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No ei alaisten sairauslomat kuulu yhdistyksen johtokunnassa oleville, vaan esimiehelle. Kyylä voi keskittyä vaikka sijaisten rekrytointiin.

Jos saikut lain puitteissa hoidetaan, niin pulinat pois ja keskittymään itse yhdistyksen asioihin. Ja mitä ilmeisimmin yhdistyskin pyöri ilman ap:tä. eri

Vierailija
12/24 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et karanteenissa ole, mitä et ilmeisesti ole niin tottakai on ok.

Vierailija
13/24 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tarkoitan että ainakin aikoinaan kun oon ollut duunissa yrityksissä respassa tai vaihteessa, ohjeistettiin nimenomaan että ei saa kertoa että joku on saikulla (ellei erikseen ollut sovittu asianomaisen kanssa että voi sanoa). Ihmiset kun on niin pällejä että ne sitten seuraavalla tapaamisella rupeaa utelemaan mikä vaivasi jne. 

Vierailija
14/24 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. Minulla otti koville selvitä nälkään nääntymättä parin kuukauden sairausloma vakavan sairastumisen takia. Kaapit oli ihan tyhjänä ja näytin joltain gulag vangilta kun vihdoin pääsin ruokakauppaan.

Vierailija
15/24 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on kaupassa käydä. Ei esim flunssa tule kello kaulassa ja saattaa hyvinkin osua tilanteeseen, että kaikki on kaapeista loppu.

Kerran kyllä eräs työkaveri jäi flunssan takia saikulle viikonlopuksi perjantaina. Tuli pe illalla vastaan baarijonossa ja itse vielä huikkasi terveiset. Mieli teki kannella töissä, mutten sitten lopulta jaksanut olla pikkumainen.

Vierailija
16/24 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kerran shoppailemassa kun toivuin viisurin poistosta. Ei ollut järkevä veto se.

Vierailija
17/24 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin masennuksen vuoksi sairaslomalla. Lääkäri suorastaan käski pitämään hauskaa.

Vierailija
18/24 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla on tehty virhe, kun on kerrottu sairaslomasta. Olisi pitänyt vain sanoa, että olet poissaololla tai vapaalla. Saikusta ei saa kertoa, saati sen syystä.

Idiootti on kyllä joryn jäsenkin, miten hän pärjää edes hommissan jos äly on tuolla tasolla?

Vierailija
19/24 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos oot ilmottanut olevas kauheassa norossa, niin ehkä vähän outoa törmätä kaupassa. Yleisesti ottaen jopa lääkäri sanoi, että saikulla saa painella vaikka kanarialle

Meillä pitää pyytää erikoislupa, jos lähtee ulkomaille sairauslomalla.

Vierailija
20/24 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä sairaanakin on syötävä ja esim vessapaperia käytettävä. Tottakai saa käydä. Jopa ulkoilla saa rauhassa voinnin rajoissa, voi piristää ja auttaa oloon. Onhan se koirakin ulkoilutettava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän