Olen varma, että kun maskisuositus poistuu, alkaa vähitellen myös maskit tuote toisensa jälkeen poistua kauppojen valikoimista :D
Sehän on ihan selvää, että kun maskisuositus poistuu, niin maskien myynti tulee romahtamaan. Senpä vuoksi hyvin moni myytävä maski ei tule olemaan kaupoille enää taloudellisesti kannattava, joten ne tullaan poistamaan valikoimista.
Tulen nauraen katsomaan sitten maskihöperöitä, kun he tuskissaan valittavat, kun maskeja ei enää myydäkään. :D
Kommentit (19)
Pitää ostaa maskeja, ne on kohta keräily harvinaisuuksia.
Kyllähän maskeja tulee olemaan jatkossakin runsaasti ettei olla niin maskit kintuissa kuin 2020 alussa. Toki niistä ei ole hyötyä , mutta varaudutaan.
No älä helvet*ssä. Mä kun ajattelin, että kaupat huvikseen pitävät hyllytolkulla kamaa näytillä, vaikka eivät mene kaupaksi.
Ap: minä nauran sulle mun pestävän maskin kanssa:)
Tietenkin. Kun kysyntä laskee, laskee myös tarjontakin.
Hulluilla on halvat huvit, ja se pätee myös ap:n aloitukseen.
Ja ihmiset ei enää heittele maskeja kaduille ja maastoon, se hyvä puoli siinä on.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea saa netistä.
Joo, mutta nekin maskit ovat ihan fyysistä kamaa, jotka on maskivalmistajilta sinne nettikauppaan tilattu ja ostettu.
Hyvin todennäköisesti maskivalmistajien intressitkin siirtyvät taas sinne, missä maskeille on aina suurta tarvetta. Eli terveydenhuollon ammattilaisiin ym. töihin, joissa maskeja käytetään aina. Eikä kuluttajille tulla maskeja juurikaan tuottamaan.
Joten kyllä se varmasti näkyy netissäkin paljon nykyistä vähempänä tarjontana ja/tai korkeampina hintoina.
Vierailija kirjoitti:
Ap: minä nauran sulle mun pestävän maskin kanssa:)
Mulla oli jo ennen pandemiaa useampikin kaulahuivi, jotka ajaa saman asian kuin sun pestävä maskisikin.
Käytän jatkossakin maskia, jos olen vaikka flunssassa ja pitää mennä kauppaan.
Joko torissa myydään käytettyjä kangasmaskeja.
Vierailija kirjoitti:
Käytän jatkossakin maskia, jos olen vaikka flunssassa ja pitää mennä kauppaan.
Minäpä en. Menen sitten kauppaan flunssassa, influenssassa ja vaikka noroviruksessa Buranan ja Imodiumin voimin, kuten tein aina ennen koronaa.
Mä käytä maskeja vielä vaikka suositus loppuisikin. Käytän niin kauan kun pösilöt jatkaa tartuttamista baareissa yms.
Kohtahan ne maskien hinnat vaan laskee ja sitten niitä voi köyhät maskivastaisetkin ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea saa netistä.
Joo, mutta nekin maskit ovat ihan fyysistä kamaa, jotka on maskivalmistajilta sinne nettikauppaan tilattu ja ostettu.
Hyvin todennäköisesti maskivalmistajien intressitkin siirtyvät taas sinne, missä maskeille on aina suurta tarvetta. Eli terveydenhuollon ammattilaisiin ym. töihin, joissa maskeja käytetään aina. Eikä kuluttajille tulla maskeja juurikaan tuottamaan.
Joten kyllä se varmasti näkyy netissäkin paljon nykyistä vähempänä tarjontana ja/tai korkeampina hintoina.
Keväällä 2020 sai netistä tilattua jopa ffp2- ja ffp3-hengityssuojaimia. Toki hinta oli paljon suurempi kuin syksyllä 2020, mutta sai kuitenkin. Maskeja ja hengityssuojaimia myytiin jo ennen pandemiaakin. Tavallinen kansalainen ei vaan asiasta tiennyt, jos ei sellaisia tarvinnut. Mutta varsinkin rautakaupoissa niitä oli myynnissä ja tulee olemaan jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea saa netistä.
Keväällä 2020 sai netistä tilattua jopa ffp2- ja ffp3-hengityssuojaimia. Toki hinta oli paljon suurempi kuin syksyllä 2020, mutta sai kuitenkin. Maskeja ja hengityssuojaimia myytiin jo ennen pandemiaakin. Tavallinen kansalainen ei vaan asiasta tiennyt, jos ei sellaisia tarvinnut. Mutta varsinkin rautakaupoissa niitä oli myynnissä ja tulee olemaan jatkossakin.
Korkea hinta on erittäin tehokas tekijä vähentämään halukkuutta monen asian suhteen.
Maskeja ei ollut myynnissä ennen koronaa, joten tuskin koronan jälkeenkään.
Ap taitaa olla tyhjännauraja, kun hekottelee itsestään selvyyksille.
Kyllä maskeille tulee olemaan edelleenkin kysyntää, koska ne vähentävät tehokkaasti myös influenssatartuntoja, kuten on nähty.
Kaikkea saa netistä.