Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomeen on tulossa uusi norjalainen ruokakauppa Oda

Vierailija
06.09.2021 |

Oda aikoo haastaa S-ja K-ryhmät ja nokittaa hinnat alas. Vielä eivät suostu paljastamaan yksityiskohtia.

Lähde: IL

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää Oda on pelkkä verkkokauppa eli hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää.

No voehan kakka. Mä jo luulin, että vihdoin ihan oikesti on tulossa aitoa kilpailua, mutta täähän onkin mitätöntä mariginaalipuuhastelua, joka koskettaa äärimmäisen pientä osaa suomalaisista.

Vierailija
42/108 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ostaisi tuolta vaikka maksettaisiin. Mun pitää päästä itse valitsemaan kivijalkakaupassa mm. vihannekset ja hedelmät. Ei mitään kulahtanutta, kiitos.

Ootko kokeillut Kauppahalli24 verkkokauppaa. Ei taatusti mitään kulahtanutta, tuoreempaa kuin lähikaupassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 20 vuotta sitten Suomessa oli norjalainen halpaketju Rimi, mihin se katosi? 

Vierailija
44/108 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ostaisi tuolta vaikka maksettaisiin. Mun pitää päästä itse valitsemaan kivijalkakaupassa mm. vihannekset ja hedelmät. Ei mitään kulahtanutta, kiitos.

Ootko kokeillut Kauppahalli24 verkkokauppaa. Ei taatusti mitään kulahtanutta, tuoreempaa kuin lähikaupassa.

Mä taas olen ollut hyvin tyytyväinen cm:n heviin ne muutamat kerrat, kun olen kotiinkuljetusta käyttänyt. Myös maitotuotteet ovat hyvällä pitkällä päiväyksellä, yli 2 viikkoa tänäänkin tulleissa. En viitsi enää kantaa painavia tavaroita (tänään 10 l etikkaa, 3,7 kg maustekurkkuja jne), olisipa tämä keksitty silloin kun meillä oli lapsiperhe.

Pirkkalassa oli parikymmentä vuotta sitten Suomen ensimmäisiä, vai oliko ensimmäinen Lidl. Väki vierasti "nat sika uppaa", kun eihän ne saksalaiset osaa tehdä mitään syötävääkään. 😂 Silloin se oli halpa, puolet halvempi kuin lähikauppa pikku-K.

Vierailija
45/108 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskahan aukeaa?

En ainakaan löytänyt vielä edes mitään sivuja.

Vierailija
46/108 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odatellaan koska aukeaa. 

Vierailija
47/108 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuvuodesta Helsinki Espoo ja Vantaa. Norjassa 70% markkinaosuus. Ei mikään pikkupuoti.

Vierailija
48/108 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko pääkaupungiseudulla asuvat kokeilleet Odaa?

Vierailija
49/108 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norjalainen? No sitten hinnat on pilvissä. Milläs ne aikoo kilpailla?

Joo nauratti kanssa kun luin uutisen. Maailman kalleimman maan "halpakauppa" tulossa Suomeen :D

Tuskin Lidlillä ihan hirveesti puntti tutisee ;)

Lidl ei edes ole kovin halpa. Saksassa se on kallis keskiluokan kauppa. Köyhät käy penny marketissa. Toivottavsti tuo Oda tuo kilpailua etenkin siihen kotiinkuljetukseen ja sen hinnat laskisi.

Täh? No ei todellakaan ole mikään kallis kauppa, just luin yhden vertailun ja Lidl oli edullisin. Ja täällä,on todellakin halpismarketteja muitakin.

T. Saksasta

Vierailija
50/108 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidl ei edes ole kovin halpa. Saksassa se on kallis keskiluokan kauppa.

Kuuluu halpaketjujen edullisimpiin Saksassa. Nur als Info.

Vierailija
51/108 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin odotellut Odaa innolla, kun olin kuvitellut että tehokas keskusvarastoon ja rajoitettuun valikoimaan nojaava systeemi tarkoittaisi myös kilpailukykyisiä hintoja. Minulla oli tuleva Prisman tilaus vertailukohtana, ja kokeilin tehdä vastaavilla tuotteilla tilauksen Odaan: lähes kaikki tuotteet olivat vähän kalliimpia, jotkut selvästi hintavampia. Ei kannattanut vaihtaa tilausta sinne edes vaikka ensimmäiset 3kk saisi kuljetuksen ilmaiseksi. Lisäksi kaikkia tuotteita ei löytynyt valikoimasta eli olisi pitänyt silti käydä kaupassa vielä päälle. Verkosta ostaessa hinnat on helppo vertailla, ja Oda ei kyllä tuossa vertailussa pärjännyt ollenkaan.

Vierailija
52/108 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

floppi mikä floppi

Vierailija
53/108 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen tuleva Odan asiakas kirjoitti:

Olin odotellut Odaa innolla, kun olin kuvitellut että tehokas keskusvarastoon ja rajoitettuun valikoimaan nojaava systeemi tarkoittaisi myös kilpailukykyisiä hintoja. Minulla oli tuleva Prisman tilaus vertailukohtana, ja kokeilin tehdä vastaavilla tuotteilla tilauksen Odaan: lähes kaikki tuotteet olivat vähän kalliimpia, jotkut selvästi hintavampia. Ei kannattanut vaihtaa tilausta sinne edes vaikka ensimmäiset 3kk saisi kuljetuksen ilmaiseksi. Lisäksi kaikkia tuotteita ei löytynyt valikoimasta eli olisi pitänyt silti käydä kaupassa vielä päälle. Verkosta ostaessa hinnat on helppo vertailla, ja Oda ei kyllä tuossa vertailussa pärjännyt ollenkaan

Mitä ihmettä? Olen jo vuosia tilannut sapuskat ja muut päivittäistarvikkeet S-ryhmän verkkokaupasta. Tein ekan tilaukseni Odaan ja vertasin samojen tuotteiden listaa S-ryhmään. Oda oli huomattavasti halvempi.

Vierailija
54/108 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entinen tuleva Odan asiakas kirjoitti:

Olin odotellut Odaa innolla, kun olin kuvitellut että tehokas keskusvarastoon ja rajoitettuun valikoimaan nojaava systeemi tarkoittaisi myös kilpailukykyisiä hintoja. Minulla oli tuleva Prisman tilaus vertailukohtana, ja kokeilin tehdä vastaavilla tuotteilla tilauksen Odaan: lähes kaikki tuotteet olivat vähän kalliimpia, jotkut selvästi hintavampia. Ei kannattanut vaihtaa tilausta sinne edes vaikka ensimmäiset 3kk saisi kuljetuksen ilmaiseksi. Lisäksi kaikkia tuotteita ei löytynyt valikoimasta eli olisi pitänyt silti käydä kaupassa vielä päälle. Verkosta ostaessa hinnat on helppo vertailla, ja Oda ei kyllä tuossa vertailussa pärjännyt ollenkaan

Mitä ihmettä? Olen jo vuosia tilannut sapuskat ja muut päivittäistarvikkeet S-ryhmän verkkokaupasta. Tein ekan tilaukseni Odaan ja vertasin samojen tuotteiden listaa S-ryhmään. Oda oli huomattavasti halvempi.

Oho! Kiinnostavaa. Voikohan tuossa vaikuttaa että mitä tuotteita tilaa? Tosiaan itsellä hintaeroa tuli niin paljon että jopa kympin toimitusmaksulla kannatti tilata Prismasta. Ehkä pitää tehdä vertailu vielä parilla seuraavallakin kerralla ja katsoa tulos. En siis katsonut edes vain loppuhintaa vaan jo tilausta tehdessä vertasin tuotehintoja/kilohintoja ja kiinnitin huomiota että hinnat olivat usein korkeammat. Ja valitsin aina vastaavat/vastaavan kokoiset tuotteet, tai jos ei ihan vastaavaa löytynyt niin jätin vertailusta pois.

Vierailija
55/108 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt Odaa jo useita kertoja. Hieman arvokkaampi kuin Prisma, mutta ei paljoa. Ja tarjouksia aina välillä mitä Prismassa ei ole. Tähän asti ihan kiva. Vähän valikoimaa voisi vielä kasvattaa.

Vierailija
56/108 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma jopa ilmaiset toimitukset. Ei 10e

Myös kuljetuksemme ovat edulliset, parhaimmillaan jopa ilmaiset. Tarjoamme kaikille uusille asiakkaillemme ensimmäiset 3 kk:n kuljetukset ilmaiseksi. Löydät maksuttomia toimitusaikoja myös ilmaisen jakson jälkeen. Edullisten kuljetusten salaisuus on oma kuljetusjärjestelmämme, jonka avulla voimme tuoda ostokset kotiovellesi poikkeuksellisen tehokkaasti.

Ja mitä hintoihin tulee niin noilla norjalaisilla on ääretön kassa harrastaa polkumyyntiä. Sitten kun joku kesko on konkurssikypsä niin alkavat viilata hintoja ylöspäin. Amazonin toimintamalli siis.

Vierailija
57/108 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun sieltä saisi norjalaista suklaata!!! Paikallisen ”fazerin” Nidar Bergenen maitosuklaa ja pähkinä-suklaa on parasta mitä on!

Vierailija
58/108 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Norjalainen? No sitten hinnat on pilvissä. Milläs ne aikoo kilpailla?

Kalalla

Vierailija
59/108 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskakohan Oda aukeaa laajemmalle yleisölle eikä vain ennakkorekisteröityneille. Kuukausikaupalla sivustolla lukee, että avaamme pian.

Vierailija
60/108 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä avaamisessa kestää? Piti vuoden loppuun mennessä olla toiminnassa, nyt ei tule kovin luotettavaa kuvaa toimijasta kun aikatauluista ei pidetä kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän