Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten toimia ihmisen kanssa joka suuttuu verisesti jos hänen kanssaan on eri mieltä?

Vierailija
06.09.2021 |

Ja miksi jotkut ihmiset ovat sellaisia?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkera siedätyshoitoputki edessä, jonka aikana tulee menemään ystäväpiiri uusiksi ainakin sellaiset 2-3 kertaa. Joku sinnikko voi sietää nillitystä ja kehittää syvän ystävyyden mutta ei tapahdu helpolla.

Tai sitten ko. temperamentikko saa elää yksinäisenä loppuelämänsä.

Mielenterveyttä ja kasvatusoloja menneisyydessä voi aina arvailla.

Vierailija
2/39 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sen kans tarvi mitenkään erityisesti toimia. Jos se suuttuu niin siinä suuttuu. Jos ei jaksa kuunnella sen raihaantumista niin ei vastaa sille mitään jos on eri mieltä. Jos se inttää vastausta niin sanoisin että oon eri mieltä ja kun suuttuu niin lähtisin pois, huikkaisin vaan heipat. Oikeesti ihan yksinkertaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa "konmarittaa" sellaiset ihmissuhteet.

Sitä en tiedä miksi joistain tulee sellaisia. Usein tuntuu liittyvän heikkolahjaisuuteen, kun ottaa henkilökohtaisesti asiat mitä ei henkilökohtaisesti pitäisi ottaa. Ei sellaisia voi enää aikuisiällä muuttaa, valitettavasti.

Vierailija
4/39 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei sen kans tarvi mitenkään erityisesti toimia. Jos se suuttuu niin siinä suuttuu. Jos ei jaksa kuunnella sen raihaantumista niin ei vastaa sille mitään jos on eri mieltä. Jos se inttää vastausta niin sanoisin että oon eri mieltä ja kun suuttuu niin lähtisin pois, huikkaisin vaan heipat. Oikeesti ihan yksinkertaista.

Jos kyse on perheenjäsenestä niin on astetta hankalampaa.

Vierailija
5/39 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ignroraan sellaiset ihmiset. Perustelemalla ja väittelemällä ei heidän kanssaan voi voittaa.

Hiljaa protestoin sellaista älyllistä ja aatteellista jäykkyyttä vastaan niin, että boikotoin kaikkea mihin sellainen liittyy. La illan ohjelmistoon kuuluu jatkossa VoF.

Vierailija
6/39 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kyse on perheenjäsenestä niin on astetta hankalampaa.

Sitten riippuu siitä, millaisissa väleissä haluaa olla. Hankalat sukulaiset kannattaa pitää hieman etäällä.

Vierailija
7/39 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku luonnevika. Älä ole tekemisissä.

Vierailija
8/39 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun asperger-poika on yleensä ihan lunki kaveri, mutta ei osaa katsoa asioita monesta näkökulmasta. Ne näkökulmat pitää hänelle vääntää rautalangasta. Eikä hän nyt niissä tilanteissa raivostu, mutta saattaa kyllä vängätä, kunnes toinen suostuu kunnolla perustelemaan.

Siinä voi sitten itsekseen miettiä, kumpi "toimi väärin", jos kumpikaan. Ei perustelujen vaatiminen ole mikään vika, jos yhtään tarkemmin miettii.

Vierailija
9/39 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä tosiaan sukulainen, kenen kanssa oltava enemmän tai vähemmän tekemisissä. Tosiaan jos hänen kanssaan uskaltaa olla eri mieltä jostain hänelle tunnepitoisesta asiasta, niin vihanpito ja kiukuttelu jatkuu pitkään. Se on todettu jo aikoja sitten että järjen puhuminen ei auta mitään. 

T. ap

Vierailija
10/39 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnevika? Autismi? Harvinaisen vaikea luonne?

Vierailija
11/39 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut, että kun itse pysyy mahdollisimman rauhallisena ja eikä lähde väittelyyn sen enempää mukaan kun on oman kantansa jo kerran kertonut. Harva ihminen jaksaa yksinään kovin kauaa kiukutella jos toinen ei anna mitään huomiota.

Vierailija
12/39 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä tosiaan sukulainen, kenen kanssa oltava enemmän tai vähemmän tekemisissä. Tosiaan jos hänen kanssaan uskaltaa olla eri mieltä jostain hänelle tunnepitoisesta asiasta, niin vihanpito ja kiukuttelu jatkuu pitkään. Se on todettu jo aikoja sitten että järjen puhuminen ei auta mitään. 

T. ap

Onko ihan pakko olla tekemisissä, ihan oikeasti? Ei kai sellaista sukulaista olekkaan jota on täydellisen pakko nähdä. Paitsi oma lapsi jos on sen iikäinen että asuu kotona.

Mutta vastaan edelleen samalla tavalla jotta lähdet tilanteesta pois, vaikka sitten toiseen huoneeseen. Yksinkertaisesti et kuuntele sitä raivoamista etkä edes vastaa sille mitään jos ei ole pakko. Älä anna sen jyrätä äläkä hallita pelolla.

Vierailija
13/39 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. ap

Henkilö tarvitsisi varmasti jotain terapiaa jos ei pysty edes oman perheen seurassa käyttäytymään toisia kunnioittavasti. Mutta vaikea se on ketään auttaa, joka ei halua tulla autetuksi.

Vierailija
14/39 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperger? Minuun laittoi eräs kokonaan välit poikki koska olin väärässä asiassa eri mieltä, ja tästä suorana johtopäätöksenä epäihminen.

Vierailija
15/39 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. ap

Ei sukulaisuus velvoita olemaan tekemisissä yhtään kenenkään kanssa. Itse en ole nähnyt siskoani yli kymmeneen vuoteen, koska meillä ei ole yksinkertaisesti mitään syytä olla tekemisissä.

Vierailija
16/39 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ulostanut tuollaiset ihmiset pois elämästäni lopullisesti. Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi toimimattomissa ihmissuhteissa. Kyllä tuollainen ihminen uuden uhrin löytää itsellensä.

Vierailija
17/39 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se emakko.

Vierailija
18/39 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä palstallahan näitä riittää, eivät hyväksy eriävää mielipidettä ja sitten alkaa nimittely ja uhkailu.

Vierailija
19/39 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. ap

Millaisissa asioissa ja miksi hänen kanssaan on oltava erimieltä?

Vierailija
20/39 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessäni on yksi tällainen, onnekseni hän ei ole pitkävihainen, joten useimmiten pärjään ihan hyvin.