Kannattaako Merja Mähkän sijoitusvinkkejä kuunnella?
Merja Mähkä vinkkasi taas tänään Hesarissa osakkeista, joita juuri nyt kannattaa ostaa. Mutta kannattaako Mähkää kuunnella? Eikö se ole vaan joku tavissijoittaja, jolla on käynyt omissa sijoituksissaan hyvä tuuri?
Kommentit (45)
Kaikki, huonotkin, firmat haluaisivat osakkeilleen ostajia. Uusi sijoittaja ei tosiaan saa mitään näistä ostin hyvään aikaan firmaa, joka osoittautui hyväksi -sijoittajien vinkeistä. Mutta pienillä sijoituksilla jos lähtee mukaan, niin ei menetä paljoa, mutta tulee seurattua taloutta. Kaikki firmat kuitenkin yrittävät keksiä, miten saisi homman kannattamaan, niin sillä perusteella voisi ostaa niitä huonojen firmojenkin osakkeita.
Ai tää Mähkä onkin joku typerä kermaperse, no arvaahan sen. Isi antaa sijoitusrahaa ja sitten leikitään sijoittajaa. Typerä akka juuri niin typerä kuin akat yleensä ovat. Typerä.
Nainen45
Minä olen tolskannut osakkeiden kanssa vuodesta 2008. Yrityksen ja erehdyksen kautta..mm.Talvivaara ja Fitbiotech, eli tosi onnistuja saa olla että toilailee kahden konkkaan menneen pörssiyhtiön kanssa!
Mutta oppirahat on maksettu ja nyt mukavasti plussalla. Ihan vaan arvo-osuustiliä mammat tulille ja sitten ostoksille. Tärkeimpänä pointtina se, että laittaa pörssiin vain sen verran kuin on valmis häviämään. Itse olen hajauttanut kymmeneen yhtiöön ja kuukausittain ostan jotakin yhtiötä. Nyt viimeaikoina energia ja konepaja on ollut mun juttu.
Minäpä annan huomattavasti Mähkön jaarituksia parempia sijoitusvinkkejä tässä:
Aseta verkkopankki laittamaan joka kuussa sopivaksi katsomasi
summa johonkin indeksirahastoon.
Seuraavat 10 vuotta: älä tee mitään.
Olkaa hyvä. Tuotto takuulla parempi kuin Merjan sijoituslarppaamisella.
Merja on erikoistunut kertomaan sijoittamista koskevissa jutuissaan mitä osakkeita olisi kannattanut ostaa kolme vuotta sitten.