Kauanko voit olla erossa puolisosta ennen kuin soitat/viestit?
Jos toinen teistä lähtee vaikka työmatkalle tai muuten reissuun. Montako päivää menee, että sinulla tulee puolisolle niin asiaa että soitat hänelle tai lähetät jonkinlaisen viestin?
Minä tässä reissussa olen tullut siihen tulokseen, että ehkä joitain kuukausia, sitten varmaan pitäisi lasten kuulumisia vaihtaa jos lapset olisivat minun kanssani ja puoliso poissa.
Kommentit (48)
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 23:53"]
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 23:48"]
Siis mistä(?!) te niille miehillenne oikein puhutte? Mistä riittää juttua joka päivä jauhettavaksi? Mä en keksi mitään keskusteltavaa silloinkaan jos vaikka pitää mennä autolla johonkin kahdestaan. Tosi kiusallisia hiljaisuuksia aina. Lasten kanssa kyllä jutellaan ihan kaikesta, viestit kulkevat jos ei olla samojen seinien sisällä. Mutta miehen kanssa? Pitäiskö sitä kysellä jotain jääkiekkotuloksia, jotka ei kiinnosta minua vähääkään? Ap
[/quote]
Joo, kyllä se vähän niinku kuuluu siihen juttuun, että on kiinnostunut toisen elämästä ja kiinnostuksenkohteista?
[/quote]
Jotkut ovat myös tehneet puolisovalintansa pohjaten siihen, että on yheisiä kiinnostuksenkohteita ja puheenaiheita.
Jos on valinnut vaikkapa ulkonäön perusteella, voi syyttää itseään.
No mä heräsin tänään klo 9 ja lähdin klo 12.30 töihin ja siinä välissä olin soittanut miehelleni 2 nopeeta puheluu plus hän oli laittanut mulle viestiä. Tän päivän asiat: "keitä ittelles perunoita kun kaapissa on eilistä kastia" ja "laittaisiks tiskikoneen päälle kun tulet, mä lähden nyt töihin". Ja se kysy viestillä "onko paketin saapumisilmotus tullut postissa" :)
Ollaan oltu joulukuussa 15 v naimisissa ja joka ikinen pvä tekstaillaan,soitellaan.teen vuoroa,mies päivää.kysellään nukuitko hyvin,kaikki ok ja mitä vaan.Olisi outoa jos en pvän aikaan kuulisi miehestä mitään.aina ikävä!
Nro 16 kommentoi siis sitä, et mistä jutellaan :D
Tuntuu jotenkin ihan absurdilta että puhumista riittää joillain noin paljon. Voisin kai minäkin reissusta soittaa, että oletko hakenut jostain jotain ruokaa, oletko syönyt, mutta tuntisin itseni puolison äidiksi jos tekisin niin. Aikuinen mies saa kyllä itse omatoimisesti syödä jos en ole paikalla.
Jos kertoisin omista asioistani, ei sitä kiinnostaisi. En sitten viitsi kertoa kun se on liian yksipuolista "keskustelua". Kerron jollekin, jota kiinnostaa ja joka vastaakin edes jotain. Lapset taas ovat niin isoja että osaavat itse kertoa isälleen jos jotain asiaa on. Kotityöjutuista ei tarvitse soitella, minä hoidan ne kun olen kotona. Ap
Siis mistä(?!) te niille miehillenne oikein puhutte? Mistä riittää juttua joka päivä jauhettavaksi? Mä en keksi mitään keskusteltavaa silloinkaan jos vaikka pitää mennä autolla johonkin kahdestaan. Tosi kiusallisia hiljaisuuksia aina. Lasten kanssa kyllä jutellaan ihan kaikesta, viestit kulkevat jos ei olla samojen seinien sisällä. Mutta miehen kanssa? Pitäiskö sitä kysellä jotain jääkiekkotuloksia, jotka ei kiinnosta minua vähääkään? Ap
[/quote]
Ihan kuin minä/me! Meillä on aina tosi hiljaista autossa. :D Paitsi lapset metelöi.
Mun mies on ollut vain muutaman kerran työreissulla, pisin oli kaksi viikkoa. Ei mulla ollut mitään ongelmaa. Eihän tuossa ajassa ehdi ikäväkään tulla!
Mä en ymmärrä sitä, että lyhytkin ero tekee tiukkaa ja pitää kuulumisia kysyä tai muuten laittaa jotain turhia viestejä. Ahdistaisi vain, jos joku olisi koko ajan kyselemässä missä meet, missä oot, mitä teet tmv.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 00:17"][quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 23:48"]
[/quote]
Ihan kuin minä/me! Meillä on aina tosi hiljaista autossa. :D Paitsi lapset metelöi.
Mun mies on ollut vain muutaman kerran työreissulla, pisin oli kaksi viikkoa. Ei mulla ollut mitään ongelmaa. Eihän tuossa ajassa ehdi ikäväkään tulla!
Mä en ymmärrä sitä, että lyhytkin ero tekee tiukkaa ja pitää kuulumisia kysyä tai muuten laittaa jotain turhia viestejä. Ahdistaisi vain, jos joku olisi koko ajan kyselemässä missä meet, missä oot, mitä teet tmv.
[/quote]
Kyllä näin on! Ap
[/quote] Ihan kaikesta, molemmat kertoo omista jutuista, työjuttuja, iloja, suruja. Maailmanmenosta. Kulttuurista. Luonnosta. Itselle olisi liian vaikea jakaa elämäänsä ihmisen kanssa, jolle ei voisi puhua. Toki molemmilla on juttunsa, joista tietää jo valmiiksi, että toinen ei ole niin kiinnostunut. Niistä keskustellaan sitten muiden kanssa.