Muita jotka eivät vietä joulua?
Kaupossa alkaa taas näkyä joulun tulo ja tuossa marraskuun puolella lopetan käymästä kauppakeskuksissa tai muissa kaupoissa, joissa jouluruuhkat ottavat vallan. Meidän perhe ei vietä joulua, onko muita?
Kommentit (13)
Minä en vietä :) En ole kristitty, joten juhlan aihe ei ole minulle tärkeä. Lisäksi olen sinkku, joten ei tarvitse lasten vuoksikaan pitää perinnejoulua, enkä itse erityisemmin välitä moisista juhlista. Vietän joulun yksin kotona ja vedän kalsarikännit syöden pakastepizzaa.
Emme ole miehen kanssa viettäneet joulua varmaan 15 vuoteen. Miksi viettäisimme, olemme ateisteja emmekä usko joulupukkiin. :) Yleensä olemme lähteneet pakoon jouluhössötystä joulukuun puolivälin paikkeilla ja palanneet Suomeen vasta vuodenvaihteen jälkeen. Ei lahja- eikä ruokastressiä, ei "pakkokyläilyä" sukulaisten luona, ei kuusenhavuja lattioilla tai räikeitä jouluvaloja... Ihanaa.
Mekään emme harjoita uskontoa, mutta silti joulun aikaan fiilistelemme kynttilöin, syömme herkkuja, ja joulukuusen tuomme ilman muuta pirttiin :) joulumme ehkä on pikemminkin perinteinen "yule" kuin kristillinen "christmas".
Emme vain ole mieheni kanssa joulua viettäneet. Ensimmäinen yhteinen joulu kävimme vanhemmillani, mutta sen jälkeen päätimme, että olemme vaan kotona emmekä vietä joulua. Ei vain ole meille olennainen juhla. Nykyään meillä on lapsikin, mutta emme osaa edelleenkään väkisin alkaa juolua viettämään.
ap
Me olemme myös usein matkoilla joulun yli.
ap
En vietä jessen synttäreitä. Olen aina inhonnut jouluhysteriaa ja itse nuo joulupäivät on toooosi tylsiä ja pitkäveteisiä.
Vaikka itse joulua rakastankin, kuulostaa tuo hyvältä. Paljon parempi se, kuin väkisin viettää jotain mitä ei koe omakseen.
Meillä tuli vähän sellainen olo, että kun ollaa nyt aikuisia niin mehän voidaan itse päättää mitä tehdään. Jos et tykkää veriletuista, ei ole pakko syödä. Jos et pidä joulusta, ei ole pakko viettää sitä. Simppeliä ja niin meistä tuli jouluttomia.
ap
En vietä joulua siinä mielessä, etten laita joulukoristeita, en lähetä joulukortteja enkä osta kenellekään lahjoja. Joinakin jouluina käyn lapsuudenkodissa syömässä, mutta silloinkin ateria on usein muuta kuin perinteistä jouluruokaa. Ainoa mikä muistuttaa lapsuuden joulusta, on suklaan syöminen. Suklaan syöminen alkaakin jo hyvissä ajoin loka-marraskuussa, kun ensimmäiset suklaatarjoukset ( 3 rasiaa kympillä!) tulevat kauppoihin.
En kuulu kirkkoon, joten minun ei ole tarvinnut kenellekään tätä perustella.
En ole varsinaisesti "viettänyt" joulua vuosiin. Lapset 15 ja 18 v viettävät joulua isänsä ja isänsä sukulaisten luona. Lahjat kyllä heille ostan.
Laitan jouluruokia, koska tykkään niistä.
Miksi ette vietä? Surullista :(