Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sinua häiritsee muiden maskit?

Vierailija
06.09.2021 |

Järkyttävän suvaitsemattomia nuoria aivokääpiöitä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse muiden maskit eikä muiden maskittomuus. Aivan sama mulle. 

Vierailija
2/9 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse ollenkaan. Miksi sinua häiritsee se, että minä en käytä maskia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse, toisinaan se ihminen ajatuksineen siellä maskin takana.

Vierailija
4/9 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suu ja huulet eivät näy. Ihmisen lukee toisen ihmisen ilmeitä vaistomaisesti, ja maski pakottaa katseen keskittymään silmiin tai vartaloon. Se on luonnollisesti ahdistavaa tai jännittävää ihmisille.

Vierailija
5/9 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän nyt vastanneet ne, joita ei häiritse.

Kysymys oli: Miksi häiritsee?

Eri kuin ap

Vierailija
6/9 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua maskit häiritse, vaan se, että maskipäät tunkee syliin.

Silloin saan yskänkohtauksen niin jopas tulee tilaa 😂

Vierailija
7/9 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua häiritsee maskit koska ensinnäkin tiedän että niistä ei ole mitään hyötyä. Yhdessäkään maassa ei niillä ole pystytty havaitsemaan minkäänlaista vaikutusta tartuntamääriin, ja maskipakkomaissa tulee tartuntoja ihan samalla tavalla kuin maissa joissa maskeja ei käytetä. Jo sata vuotta sitten espanjantautipandemian aikaan kaikki käyttivät maskeja, ja ne todettiin silloinkin täysin hyödyttömiksi. Suomessakin viime vuoden kesällä tartunnat painuivat nollaan vaikka kukaan ei käyttänyt maskeja. Sama ei olekaan enää onnistunut tänä vuonna vaikka maskeja on käyttänyt valtaosa.

Myös viranomaiset ovat useaan otteeseen myöntäneet että maskien hyödyt ovat kyseenalaiset ellei olemattomat. Usein ovat sanoneet että maskeja kuuluu pitää koska ne antavat ihmisille turvallisuudentunnetta, ja ne muistuttavat siitä että meillä on edelleen pandemia menossa, ja maskia käyttämällä viestitämme että otamme tämän tosissamme. Sanna Mariniltakin kysyttiin n. neljä kuukautta sitten että miksei Suomessa aseteta voimaan maskipakkoa, ja hän sanoi sen ihan suoraan ettei siitä olisi mitään hyötyä.

Maskeista tulee myös aivan tolkuton määrä jätettä. Maailmassa kulutetaan 129 miljardia maskia kuukaudessa, mikä tarkoittaa 50 000 maskia joka sekunti. Ne hajoavat mikromuoviksi luonnossa, ja leviävät ravintoketjuun. Myös eläimet joutuvat kärsimään sotkeuduttuaan maskeihin. Laittakaa Googlen kuvahakuun: animals entangled in face masks, niin näette todella surullisia kuvia, kuinka viattomat luontokappaleet joutuvat kärsimään tästä maskipelleilystä. Mielestäni tämä on vähän liian kova hinta jostain turvallisuudentunteesta.

Myös se ärsyttää että lähtökohtaisesti 99,999 % maskien käyttökerroista on turhia. Maskilla voi olla teoreettinen suojaava vaikutus vain siinä tapauksessa että maskin käyttäjällä on itämisvaiheessa oleva koronatartunta juuri päivää ennen kuin oireet alkavat. Jos käyttäjällä ei ole koronaa, ei maski tietenkään suojaa yhtään miltään, eikä sen tarvitsekaan suojata. Esim. minulla ei koronaa ole koko pandemian aikana ollut kertaakaan, joten jos olisin käyttänyt maskia ohjeiden mukaisesti esim. 7 kpl päivässä, olisin 1,5 vuoden aikana käyttänyt jo 4000 maskia, täysin turhaan.

Vierailija
8/9 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap. Oletko kuullut projisoimisesta? Se tarkoittaa sitä, kun peilaa omia tunteitaan toisiin ja kuvittelee ne omat tunteensa toisten tunteiksi.

Selkokielellä: maskittomat häiritsevät sinua. Koska et tätä myönnä, kuvittelet oman maskisi häiritsevän muita.

Vierailija
9/9 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pitänyt samaa maskia jo puoli vuotta.

Tosin käyn vain parin viikon välein ihmisten ilmoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi