Että minä vihaan punkkeja! Sellainen tarttui minuun kerrostalon ruusupuskasta
Ei tarvitse edes lähteä luontoon kun saa punkin kerrostalon takapihalla olevasta ruusupuskasta. Olin siis tekemässä ruusupuskan siistimistä sandaalit jalassa, kun yhtäkkiä huomasin pienen mustan pisteen jalkapöydässä. Kun kummarruin katsomista, minipunkki oli tarrautunut kiinni. Onneksi sain sen pois nimistämällä ja vetämällä ihan sormin. Nyt tästä on kulunut sen verran aikaa että alan uskoa että en ole saanut tartuntaa, ei mitään ihottumaa tai läiskää jalkapöydässä. Mutta pelko oli kova, heräsin joka aamu odottaen että jalasta löytyy iso pyöreä jälki. Nyt olen kumpparit jalassa ahertanut takapihalla ja repinyt koko ruusupuskan pois. Tietenkin juuret on kiinni joten se kasvaa sieltä uudestaan mutta revin kaikki taimet irti sitä mukaa kun niitä kasvaa takaisin. Jatkossa pidän takapihan aivan sileänä ja kukat ovat ruukuissa.
Kommentit (10)
Ne ovat huonosti käyttäytyviä verenhimoisia pieniä olioita.
Ei kannata sormin. Puristat vain bakteerit ja virukset siitä itseesi.
Vierailija kirjoitti:
Ovat varmaan kulkeutuneet rusakoiden mukana, niitä käy säännöllisesti takapihalla, samoin kuin siilejä.
Ap
Kukapa niistä tykkäisi, mutta ei niitä nyt noin tarvitse pelätä. Kannattaa ottaa TBE-rokote niin on aivokuumeelta suojassa. Borrelioosin torjuntaan riittää, että rutiininomaisesti tekee punkkitarkastuksen vaikka suihkuun mennessä, jos on viettänyt aikaa luonnossa.
Minä vietän koko kesän saariston luonnossa vailla huolta. Pari kolme kertaa kesässä nyppään punkin lassolla pois.
Hyttysistä on enemmän riesaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata sormin. Puristat vain bakteerit ja virukset siitä itseesi.
En ajatellut sitä silloin, oli vain hätä saada punkki irti. Punkki ei ole koskaan aiemmin purrut minua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kukapa niistä tykkäisi, mutta ei niitä nyt noin tarvitse pelätä. Kannattaa ottaa TBE-rokote niin on aivokuumeelta suojassa. Borrelioosin torjuntaan riittää, että rutiininomaisesti tekee punkkitarkastuksen vaikka suihkuun mennessä, jos on viettänyt aikaa luonnossa.
Minä vietän koko kesän saariston luonnossa vailla huolta. Pari kolme kertaa kesässä nyppään punkin lassolla pois.
Hyttysistä on enemmän riesaa.
Tuon TBE-rokotteen otan ensi keväänä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat varmaan kulkeutuneet rusakoiden mukana, niitä käy säännöllisesti takapihalla, samoin kuin siilejä.
Ap
Jopas olivat ajattelemattomia rusakoita, kun toivat tuollaisia luvatta pihaan. : (
Mitä kuivempi piha on ja mitä matalempaa ruoho on, sitä vähemmän pieniä petoja viihtyy pihassa.
Tästä syystä en koskaan enää koske yhteenkään kasviin, paitsi huonekasveihin kotona, enkä istu tai kävele nurmikoilla. Vain asfalttiviidakkoa minulle, kiitos.
En myöskään koske eläimiin enkä suostu kutsumaan kylään enkä edes halaamaan eläinten omistajia.
Melkein kuolin borrelioosiin ja sen jälkitauteihin. Ei kiitos enää ikinä.
Ja anteeksi kirjoitusvirheet, kirjoitan tätä heiluvassa bussissa matkalla kotiin.
Ap