Juoksumatto vai luonto?
niin kummassa juokset mielummin, juoksumatolla vai luonnossa?
Itse suosin juoksumattoa. En osaa tarkemmin eritellä miksi, mut jotenkin ehkä keskityn siinä paremmin ja jaksan kauemmin.
Kommentit (9)
Luonnossa. Itse on hankala juosta matolla kun pelkään että putoan siitä, haha :D
Luonnossa. Se on tehokkaampaakin niin (ilmanvastus, korkeuserot ym.) Saa samalla happea.
Luonnossa tykkään juosta. Nyt kun tulee pimeetä niin aikaisin, niin salin juoksumattokin kelpaa, kun valoisaan aikaan ei aina ehdi.
Sekä-että. Matolla on hyvä tehdä tarkkoja intervallitreenejä, samoin tosi kylmällä tai kuumalla säällä menen mieluummin salille. Muuten tykkään enemmän juosta luonnossa, etenkin pimeässä metsässä yöllä. :>
Poluilla maastossa. Harmitraa kun talvi tulee eikä metsään pääse. Jos siis tulee lunta.
Tykkään juosta luonnossa tietenkin, mutta kun aina ei ole mahdollisuutta lähteä. Mies on joko töissä tai harrastuksissaan, joten vaihtoehdot on silloin juoksumatto tai sohva. Lapsia kun ei voi jättää yksin kotiin.
Luonto: vaihtuvat ja paremmat maisemat, parempi hengitysilma, koti ei haise lenkin jälkeen hieltä, vaihteleva maasto, eikä tarvitse juosta aina samaa vauhtia.
Luonnossa kun saa koiran samalla joukkoon. Asutaan metsäperällä, joten kotoa löytyy myös juoksumatto pimeitä, sateisia ja kylmiä iltoja varten.
Luonto ehdottomasti. En todellakaan jaksa yksin juosta jumputtaa matolla, vaan kirmaan metsään tai yleensäkin ulos. Usein lenkille lähtee myös tytär ja välillä koko perhe. Olen aina asunut lähes maalla, joten metsä ja luonto on ollut aina lähellä.