Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairastumisesta soittaminen

Vierailija
06.09.2021 |

Aamulla soitin esimiehelle että olen kipeä, menin koronatestiin.. Joten voinko ilmoittaa viestillä että olen ainakin huomisen päivän vielä poissa? Meillä saa olla 3 päivää pois omalla ilmotuksella. Ja kysyn koska inhoon soittamista...

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta soittaminen oli todella raskasta kun on oikeasti kipeä. Usein esimies ei meillä vastannut ekalla, tokalla eikä viidennelläkään yrittämällä ja joutuu jännittämään monta kertaa sitä soittamista. Tosin kerran piti lyödä luuri korvaan kun migreenissä aloin oksentaa kun viimein sain langan päähän ihmisen. Sen jälkeen sain laittaa viestiä.

Jos muutamaan puheluun ei vastata, sitten voi laittaa viestin. On helppoa todeta ja todistaa että "yritin soittaa x kertaa, asiani on seuraava" ja sen tulee kyllä kelvata työnantajalle. Jos vaatii soittoa niin puhelimeen pitää vastata kohtuullisessa ajassa/heti.

Vierailija
22/25 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua ollenkaan miksi sairaspoissaolot pitäisi ilmoittaa nimenomaan soittamalla. Kyllä sähköpostin tai tekstiviestin pitää riittää. Kukaan ei puhelimessa pysty arvioimaan sitä onko joku toinen sairas vai ei. Turhaa teatteria ja kyttäystä vaatia soittamaan. Minä ainakin pystyn aivan reippaasti puhumaan hyvinkin sairaana ja sitten kuitenkin soittaessa pitää pyrkiä puhumaan jotenkin raihnaasti ja vähän köhiä samalla. Naurettavaa.

Vaatii se enemmän pokkaa valehdella puhelimessa kuin jossain tekstarissa. Yleensä näille käytännöille löytyy syynsä kun katsotaan vähän ajassa taaksepäin.

Niin no, kuten sanoin, en itse olekaan duunissa jossa jengi aktiivisesti valehtelisi työnantajalle. Päinvastoin, liian tunnollista sakkia. Sanoisin myös, että jos se on työpaikalla ongelma, että ihmiset valehtelevat ja tekaisevat sairauspoissaoloja, olisi hyvä pohtia muutenkin että mitä vittua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi sitä itse elää jossain kuplassa, jossa lähtökohtaisesti ihmiset ovat tunnollisia ja itseohjautuvia, eikä poissaoloja tarvitse kenenkään kytätä. Ehkä tämä oli hyvä herätys todellisuuteen.

Vierailija
24/25 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua ollenkaan miksi sairaspoissaolot pitäisi ilmoittaa nimenomaan soittamalla. Kyllä sähköpostin tai tekstiviestin pitää riittää. Kukaan ei puhelimessa pysty arvioimaan sitä onko joku toinen sairas vai ei. Turhaa teatteria ja kyttäystä vaatia soittamaan. Minä ainakin pystyn aivan reippaasti puhumaan hyvinkin sairaana ja sitten kuitenkin soittaessa pitää pyrkiä puhumaan jotenkin raihnaasti ja vähän köhiä samalla. Naurettavaa.

Vaatii se enemmän pokkaa valehdella puhelimessa kuin jossain tekstarissa. Yleensä näille käytännöille löytyy syynsä kun katsotaan vähän ajassa taaksepäin.

Niin no, kuten sanoin, en itse olekaan duunissa jossa jengi aktiivisesti valehtelisi työnantajalle. Päinvastoin, liian tunnollista sakkia. Sanoisin myös, että jos se on työpaikalla ongelma, että ihmiset valehtelevat ja tekaisevat sairauspoissaoloja, olisi hyvä pohtia muutenkin että mitä vittua.

Jos sinulle tulee yllätyksenä että työpaikkoja ja työntekijöitä on erilaisia niin kannattaa ehkä hiukan avartaa maailmankatsomusta. Kyllä moni viikonloppualkoholistikin tekee ihan rehellisiä päivätöitä, mutta maanantaiaamut voivat olla vaikeita. Ei siinä mitkään vittujen pohtimiset auta.

Vierailija
25/25 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä keksi muuta syytä tuohon että vaaditaan soittamaan kuin että työnantaja kuulee ettet ole umpikännissä jossain festareilla. Jos olet aamulla jo soittanut olevasi kipeä, kyllä mun mielestä sen jälkeen viesti riittää päivittämään tilannetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi