Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

9-vuotiaasta saakka jatkuvia pissatulehduksia, ensimmäisinä vuosina kipu oli selkeästi virtsarakossa ja pissaamisen lopussa sattui. Olen nyt 24-vuotias. Viimeiset 7-8 vuotta kipu on paikallistunut virtsaputken suulle ja virtsarakon oireet ovat kadonneet. Kokoajan ei tarvi enää käydä vessassakaan kun juo heti 1-2 purkkia karpalomehua. Viimeiset pari vuotta hyvän hoidon vuoksi ainoaksi ongelmaksi on jäänyt kipu. Hoidot joita noudatan tarkkaan:
- en KOSKAAN pyyhi takaa eteenpäin ja olen hyvinhyvin varovainen
- pesen alapään kerran päivässä - muutaman kerran viikossa vedellä, harvoin rfsu:n intiimipesuaineella.
- juon karpalomehua
- vältän sokerin syömistä viimeiseen asti, herkut olen korvannut sokerittomilla
- pyrin liikkumaan monipuolisesti ja tasaisesti
- ilmakylvyt
- alusvaatteiden vaihto 2 kertaa päivässä
- ei hajusteita missään muodossa
välipäivien kanssa 15 tuntia kuukaudessa (tavoitteena vähentää rasvaa vyötäröltä välillisten vaikutusten vuoksi verensokerin kautta)

Viimeisten 1,5 vuoden aikana mulla on ollut 2 kohtausta, joiden aikana tajun menetys on tapahtunut sekunniksi, juuri kun olen horjahtanut, olen herännyt/havahtunut siihen että oksennan päälleni. Ekalla kerralla sain juuri ja juuri puhuttua jotta sain pyydettyä suklaata, toisella kerralla söin ja menin sairaanhoitajalle + lääkärin juttusille, verensokeri kuulemma uskomattoman alhainen vaikka olin jo lounaankin syönyt (65-kiloiselle 162-senttiselle tasan sopiva määrä perunamuusia ja 2 uunimakkaraa ja salaattia) ja aikaa kulunut sen verran että olisi pitänyt jo nousta.

Tänäänkin puolenpäivän aikaan olin kärsinyt jo heräämisestä saakka kivuista (3 tuntia). Varttia vaille yhdeksän kävin suihkussa ja pesin alapään varovasti vedellä, hoidin hiivaa canestenilla (olen hoitanut sitä 1,5 kk eikä lähde) ja sen jälkeen söin aamupalan, kahvia, vitamiiniporetabletin, pari minisämpylää ja vahingossa meni sokerimuroja kun piti ottaa viereistä, aamut kun menee vähän sumussa. Ilman kahvia en jaksaisi mitään eikä aivot toimi yhtään niinkuin pitäisi. Istun kotona etätöissä ilman housuja (ilmakylpy) mutta sekään ei riitä. Kuumavesipullo auttaisi vähän mutta sen kosketus vie ilmakylvyn.

Nyt ainoana keinona mikä vie välittömästi kivun pois on auringonvalossa oleilu haarat auki. Mummillani on sama vaiva kuin minulla ja enolla (samaa lähisukua molempien kanssa) psoriasis. Voiko d-vitamiinilla olla tähän jonkinlainen vaikutus? Olen lukenut että se vaikuttaa immuunipuolustukseen. Tänä syksynä ja kesänä jokaisena päivänä on ollut tätä vaivaa. Olin kesällä parin kuukauden flunssassa joten ulkona ei tullut juurikaan oltua ja aurinkoa en päässyt ottamaan kertaakaan. Voiko d-vitamiinin puute vaikuttaa myös alapään vaivoihin?

• ylös 0
  • alas 1

Kommentit (3)

Vierailija

Ihan ensimmäinen kysymys: Oletko käynyt lääkärillä? Jos et ole, niin sieltä saat neuvoja ja tietoa vaivastasi.

Vierailija

Ai niin, olitkin käynyt. Saitko diagnoosin, ja kävitkö gynekologilla joka noista varmaan parhaiten ymmärtää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla