Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarjoaisitte häissä joissa ei ole illallista?

Vierailija
06.09.2021 |

Havahduin äsken siihen että häihin on aikaa enää pari hassua kuukautta. Menemme naimisiin maistraatissa arkipäivänä. Kutsumme molempien sisarukset perheineen häihimme. Vaikka kyseessä onkin pelkkä lähisuku, määrällisesti tuo on yli 30 hlöä. Emme mene ravintolaan vaan meillä on vuokratila ja sinne tilataan kakku ja muuta leivonnaista. En vaan nyt keksi mitä. En oikein pidä voileipäkakuista, mutta millä ne voisi korvata? Haluamme tarjota sekä makeaa että suolaista leivonnaista.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee salaatteja.

Vierailija
2/28 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaista piirakkaa.

Täytettyjä ruisnappeja

Kolmioleipiä

Juustosarvia

Pitsaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpiirakat on perinteinen juhlapöydän suolainen tarjottava. Valmiit (pienet) voileivät maistuvat myös. Yksi vaihtoehto on leipäpöytä (eli tarjolla useamman laista leipää ja leivänpäällisiä ja jokainen tekee itse leipänsä).

Hienompi vaihtoehto voisi olla (erilaiset suola)keksit ja juustot, mutta aika isoon menenkkiin saa varautua, jos tarjolla ei ole muuta "vatsantäyttämiseen". 

Jos kuitenkin päädytte voileipäkakkuun, niin perinteisen voileipäkakun rinnalle voi tuoda hyydytetyn voileipäkakun (leipäpohjan voi korvata leipäjuustolla, jolloin kakku on gluteeniton). 

Vierailija
4/28 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolainen piirakka toimii aina. Miten olisi pienet, täytetyt leivät jollain hieman juhlavammilla täytteillä?

Ja vaikka voileipäkakkua usein yrmitään etkä itsekään sitä halua tarjota niin tavallisesti se katoaa ensimmäisenä pöydästä.

Vierailija
5/28 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku suolainen piirakka esim. kinkku, sieni, kasvis tai suolaisia muffinseja ja salaattia. Tuleeko tarjottavat tilattuna vai teettekö itse? Jos tilaatte, niin kysykää sieltä mitä heillä on valikoimassa.

Vierailija
6/28 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raikkaita voileipiä!

Vierailija
7/28 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaiset piirakat

Karjalanpiirakat

Voileivät

Tuulihatut suolaisella täytteellä

Vierailija
8/28 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on maisraatti, jonka vihkitilaan mahtuu 30 henkilöä?

Vierailija
9/28 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoon lakuja tarjoaisin.

Vierailija
10/28 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suolaista piirakkaa.

Täytettyjä ruisnappeja

Kolmioleipiä

Juustosarvia

Pitsaa

Tee myös ihania cocktailtikkuja, esim. Kolmea erilaista:

Juusto ja viinirypäle

Juusto ja lihapulla

Oliivi ja nakinpala

Voit tehdä useampia. Tee oikein paljon, voi olla, että muut tarjottavat jää syömättä, kun ihmiset ihastui näihin

Vierailija
11/28 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suolaista piirakkaa.

Täytettyjä ruisnappeja

Kolmioleipiä

Juustosarvia

Pitsaa

Juusto ja viinirypäle

Juusto ja lihapulla

Oliivi ja nakinpala

Voit tehdä useampia. Tee oikein paljon, voi olla, että muut tarjottavat jää syömättä, kun ihmiset ihastui näihin

Älä tee. Niitä joutuu tekemään satoja. 30 vierasta, 4 tikkua, 120. Kuka ottaa vain 4? Pilkkominen ja tikkuihin laittaminen vie aikaa.

Vierailija
12/28 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suolaista piirakkaa.

Täytettyjä ruisnappeja

Kolmioleipiä

Juustosarvia

Pitsaa

Juusto ja viinirypäle

Juusto ja lihapulla

Oliivi ja nakinpala

Voin vain kuvitella minkälaisen piirin häissä ihmiset ihastuvat cocktail-tikkuihin häätarjottavina. Valmislihapullia ja nakinpaloja hammastikussa, nam!

Vierailija
13/28 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suolaista piirakkaa.

Täytettyjä ruisnappeja

Kolmioleipiä

Juustosarvia

Pitsaa

Juusto ja viinirypäle

Juusto ja lihapulla

Oliivi ja nakinpala

Voin vain kuvitella minkälaisen piirin häissä ihmiset ihastuvat cocktail-tikkuihin häätarjottavina. Valmislihapullia ja nakinpaloja hammastikussa, nam!

niiden lisänä halvinta juustoa

Vierailija
14/28 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidätte juhlat, mutta ette tarjoa ruokaa. Varmaan sisaruksesi tietää olet pihi, mutta kertokaa kaikille vieraille varmuuden vuoksi.

Opiskeluaikana sain keikan häihin. Morsian oli tuttu ja hän ehdotti annan työpanokseni häälahjaksi. En vastannut viesteihin. Asuin Helsingissä, hän Vantaalla. Olisin tarvinnut seutulipun mennäkseni hänelle haastatteluun. En mennyt.

Kun oli häihin n kk aikaa, morsiamelta meni pinna. Olin kieltäytynyt menemään haastatteluun Vantaalle, tekemään ilmaiseksi ja eivät luvanneet maksaa yöllä taksiakaan kotiin, vastasin vain ei kiitos.

Jossain vaiheessa euroja olisi tullut, mutta minun olisi pitänyt osallistua ruokatarvikkeiden ostoon rahalla .

Ehkä n 50.n viestin jälkeen perjantaina sulhanen toi minulle 50 euroa rahaa. Sovimme olen töissä 10 h ja saan siinä 200 euroa ja rahat etukäteen . Mitään rahojahan ei näkynyt ja hääviikolla ilmoitin keikka on varmaan peruuntunut, kun rahoja ei tilillä näy.

Sopivat sulhanen tuo rahat käteen. Tuli pe, häät seuraavana päivänä ja ojensi 50 euroa. Se riittää.

Laitoin oven kiinni ja sanoin nyt riittää. Sulhanen selitti ei ennenkään ole etukäteen mitään maksettu. He ei olisi ikinä maksaneet loppuja.

En sitten mennyt töihin.

Heillä oli ollut coctail tikkuja. Pallojuusto, puolikas viinirypäle ja 1/4 valmislihapulla. Tikkuja 5 kpl per henkilö. Minun olisi pitänyt tehdä ne itse ja tarjoilla.

Pääruokana oli jotain, en muista mitä. Leipänä 1 karjalanpiirakka per henkilö.

Tässä, sikäli tarina on totta, häävieraat muistavat aina nämä oli ne juhlat, joissa oltiin vain hetki, kun oli niin tylsää ja ei ollut edes ruokaa.

Vierailija
15/28 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mämmiä ja suolakurkkuja

Vierailija
16/28 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei missään ole sanottu että ne kaikki vieraat on menossa maistraattiin.

Vierailija
17/28 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidätte juhlat, mutta ette tarjoa ruokaa. Varmaan sisaruksesi tietää olet pihi, mutta kertokaa kaikille vieraille varmuuden vuoksi.

Opiskeluaikana sain keikan häihin. Morsian oli tuttu ja hän ehdotti annan työpanokseni häälahjaksi. En vastannut viesteihin. Asuin Helsingissä, hän Vantaalla. Olisin tarvinnut seutulipun mennäkseni hänelle haastatteluun. En mennyt.

Kun oli häihin n kk aikaa, morsiamelta meni pinna. Olin kieltäytynyt menemään haastatteluun Vantaalle, tekemään ilmaiseksi ja eivät luvanneet maksaa yöllä taksiakaan kotiin, vastasin vain ei kiitos.

Jossain vaiheessa euroja olisi tullut, mutta minun olisi pitänyt osallistua ruokatarvikkeiden ostoon rahalla .

Ehkä n 50.n viestin jälkeen perjantaina sulhanen toi minulle 50 euroa rahaa. Sovimme olen töissä 10 h ja saan siinä 200 euroa ja rahat etukäteen . Mitään rahojahan ei näkynyt ja hääviikolla ilmoitin keikka on varmaan peruuntunut, kun rahoja ei tilillä näy.

Sopivat sulhanen tuo rahat käteen. Tuli pe, häät seuraavana päivänä ja ojensi 50 euroa. Se riittää.

Laitoin oven kiinni ja sanoin nyt riittää. Sulhanen selitti ei ennenkään ole etukäteen mitään maksettu. He ei olisi ikinä maksaneet loppuja.

En sitten mennyt töihin.

Heillä oli ollut coctail tikkuja. Pallojuusto, puolikas viinirypäle ja 1/4 valmislihapulla. Tikkuja 5 kpl per henkilö. Minun olisi pitänyt tehdä ne itse ja tarjoilla.

Pääruokana oli jotain, en muista mitä. Leipänä 1 karjalanpiirakka per henkilö.

Tässä, sikäli tarina on totta, häävieraat muistavat aina nämä oli ne juhlat, joissa oltiin vain hetki, kun oli niin tylsää ja ei ollut edes ruokaa.

Ei häät ole synonyymi monen tunnin juhlille joissa tarjotaan ruoka. Parhaat häät joissa olen ollut: parin kotona, maistraatin vihkijä paikalla, n 20 vierasta, tarjoiluna runsas kahvipöytä. Ei turhaa pönötystä tai loppuun kulunutta ohjelmaa, vaan rentoa yhdessä oloa. Häät oli parin näköiset. Eikä kyse nuukuudesta.

Vierailija
18/28 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihariisipasteijat, lohiriisipasteijat, kasvispasteijat, ja ehdottomasti se voileipäkakku (tai monta) sillä ne menevät aina kuin kuumille kiville! Kakkuja ja pullaa.

Vierailija
19/28 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh? Mun serkku meni naimisiin maistraatissa, vieraita reilut sata. Hyvin sopi kaikki.

Vierailija
20/28 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapin ukon kuikkakeitto on maistuva ja helppo valmistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä