Vierailija

Mitä tehdä, kun oman työn tekeminen tuntuu vastenmieliseltä? Suoraan sanottuna olen alkanut inhoamaan työtäni. Tunnen fyysisesti voivani pahoin ja huomaan työni vaikuttavan negatiivisesti mielialaani. Viikot on vain selviämistä ja viikonlopun odottamista. Joudun suorastaan pakottamaan itseni aloittamaan työt. Olen todella ärsyyntynyt enkä näe työssä enää mitään positiivista.

Taustana se, että olen valmistunut yliopistosta reilu 3 vuotta sitten. Työskentelen terveydenhuollossa. Olin valmistuessani innoissani ja motivoitunut ja hyvin kiinnostunut opiskelemastani erikoisalasta. Tein opiskellessa oman alan töitä ja pääsin mielenkiintoiseen harjoittelupaikkaan. En kuitenkaan päässyt valmistuttuani harjoittelun jälkeen useista yrityksistä huolimatta juuri omalle erikoisalalleni töihin. Olen tehnyt muita oman alan hommia, jotka eivät kiinnosta. Työelämä on ollut vain pettymystä. Nykyisessäkin työssä olen lähinnä yksin, ei mitään tiimin tai työyhteisön tukea. Jatkuvasti kiire ja palkka huono. Huonon palkan vielä hyväkyisin, jos vain työn tekeminen olisi mielekästä. Olen täysin kyllästynyt tähän menoon.

Tällainen purkautuminen. Mitä voin tehdä? Onko muita samassa tilanteessa? Mulla on ollut jatkuva työnhaku päällä enkä ole päässyt muihin tehtäviin. Olen tehnyt pelkkiä määräaikaisia pätkiä valmistumisen jälkeen. Alan vaihto ei myöskään houkuttele, sillä vuosien opiskelu ja taloudellisen tilanteen heikkeneminen ei tunnu mahdolliselta. En voi myöskään olla varma, että uuden alan töissä olisi yhtään parempi tilanne

• ylös 4
  • alas 0

Kommentit (1)

Vierailija

Oletko työpäivän jälkeen väsynyt vai jaksatko tehdä mielekkäitä asioita?

Mikään työ ei ole sen arvoista, että sairastuu ahdistuksen takia. Kun on kerran palanut kunnolla loppuun, jatkossa pienikin kuormitus voi olla liikaa. Pointtina, että tee jotain ennenkuin on liian myöhäistä. Oletko kiinnostunut muusta alasta? Ymmärrän, että mietittää taloudelliset puolet, mutta se on täysin riskin ottamisen arvoista jos vaihtoehtona on masentua nykyisessä työssä.

Yleensä asiat saa aina jotenkin järjesteltyä. Mene vaikka työkkäriin juttelemaan ja kyselemään mahdollisuuksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.