Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertaakaan työkkäristä ei ple tarjottu mulle töitä

Vierailija
17.10.2014 |

No niin no, pitäisikö niitä töitä hakea itse sen sijaan, että olettaa, että ne työt vain ilmestyvät jostain?

Kuinkahan moni työtön on työtön sen takia, että he luulevat TE-toimistoa lastentarhanopettajaksi, joka hyysää ja paapoo ja hakee heille työpaikat heidän puolestaan.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-palvelut.fi on työkkärin töidentiedotussivusto. Harva työtön tietää sitä. Suomi on niitä harvoja maita, joissa julkinen työnvälitys ylläpitää ilmaista työpaikkasivustoa, tarkistaa työpaikkailmoitusten laillisuuden (ja joskus jopa työpaikkojen). Muualla maailmassa työpaikkailmoittelu on paljon kirjavampaa.

Silti "työkkäri ei tarjoa töitä" vaan "katsoin itse mollin sivuilta". Ap:n ajatusta jatkaakseni: pitääkö oikeasti työkkärin tehdä tästä sivustosta salainen, jotta se katsottaisiin osaksi työnvälitystä?

Vierailija
2/12 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ysko, että nykyvuosina kukaan enää kuvittelee työkkärin tarjoavan töitä. Vielä vähemmän se järjestää töitä työttömälle. Ei, se ei ole ollut työnvälitys enää vuosikymmeniin. Viimeksi minulle, siis ihan henkilökohtaisesti juuri minulle järjestyi työpaikka työvoimatoimiston kautta vuonna 1985.

Tiedän kuitenkin yhden aivan varman tapauksen, jossa joku sai työpaikan te-toimiston kautta pari vuotta sitten. Nuori työnhakija meni ensin harjoittelijaksi uuteen yritykseen, josta sai vakipaikan. Aikuiset saavat olla ihan omillaan, ja parhaimmillaankin tulee vain niitä samoja ilmoituksia, joita julkaistaan MOL:n sivuilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät rähisevät ja haukkuvat kirosanojen siiviträmänä, mutta kokemukset työkkärin antamista työpaikoista loistavat poissaolollaan. Jännä juttu. Ihan kuin ap olisi oikeassa...

Vierailija
4/12 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, kun niitä töitä ei ole. Itse olen kokenut senkin ajan, että kun työttömäksi jäi niin postilaatikko oli työhönosoituksia pullollaan seurraavalla viikolla. Nyt EU ja maahanmuuttajat vievät vähätkin työpaikat...semmoista se vaan on.

Vierailija
5/12 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä ahmed-huutelija lopettaisi monologinsa ja ketjun myrkyttämisen. Taisi osua arkaan paikkaan. Vieläkin odotan asiallisia kommentteja ja kokemuksia. Sitten kun joku sanoo, että työkkäri on ottanut yhteyttä sanoen "Moikka Maija! Me hankittiin sulle työ. Menet vain sinne ja aloitat hommat!", niin sitten voin myöntää olevani väärässä TE-toimiston suhteen.
TE-toimisto toki auttaa työnhaussa ja opastaa, mutta sen päätyön (hehe) hakemisessa tekee hakija, eli lähettää hakemuksen ja menee haastatteluun jos saa kutsun. TE-toimisto ei soittele työnantajalle suositellakseen työnhakijaa eikä se tarjoa avoimia työpaikkoja eksklusiivisesti kenellekään. Tämä tarkoittaa sitä, että itse työnhaku tapahtuu ilman TE-toimiston myötavaikutusta ja se vaatii oma-alotteisuutta.

Vierailija
6/12 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että työttömän pitäisi itse hakea työtä? Ennenkuulumatonta!

Vierailija
7/12 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko jotenkin vähemmistössä, kun en ole koskaan ajatellut työkkärin kautta löytyvän töitä, mahdollisesti heidän mol-sivujen kautta kyllä ITSE katsottuna ja haettuna, mutta en ole milloinkaan odottanut työkkärin työllistävän minua. Kaikki paikat olen hakenut ja saanut ilman työkkäriä ja jopa ilman paikan myötäsaamista vaikuttavia suhteitakin. Tämä on kai etäisesti liitettävissä samaan, kuin etten pohjimmiltani tajua äitiyspakkauksenkaan ajatusta, muuten kuin että se on liiallista hyysäämistä ja holhoamista, ja ettei voi olla hyvä juttu, jos äitiä (ja isää) lähtökohtaisesti pidetään tässä maassa niin typerinä, ettei se yhdeksässä kuukaudessa tajua tai vaivaudu hankkimaan perustarvikkeitakaan huom. omalle jälkeläiselleen ihan itse. Avustukset ja tuet kuuluvat sitten erikseen ihmisille, jotka niitä oikeasti tarvitsevat -tietenkin, mutta ei tarvitsisi olla oletuksena, että kaikille pitää pureskella kaikki valmiiksi.

Vierailija
8/12 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää, miksi joku alapeukuttaa aloitusta? Perusteluja!

Vierailija
9/12 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Muutama" asiaton vastaus poistunut tästäkin ketjusta. Ei taida asiallinen keskustelu onnistua, kun tajuaa olevansa väärässä. V:tä ja P:tä kyllä löytyy, mutta kokemuksia ja perusteluja ei.

Vierailija
10/12 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
11/12 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin toiminta on aina ollut jokseenkin nuivaa. Lukion jälkeen halusin hoitoalalle ja minulle todettiin työkkäristä, ettei sinne kannata kouluttutua, raskasta kolmivuorotyötä jne.

Edellinen on tietenkin totta, mutta heidänhän nimenomaan pitäisi ohjata ihmisiä sinne alalle, missä työtä on ja tulee todennäköisesti olemaankin. Lisäksi virkailija valehteli, ettei lähikaupungissa ole haluamaani hoitoalan koulutusta. Tiesin että on, ja hakeuduin sinne sitten itsenäisesti, niin kuin toki kuuluukin, mutta työkkäri ohjasi tahallaan harhaan tuossa asiassa. Ko. muija pyöritti toimistoa pienehkössä maalaiskylässä lähinnä ainoana virkailijana ja monet valittivat toiminnasta.

Myöhemmin opiskelin avoimessa samalla kun hain/tein määräaikaisia työsuhteita. Olin hakemassa yliopistoon. Kerroin minne olen hakeutumassa ja virkailija totesi viileästi, että tuskin sinne pääsen, koska hakijoita paljon muitakin ja alalle vaikea päästä. Pääsin ensimmäisellä yrittämällä ilman valmennuskursseja. Jäi taas mieleen tuo virkailijan vittumainen asenne.

Vierailija
12/12 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi