Tein omenapiirakkaa ja :((
Vihaan leipoa koska mikään ei koskaan onnistu.
Nyt tein
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/22113/Kaikkien%20kehuma%20omenapiirakka/
Tuota. Puolentunnin päästä katsoin uuniin ja piirakka päältä kypsä mutta sisältä taikinavelliä :(((((
En kestä en kestä en kestä tein kaikki tarkaan ohjeen mukaan mutta velliä on. Ei ollut noin löysää uuniin pistettäessä:(
Kommentit (22)
Helpottava kuulla että sinullakaan ei onnistunut. En tajua että ohje täynnä positiivisia kommentteja :/
Ap
Kinuskikissan apple pie-ohje ei koskaan petä! Kunhan kuorii ja maustaa omenat viimeisenä.
En minäkään tajunnut, että mikä ainesosa meni väärin, mutta sitten mietin, että ehkä ne omenat olisi pitänyt olla jotain muuta tyyppiä tai rasva ei sittenkään sulaa - tuo on muuten kamala määrä rasvaa noin vähäiseen jauhomäärään. Minä kuitenkin leivon piirakoita jopa täysin omasta päästäni, eli kokonaan ilman ohjeitakin ja saan onnistumaan. 2.
Sekoitin piirakan mössöksi että kypsyisi jotenkuten. Toivotaan parasta :) ap
Onnistuu tuolla ohjeella hyvin. Pari kertaa tehnyt ja kehuttu on. Omenat olleet mitä milloinkin. Jos pakastettuja käyttää niin laittaisin hieman perunajauhoja omenoiden sekaan.
Itse laskin hieman lämpöä, paistoaikoja pidän aina ohjeellisena. Eli kurkkaan välillä miltä näyttää.
Et kai laittanut 0,75 l maitoa kuten tuo yksi kommentoija tuolla :)
Tää on ihan paras ohje! Mää teen aina tällä, joku sulla on varmaan menny tehdessä pieleen :)
Minullakin onnistui tuolla ohjeella oikein hyvin. Uunissa tosin pidin hiukan kauemmin.
En laittanut maitoa kuin alle desin.
Miten on mahdollista että jollain onnistuu vailla tekee ihan samalla tavalla? :/
Ap
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 17:32"]
En laittanut maitoa kuin alle desin. Miten on mahdollista että jollain onnistuu vailla tekee ihan samalla tavalla? :/ Ap
[/quote]Se oli liian vähän aikaa uunissa. Laita alimmalle tasolle ja jatka kypsennystä, jos siis väri on jo tumma. Seuraavalla kerralla pudota uunin lämpöä vaikka johonkin 180 asteeseen.
se on ollut 1,5 tuntia ja vieläkin raaka. Ihme kyllä ei palanut kun sekoittelen sitä välillä. Huoh..
Ap
Mä oon tehny monet kerrat tolla ohjeella, ikinä ei oo epäonnistunut tai raaka! Ite pidän kyllä piirakkaa uunnissa kauemmin jos näyttää siltä ettei ole vielä tarpeeksi kypsä.
Onko sulla uunissa miten paljon asteita? Tai sitten et vaan osaa.
200 oli. Puolentunnin päästä laiton alas että kypsyisi pohjakin.
Tein ihan ohjeen mukaan. En tajua.
Ap
Sun uunissa täytyy olla vikaa. Ei mikään piirakka voi olla raakaa 1,5 tunnin paistamisen jälkeen.
Millanen uuni sulla on? Vastus, kiertoilma? Jos on vastukset niin kai laitoit sen että ylä- ja alavastukset ovat molemmat päällä, eikä vaan ylä.. Meinaan hieman kuulostaa siltä nyt.
Kiertoilma.
Nyt tuli uunista. On sokeritonta mautonta mössöä. Jesh..
Ap
Tuo ohje mielestäni jättää taikinan liian löysäksi. Kokeile tätä, onnistuu aina. Maidon voi korvata kermaviilillä, rahkalla tai jogurttipurkilla.
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/233861/Pellillinen%20omenapiirakkaa/
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 17:55"]
Kiertoilma. Nyt tuli uunista. On sokeritonta mautonta mössöä. Jesh.. Ap
[/quote]Sulla puuttuu siitä kyllä jokin oleellinen ainesosa, uskoisin ma
Tuolla ohjeella olen itsekin joskus tehnyt eikä onnistunut. Vaatii tosi kiinteät omenat eikä kärsi pakasteesta niitä ottaa, koska taikina on niin kakkutaikinamainen. Mielestäni tuo paistolämpötilakin on liian korkea. Itse ihmettelen tuota sulan rasvan suurta määrää ko. ohjeessa. Minä olen kuitenkin kokenut leipuri ja useimmiten onnistun, tuolla ohjeella en siiis onnistunut vaan piirakasta oman pihan omenista tehtynä tuli lötkö.