Vierailija

Heillehän ei sitä enää opeteta koulussa.

• ylös 8
  • alas 0

Kommentit (15)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vähenevä 'luonnonvara', mutta kyllä niitä silti jonkun verran tulee vastaan, varsinkin joulun aikaan. t. posteljooni

Vierailija

Hyvä keino saada Postilta postimerkkejä korvaukseksi huonosta palvelusta kun kortit ei mene perille. Kirjoittaa ne tosiaan kaunokirjoituksella ja jakajat ei osaa jakaa niitä perille.

Vierailija

Siskontyttö (9 vuotta) ei osaa lukea kaunoa. Lähetin perheelle juurikin kaunolla kirjoitetun joulukortin viime vuonna. Hän joutui kysymään apua lukemiseen äidiltään.

Vierailija

Mun mummollani oli siisti käsiala. Hän oli syntynyt 1890-luvulla.

1980-luvulla postinkantajana oikein soitti meidän ovikelloa ja sanoi, että kamalia harakanvarpaita, kun mun mummilta tuli kirje.

Aika loukkaavaa. Kaunokirjoitus ei mielestäni ollut kovin paljon muuttunut tuossa välissä. Heidän kouluaikojensa ero oli ehkä vain 50 vuotta.

Postinkannossa on ennemmin ongelma se, että ei enää ole pysyvää vakituista työntekijä porukkaa. Hommaa on tehostettu niin, että on vaihtuvuutta.

Vierailija

Ehkä postin lajittelussa joku vielä osaa ja liimataan koneella kirjoitettu osoitelappu. Olen saanutkin kirjeen jossa on tuollainen ollut, vaikka alkuperäinen oli ihan selvästi käsin kirjoitettu.

Vierailija

Jos ei osaa kirjoittaa luettavalla käsialalla, niin vika on kirjoittajassa, ei lukijassa.

Vierailija

Eikös se ole oikein Postin virallinen tavoite, että postin jakaminen loppuu? Olisko ollut 2030 vuoteen mennessä? Kaikilla olis vaan sähköinen postilaatikko. 😡

Vierailija

Olen opettanut 11-vuotiaalle kaunoa vähitellen näin koronakauden huviksi. Suosittelen muillekin, hyvin ymmärsi miksi kannattaa. Eikä ollut vaikeaakaan ainakin sen verran että oppii nimensä kirjoittamaan ja auttavasti lukemaan. 

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.