kaveri antaa koiralleen.. :( eläinsuojeluun yhteys??
vaan kerran päivässä jotain lihapötköjä pakkasesta ja siihen kasviksia ja sisäelimiä. eikö ne pitäis kypsentää ensin? ja miksi ei anna raksuja? eläinsuojeluilmoitus?
Kommentit (15)
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 09:18"]Huono provo.
[/quote]
mitenniin? oon huolissani koirasta!
Ei tarvitse kypsentää ensin, eikä ole todellakaan eläinsuojeluasia. Minä syötän koirilleni (4 kpl ja parhaillaan 6 pennun pentue lisäksi) vallan raakaruokaa, BARF (Biologically Appropriate Raw Food) dieettiä. Syövät erilaisia lihaisia luita (broilerinsiivet, possun kylkiluut ja rustot, kalkkunankaulat, häränhännät) sekä kasvissoseita, lihaa, sisäelimiä, kalaa... Ja kaikki raakana.
Ei niitä raksuja tosiaan ole pakko syöttää, itse en niitä omille koirilleni syöttäisi vaikka niillä koirat hengissä pysyykin.
Kautta aikain sivu koirat ovat osanneet kypsentää ruokansa nuotiolla ja hakea kaupasta teollista einestä palanpainikkeeksi.
Tuo kaverikin antaa nuita raakoja luita vaikka oon varoittanut että koira niihin kuolee :( Eikö tuo ole älyttömän vaarallista???
Ehdottomasti teet eläinsuojeluilmoituksen!!! Järkyttävää! Meillä täällä Satakunnassa ei voi mennä edes iltaisin ulos, koska sudet istuvat nuotiolla kypsentämässä päivän aikana saalistamansa eläimet. Luonnotonta syödä raakaa lihaa.
Etsi käsiisi uusin Koiramme-lehti, siinä asiallinen juttu aiheesta. Tosin ihmettelin, että kaikki haastatellut syöttivät lihan ohella koirilleen kuivamuonaa.
:---DDDDDDDDD
joo tee vaan, sulle nauretaan ja toivottavasti kaveris tajuaa heivata sut veks.
Koira tuossa vieressäni rouskuttelee antaumuksella hirvenjalkaa. Meillä mennään 50/50 (50%lihaa ja 50% nappulaa) mallin mukaan ja pari kertaa viikossa noita lihaisia luita. Millonkohan se kuolee, kun on jo 6 vuotta elänyt tällä ruokintamallilla. Eli ei ole eläinsuojeluasia!
Vaarallisempi se kypsä luu on kuin raaka. Koiran hampaat kiittää, kun saa raakaa lihaa ja rustoja :)
Hippasen taitaa olla ap vieraantunut luonnosta...Nenuusi vetämät herneetkin varmaan kasvaa pakastealtaassa.
Vitsi, koko ikäni olen kuvitellut että nuo suden jälkeläiset on tarkoitettukin syömään ruokansa raakana ja se vehnänsyöttö on pahasta.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 09:26"]
Etsi käsiisi uusin Koiramme-lehti, siinä asiallinen juttu aiheesta. Tosin ihmettelin, että kaikki haastatellut syöttivät lihan ohella koirilleen kuivamuonaa.
[/quote]
Se on helpompaa ja turvallisempaa antaa 50\50. Pelkkä Barf on vaarallinen osaamattoman käsissä. Vaatii taitoa saada kaikki vitamiini- ja kivennäisaineet kohdalleen, kuivamuona sisältää oikeassa suhteessa kaikki aineet. Koira on lihansyöjä ja sitä sille myös pitää antaa.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 09:21"]
Kautta aikain sivu koirat ovat osanneet kypsentää ruokansa nuotiolla ja hakea kaupasta teollista einestä palanpainikkeeksi.
[/quote]
susilta tämän aikanaan oppivat.