Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei kiitos -soitot ovat pilanneet rekrytoinnin ihan täysin

Vierailija
06.09.2021 |

Joskus 10 vuotta sitten puhelimen soidessa naamalle levisi onnellinen hymy, kun puhelin työhaastattelun jälkeen soi.

Nykyään se on todennäköisemmin suuri pettymys kuin lottovoitto. Soittajakin siellä yleensä vain änkyttää "va-... valitsimme toisen" antamatta mitään palautetta.

Tasapuolisuuden vuoksi sanottakoon, että muutama hyvä torjuntapuhelukin on kohdalle osunut, joissa on perusteltu miksi se valittu oli minua parempi. Sen saman perustelun olisi silti voinut antaa myös sähköpostilla.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittajistakin kuulee kilometrin päähän, että näiden soittaminen on vastenmielistä.

Vierailija
2/13 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole torjuntasoittoa vielä koskaan saanut, enkä toivottavasti saa. Kiusallista molemmille osapuolille.

Toisista taas on kuulemma mukavampaa saada soitto kuin sähköposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole torjuntasoittoa vielä koskaan saanut, enkä toivottavasti saa. Kiusallista molemmille osapuolille.

Toisista taas on kuulemma mukavampaa saada soitto kuin sähköposti.

Tämän voisi tiedustella hakijalta haastattelussa, tai sitten voisi laittaa s-postin, jossa tarjotaan mahdollisuutta soittaa ja kysyä lisää.

Varmasti on niitäkin, jotka haluavat soiton, mutta suurin osa ei halua.

Vierailija
4/13 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se on ihan kiva saada tietää, ettei tullut valituksi, mutta kyllä s-posti tai jopa tekstiviesti riittää tähän tietoon.

Vierailija
5/13 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikemminkin kai ei kiitos, mätä yrityskulttuurinne ei juosten tehdyn resource planning kanssa kovasti innosta meidän investontejakaan. miettikää sitä.

'

Vierailija
6/13 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitot eivät myöskään ikinä tule luvattuun aikaan.

Aivan, koska puuhataan työsopparia valitulle.

Etenkään viikkojen päästä haastattelusta soitolla ei ole mitään arvoa.

Vierailija
7/13 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää sähköpostitkin. Kiva avata 10 hakemuspaikoista tullutta sähköpostia vain huomatakseen, että kaikkien sisältö on suunnilleen "kiitos mielenkiinnostasi, mutta valintamme ei kohdistunut sinuun". Jos siinä torjuntaviestissä olisi edes jotain hyödyllistä palautetta tai tietoa, niin ehkä sitten ei ärsyttäisi.

Vierailija
8/13 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pikemminkin kai ei kiitos, mätä yrityskulttuurinne ei juosten tehdyn resource planning kanssa kovasti innosta meidän investontejakaan. miettikää sitä.

'

Mitä?

Vierailija
9/13 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut aina vain sähköpostia, paitsi silloin, kun hain työtä talon sisältä. Silloin olikin hyvä, että jatkosta keskusteltiin kunnolla ja työt järjesteltiin uudelleen parhaalla tavalla myös minun kannaltani, vaikka en hakemaani työtä saanutkaan.

Vierailija
10/13 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää sähköpostitkin. Kiva avata 10 hakemuspaikoista tullutta sähköpostia vain huomatakseen, että kaikkien sisältö on suunnilleen "kiitos mielenkiinnostasi, mutta valintamme ei kohdistunut sinuun". Jos siinä torjuntaviestissä olisi edes jotain hyödyllistä palautetta tai tietoa, niin ehkä sitten ei ärsyttäisi.

Siksipä osa firmoista ei lähetä mitään.

Hakija käyttää vähintään tunnin hakemuksen tekoon, jää jännittyneenä odottamaan - ja sitten ei mitään.

Vierailija
11/13 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisi edes soitto mutta täällä suuressa maailmassa kukaan ei ikinä vaivaudu ilmoittamaan ollenkaan.

Vierailija
12/13 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulisi edes soitto mutta täällä suuressa maailmassa kukaan ei ikinä vaivaudu ilmoittamaan ollenkaan.

Ai haastattelun jälkeen?

Vierailija
13/13 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai haastattelun jälkeen?

Joo! Parasta on kun olet ihan loppusuoralla jonkun kolmannen tai jopa neljännen haastattelun jälkeen ja sit saat arvuutella missä mennään päiväkausia ennenkuin toteat että taisi valinta osua toiseen.

Tämä Lontoossa. Itse olen rahoitusalalla mutta samasta ongelma vaivaa joka alaa..