Kuinka usein vaihdatte lakanat?
Tästä aiheesta oli jonkinlaista kohua Demissä vähän aika sitten, joten kysymys teille mammoille, joista suurin osa tunnetusti (tiskirättikeskustelut yms.) olette ainakin jonkin verran bakteerikammoisia :-D
Minä vaihdan noin 3 viikon välein, onko se tarpeeksi usein vai olenko ällöttävä?
Kommentit (38)
Parin viikon välein. Kesällä vaihdettiin useammin, sen verran hyvin tarkeni kun ei yölläkään sisälämpötila laskenu alle 30:n.
Joka toinen lauantai on ollut tapana vaihtaa.
Viikon välein lakanat tyynyliinan useammin
2 kertaa kuussa tai useammin. Britit vaihtaa keskimäärin 4 kertaa vuodessa.yök.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 00:44"]
2 kertaa kuussa tai useammin. Britit vaihtaa keskimäärin 4 kertaa vuodessa.yök.
[/quote]
Onko tästä tehty ihan joku tutkimus vai mistä moinen tieto? :-D Mutta samaa mieltä olen kyllä että kolmen kuukauden välein vaihtaminen on jo liian harvoin
Joka siivouksen yhteydessä, eli n. 2 viikon välein. Puhtaisiin lakanoihin on sitten kiva mönkiä :)
Olenko ainoa joka vaihtaa petivaatteet 2päivän välein.
Kolmen viikon välein, kuumana kesänä tai jos on hikoiltu kuumeessa niin kahden.
Kerran viikossa.
Kuumina kesäviikkoina pari kertaa viikossa.
Pidän puhtaudesta.
2-3 viikon välein, tyynyliinat kerran viikossa
Joskus harvoin menee 2 vkoa mutta viime aikoina olen pessyt tyynyt ja peitotkin väh. Kerran kkdessa joskus 2 vkon välein.
miehen tyynyliinan vaihdan jopa parin päivän välein.
tosi usein kuitenkin..... ja pesu 80 asteessa
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 00:53"]
Viikon välein.
[/quote]
Komppi. Näen lakanat tavallaan yövaatteinani. Enkä samoja päivävaatteitakaan tahdo kauaa päällä pitää välillä pesemättä. Tektiileihin kertyy kuitenkin hikeä, kuollutta ihosolukkoa ja muuta nukkaa ja kökköä.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 01:06"]
Viikon välein.
[/quote]
Komppi. Näen lakanat tavallaan yövaatteinani. Enkä samoja päivävaatteitakaan tahdo kauaa päällä pitää välillä pesemättä. Tektiileihin kertyy kuitenkin hikeä, kuollutta ihosolukkoa ja muuta nukkaa ja kökköä.
[/quote]
Minä taaskin käytän yövaatteita, joita vaihdan muutaman päivän välein, joten lakanat ei likaannu niin nopeasti.
Tällä hetkellä vaihdan kerran kuussa. Olen sitä mieltä että kerran viikossa pitäisi, mutta ei riitä aika ja voimat tällä hetkellä pestä lakanoita ja vaihtaa niin usein.
2-3päivää nukumme samoilla lakanoilla. Riippuen siitä mitä olemme tehneet sängyssä. Ei ole mukava nukkua spermaisissa lakanoissa.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 01:09"]
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 01:06"]
Viikon välein.
[/quote]
[/quote]
Minä taaskin käytän yövaatteita, joita vaihdan muutaman päivän välein, joten lakanat ei likaannu niin nopeasti.
[/quote]
En ole ikinä tottunut nukkumaan pyjamissa. Kylässä siis tietty jos pakko mutta sielläkään en kovin hyvin nuku kun en vieraassa paikassa saa nukuttua kuten kotona. Pikkareilla tulee kotona nukuttua.
17
Sitten kun miehen petivaatteet alkavat tuoksahtaa. Minunhan petivaatteeni eivät haise/tuoksu koskaan miltään.