Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Öljytyistä parketeista vielä esim. TOLLERO huom ja muutkin

31.08.2006 |

Muistelen että Tollerolla oli öljytty (kerron muuten ensiviikolla miltä ne huoneet näyttää siis lasten meinaan) parketti. Koko päivän olen jälleen kierrellyt ja raahannut 4 lasta mukanani ympäri lattialiikkeitä ja nyt kuitenkin ehkä olen päätymässä vaaleaan (tai vaaleahkoon) !!! tammiparkettiin. Toinen vaihtoehto on pähkinä, merbauta olisin saanut kohtuullisen edullisesti, mutta sen hieman punertava sävy ei oikein sovi meidän keittiöön, on liian lähellä keittiön runkoja, mutta silti ei tarpeeksi. Mutta siis se öljytty, onko sen kanssa enemmän ongelmia kuin lakatun? Meillä ollut aina lakattu parketti. Yläkertaan varmaankin laitamme laminaattia koska hintaero kuitenkin aika suuri ja yläkerta meillä on täysin lasten valtakuntaa, joten ehkä se siellä menettelee.. Öljytty tekee jotenkin mattamaisen pinnan (vai kuvittelonko vain), näkyykö siinä jotenkin helpommin esim. jalanjäljet tms.. Laittakaa plussia tai miinuksia mikäli niitä löytyy. Laminaattikin olisi tietty ihan hyvä, kestäisi kyllä kolhuja paremmin, mutta sen mahdollinen viileys jalan alla mietityttää..

Ainiin ja te keillä tummat parketit, siivoatteko pölyt joka päivä?? Siis tarvitseeko siivoamista joka päivä, en millään jaksaisi laiska kun olen:)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lakattu parketti, siinä näkyi naarmut todella kiusallisesti (merbaussa). Nehän ei siis tulleet itse puuhun vaan lakkaan jossa näkyi valkoiset raidat. Toisaalta se silkinhimmeä kiilto oli upea, mutta myös pöly näkyi heti. Ja laiskana siivoajana meillä oli aina pölyistä....

Öljytty parketti näyttää siltä kuin sitä ei olisi käsitelty millään, todella miellyttävä paljaalle jalalle. Ja ainakin Kährsillä on tammea (Monte Carlo, meillä lastenhuoneissa ja takkahuoneessa) jonka öljy on ns UV öljyä ja tarvitsee uusinnan n. 5 vuoden välein. Tässä yläkerran merbaussa on normaali öljy ja käsittely parin kolmen vuoden välein. Toisaalta edut tuntuu olevan suuremmat: naarmut saa heti pois näkyvistä, ei jää jalanjälkiä (esim rasvaisista tai tahmeista jaloista kuten lakattuun), tähänkään ei ole imeytynyt mitään mehu tms tarhroja, pölykään ei näy yhtä pahasti kun pinta on himmeä.

Tykkään kovasti!

Vierailija
2/3 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kannatan öljyttyä:

- Siinä voi korjata pienen alueen vaurion öljyämällä, eikä tarvitse laittaa koko lattiaa kerralla.

- Se ei ole liukas, joten muksut eivät kaatuile juostessaan

- siivoan kerran viikossa pölyt... jos silloinkaan

- naarmut eivät näy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut reilun vuoden ja olen todella tyytyväinen! Pöly ei näy pahasti eikä likakaan (paitsi sitten sukkien pohjasta huomaa), ei ole liukas ja on mielestäni todella kaunis! Naarmuja on tullut muutamia (varsinkin lastenhuoneeseen), pitäisi kai niihin sipaista tuota öljyä. Mutta yllättävän siisti on, en usko että lakattu olisi pysynyt yhtään paremmassa kunnossa ja sen vauriot olisivat olleetkin sitten paljon pysyvämpiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän