Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei helvattu, millä mä saan tän mussuttamisen(herkut) loppumaan?

Vierailija
15.10.2014 |

Mä en laihdu ikinä. Ihan oikeasti kaikki muu syöminen on järkevää syömistä, mutta iltaisin sitten puputan herkkuja(mulla ne on kaikki makea,leivokset,kakrkit,keksit,suklaa,jäätelö yms joskus sipsit) ja niiden syönti estää mua laihtumasta. Herkkujen syönti on vähäistä verrattuna aikaisempaan jolloin lihotin itseni 40kg ylipainoiseksi,silloin ahmin. enää en ahmi,mutta mussutan piristääkseni väsynyttä oloa työpäivän jälkeen,lohduttaakseni itseäni raskaasta päivästä,tuoden nautintoa. Moni ammattilainen sanoo että totaalikieltäytyminen ei auta. Olenkin miettinyt,pitäisikö mun alkaa käymään kaupassa vain 2x viikossa,niin etten osta herkkuja ja pidän herkkupäivän alkuun vaikka ma ja pe ja vähennän yhteen jos se tuntuu riittävän. nyt käyn joka pv kaupassa,mun on huomattavasti helpompi kävellä kaupan ohi,jos tiedän että kotona on usean päivän ruoka tarpeet kuin että käydä kaupassa hakemassa keitto ainekeset ja kävellä karkkihyllyn ohi ostamatta mitään..mulla vaan ei ole autoa,saisinkohan 1 aikuisen ja 1 lapsen arki ruuat kannettua repussa ja vaikka muovipussiin loput..eiköhän. huh jotain on nyt keksittävä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiineja tosiaan voisi vielä entisestään lisätä. esim tomaattinen jauhelihakastike ja täsyjyväpasta, salattia,niin tuppaa protskut silti jäämään vähiin,et vaikka raejuustoa kylkeen. onko pähkinöissä protskua?

Vierailija
2/11 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ylipäätään hiilarit minimiin, jos on taipumusta mässäilyn ja makeanhimoon.

t. sokeririippuvainen, jolla esim. leipä ja peruna laukaisvat karkinhimon :(

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 19:36"]

Mulla auttoi herkkuhimoon ja se laantui kun aloin syömään enemmän proteiineja. Olen tunnesyöppö, edelleen narahtaa helposti herkutteluksi, tai palkitsen itseäni suklaalla jos joku harmittaa tai stressaa. Mutta sain kymmenisen kiloa tässä puolen vuoden aikana veke kännysovelluksen avulla johon olen merkannut KAIKKI syömäni ruoat, ja rajana ollut 1600kcal päivässä. Kaksi kertaa viikossa olen pitänyt ns. paastopäivän, eli max 500kcal (noin suurinpiirtein, en ole ollut tiukkapipoinen). Paastopäiviä olen pitänyt etenkin jos on tupannut herkkuhimo iskemään ja on pitänyt tasata tuota energianmättöä.

Nyt huomaan taas kun syksy ja pimeys ja koleus iskee että tekis koko ajan mieli herkkua. Silloin olen kirjannut etukäteen seuraavan päivän ruoat ylös enkä ole lipsunut yhtään. Myös säännöllinen ateriarytmi ja vedenjuonti jeesaa, toki. Ja kerran viikossa vaa'alle ja painon merkkaus siihen mobiiliaplikaatioon - kehitystä on kiva ja koukuttava seurata!

Tsemppiä, you can do it!

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama ongelma mut laihdutin 47kg näin:

joka päivä vain 1100kcal, salipäivinä 1800
ja yksi päivä viikossa jolloin mätin ihan mitä vaan. Se päivä sit alkoi unohtua itsekseen kun vaa'an lukemat pieneni :)

Vierailija
4/11 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä mennä aikaisin nukkumaan. Ei tule puputettua iltaisin eikä ole univajetta mikä lisää ruoanhimoa. Minä pyrin menemään nukkumaan samaan aikaan kuin 1v poikani!

Vierailija
5/11 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vinkkiä joista saattaa olla apua:

-Juo vettä riittävästi, jos tekee jotain mieli juo lasi vettä.

-Tuon jälkeen (ja muutenkin) jos tekee herkkua mieli, "mieti" asiaa vartti. Eli älä säntää heti kaapille vaan "siirrä" herkkuhetkeä, se saattaakin mennä ohi.

-Koita syödä terveellisempää herkkua, esim. makeanhimoon vaikka hunajalla maustettua (maku)teetä tmv.

-Pese hampaat, yleensä alitajunta on tottunut siihen ettei hammastenpesun jälkeen enää syödä --> jos vaikka töiden jälkeen tekee jotain mieli pese hampaat, milihalu saattaa kadota.

-Syö terveellistä ennen kun sinun tulee nälkä, esim. popsi porkkanaa tmv. terveelistä "väkisin" (tarkoitan sitä kun sinulla ei ole nälkä) niin olet "täynnä" mikä vähentänee mielihaluja.

Vierailija
6/11 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mihin syyhyn syöt. Tylsyys? Ikävä parisuhde? Ikävä työ? 

Vierailija
7/11 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaan sali-tms liikuntaharrastus. Eipä tee mieli herkkuja kun väsymys väistyy liikunnan avulla. En ehkä suosittele tollasta 1100kaloria meininkiä niinkuin joku tossa. Itse oon laihtunu 5kg 4vkossa syömällä joka päivä vähintään 1700 kaloria. Ja pitäny vielä sen yhen mässypvän viikossa... No liikuttua onkin sitten tullut 2-3 tuntia per pvä 5krt vkossa. Mut aika matalasykkeistä liikuntaa. Iltasen väsymyksen kanssa se herkutteluhimo kulkee oikeesti! Jos illalla menee liikkumaan niin ei tosiaan enää väsytä ja ole kylmä ja sitä kautta ei tee mieli herkutella. Believe me. No, hanki vaikka kuntopyörä telkkarin eteen, jos et lapsen takia voi alkaa harrastaa mitään kodinulkopuolella. Mulla ylipainoa oli alottaessa noin 25 kg..,

Vierailija
8/11 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään lapsen kanssa nukkumaan aina 8-9 aikaan,riippuen monelta aamu herätys on,eli ei tule kukuttua. vaikka olisin syönyt hyvän iltaruuan,eli toisen lämpimän ruuan niin herkkuja menee heti perään--eli kun sohvalle pääsen asettumaan. Liikunta kodin ulkopuolella ei tosiaan onnistu kun olen yh...en tiedä johtuuko ylipainosta,todennäköisesti,mutta mulla on iltaisin jalat aivan kauhean kipeät, kävelen työmatkat,20min suuntaansa eli yht 40min ja työ on fyysisesti aika raskasta,hikoan paljon päivän aikana ja olen jaloillani,pompin ylös alas,olen pienten,alle 3v lasten osastolla töissä. Jalat on niin kipeät että kinkkaan kuin vanhat mummut..ja väsymys tuntuu fyysisesti. olen vasta 26v ja ei ole anemiaa eikä kilpirauhasessa mitään. sokeriarvot ja verenpaine,kolesterolikin ovat kaikki hyviä.

tuntuu että noi vedenjuomiset ja porkkanat ei vaan oikeasti auta. oon yrittäny laihduttaa yli 10v hyvin rankasti jojoillen. Nyt olen löytänyt muutoin tasapainon mutta nuo herkut. Hmph..ehkä mä kokeilen tuota kauppa juttua,käyn sunnuntaisin ostamassa ma-to ruuat ja pe pe-su ruuat,koska kotona mulla ei ole mitään karkki varastoja eikä ole pakko ollakkaan kun lapsikin vielä niin pieni että minä määritän syömiset.

Vierailija
9/11 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja työmatkoille rahapussin voisi jättää kotiin. Ap ap edellinenkin.

Vierailija
10/11 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa vaaka. Menen joka aamu vaa'alle, se auttaa estämään ilta-ahmimista, kun tietää, että aamulla on mentävä vaakaan.

Vierailija
11/11 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi herkkuhimoon ja se laantui kun aloin syömään enemmän proteiineja. Olen tunnesyöppö, edelleen narahtaa helposti herkutteluksi, tai palkitsen itseäni suklaalla jos joku harmittaa tai stressaa. Mutta sain kymmenisen kiloa tässä puolen vuoden aikana veke kännysovelluksen avulla johon olen merkannut KAIKKI syömäni ruoat, ja rajana ollut 1600kcal päivässä. Kaksi kertaa viikossa olen pitänyt ns. paastopäivän, eli max 500kcal (noin suurinpiirtein, en ole ollut tiukkapipoinen). Paastopäiviä olen pitänyt etenkin jos on tupannut herkkuhimo iskemään ja on pitänyt tasata tuota energianmättöä.

Nyt huomaan taas kun syksy ja pimeys ja koleus iskee että tekis koko ajan mieli herkkua. Silloin olen kirjannut etukäteen seuraavan päivän ruoat ylös enkä ole lipsunut yhtään. Myös säännöllinen ateriarytmi ja vedenjuonti jeesaa, toki. Ja kerran viikossa vaa'alle ja painon merkkaus siihen mobiiliaplikaatioon - kehitystä on kiva ja koukuttava seurata!

Tsemppiä, you can do it!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän