Korvessa asuvat kaverit ärsyttävät
Asun siis itse suurehkon kaupungin keskustassa. Tietysti jokainen asuu siellä missä olonsa tuntee hyväksi, ja minä arvostan sitä että palvelut ovat lähellä, ja pääsen helposti kulkemaan paikasta toiseen.
Oma tila on minulle tärkeää. Toki luonani käy vieraita, kaveriporukan illanistujaiset pidetään luonani koska luokseni on helpoin tulla ja kodistani on lyhin matka ravintoloihin.
Tämä on ihan kivaa, paitsi että nämä 20-30km päässä asuvat vieraat eivät lähde niin millään kotiin!
Yöllä ei kulje busseja, taksi on niin kallis, mut hei joo, mun luoksehan voi tulla. Sitten podetaan darraa pitkälle päivään, voivotellaan kun ei ole puhtaita vaatteita mukana. Viimeksi eräs kaverini majoittautui sohvalleni ja yritti saada kyytiä kotiinsa (ei omista autoa, kotiin matkaa 14km). Bussiin ei suostunut ja taksi maksaa liikaa. Jäi kotiini vaikka minä lähdin töihin. Voivotteli kun kissa oli yksin kotona. Ja mitään ei tehnyt asioiden eteen. Lopulta sanoin että kaipaan nyt omaa rauhaa, lähti ovet paukkuen etten minä kyllä joutuisi hänen luotaan heitetyksi ulos.
Mikä hotelli tämä minun kotini on? tunnustautuuko täällä kukaan kaukana asuvaksi loiseksi?
Kommentit (50)
Kukaan ei tunnusta, mutta näitä riittää.
T. Kohtalontoveri
Minä olen tehnyt kaikille selväksi, että yöksi EI voi meille jäädä. Asia on sillä helposti selvä.
Jep, valitettavan tuttu juttu. Kumma kun ei porukka itse vaan tajua.
Kieltäydy alunperin yövieraista niin ei tarvitse heittää ketään ulos/kärsiä ihmisistä seuraavana päivänä..
Munkin luokse on usein tunkemassa porukkaa yöksi. Oikeasti siihen on tosi vaikea laittaa stoppi kun kotiisi on 200m matka, kavereilla 10km ja taksijono menee korttelin ympäri. Olis ihan ok jos herätessään lähtisivät kotiin, vaan kun jäädään loisimaan iltaan asti ja itse tahtoisit olla rauhassa.
Joo yöksi saisi tulla mut baari-illan jälkeen aamulla kotiin.
No eipä sulla kohta ap oke kavereita jotka sun kans viettäis iltaa. Jospa joskus menisit kavereittisi luo. Ai et halua kun asuvat niin kaukana? No miksi vaadit kavereitasi tulemaan kuoksesi kun eivät sitten olekkaan tervetulleita?
Panoaikaa miehen kanssako haet vai miksi kaverit ärsyttävät? Ei sinulla kannattaisi olla kavereita ollenkaan kun asenne on tuo.
Minä olen se kaukana asuva, mutta eipä oo tullut mieleenkään jäädä kenenkään luokse yöksi muhkuraiselle sohvalle. Vaan todellakin haluan omaan kotiin, suihkuun raikastumaan, omaan sänkyyn nukkumaan ja aamulla saa sitten rauhassa loikoilla. Ei se taksi montaa kymppiä maksa edes viikonloppuyönä.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 16:54"]Panoaikaa miehen kanssako haet vai miksi kaverit ärsyttävät? Ei sinulla kannattaisi olla kavereita ollenkaan kun asenne on tuo.
[/quote]
No mä ainakin tahdon maata darrassa sängyssä rauhassa haisten pahalle, en vaan JAKSA kuunnella ketään.
Mä en ymmärrä minkä helvetin takia siihen tarvitaan joku painava syy että ei saa lojua loisimassa iltaan asti tai jäädä edes yöksi (joskus toki poikkeus mutta tarkoitan tällaista ap:n kuvailemaa tilannetta)?? Jos kämppä on mun, ei siihen tarvita kuin MUN päätös ja halu olla yksin ja rauhassa. Jos siia niin päättää.
Onpa hassua. Mä oon aina harrastanut yökyläilyä kavereiden kanssa puolin ja toisin. Me asutaan nykyään todella korvessa ja ollaan erittäin suosittu lomakohde!
Joo tuttu tilanne, kun asun Helsingin keskustassa. Majoittujia kyllä riittää enemmän kuin haluaisi :/
Mä oon parhaimmillaan kävellyt 32 km kotiin ettei olisi tarvinnut jäädä kaverin kämppään nukkumaan.
Mä oon joskus ajanu taksilla yöllä kotiin liki 50 km, maksoi 80€. Melkein olis kantsinu ottaa hotellihuone kaupungista kun ei kaverille passannu jäädä. Ei tuu k auheesti käytyä missään..
Yökyläily on ihan ok kun siitä erikseen sovitaan. Mutta en mäkään voi sietää sitä porukka tulee meille viettämään iltaa ja sit vaan jossain vaiheessa ilmoittaa että väsyttää, missäs voidaan nukkua? Voin vaan kuvitella millaista olisi asua keskustassa..
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 17:12"]Mä oon joskus ajanu taksilla yöllä kotiin liki 50 km, maksoi 80€. Melkein olis kantsinu ottaa hotellihuone kaupungista kun ei kaverille passannu jäädä. Ei tuu k auheesti käytyä missään..
[/quote]
Miksi et kysynyt etukäteen voiko jäädä yöksi?
Jotkut on vaan sellaisia et ne roikkuu kelkassa niin pitkään kuin niiden antaa roikkua. Joskus nuorempana majoitin kaveriani lähes 2kk, kun en kehdannut käskeä häipymään.
I feel you ap.