Sattuuko se kierukan laitto oikeesti?
Kommentit (17)
Kuulin töissä kauhukertomuksia "meinasin pyörtyä ja oksensin kun sattui"
Mua sattu ihan kauheasti :( kannataa ottaa buranaa ennen laittoa! Ja nopeestihan se on ohi!
Monet tuyyuni sanoneet ettei satu yhtään, mutta kyllä minä tähtiä näin. 2 kertaa kuiten jo laitettu ja aion laittaa edelleenkin, ihanaa kun ei ole menkkoja ollenkaan! Sen hetken kivun kyllä kestää siitä ilosta.
Ei sattunut muakaan (kaksi kertaa laitettu) eikä kummallakaan kerralla kuin vähän nipisti. Sen jälkeen kyllä juili alavatsaa aika kipeästi. Ota tunti ennen laittoa pari 400mg buranaa. On jo valmiiksi särkylääke vaikuttamassa.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 18:31"]
Ei sattunut muakaan (kaksi kertaa laitettu) eikä kummallakaan kerralla kuin vähän nipisti. Sen jälkeen kyllä juili alavatsaa aika kipeästi. Ota tunti ennen laittoa pari 400mg buranaa. On jo valmiiksi särkylääke vaikuttamassa.
[/quote]
Kauanko juiliminen kesti?
Joillakin ei satu ollenkaan ja joillakin on sietämättömän tuskallista.
Minua sattui tosi paljon. Kuulemma se vaikuttaa että kohtuni on voimakkaasti taaksepäin kallistunut, olen kyllä muutenkin kipuherkkä. Jos pelottaa niin ota ajoissa ennen toimenpidettä särkylääkettä (en tosin tiedä vaikuttaako se yhtään) ja pyydä esilääkitystä etukäteen.
Pois ottaminen ei sattunut yhtään, jos lohduttaa kuulla :).
Ainut kerta kun taju meinasi kivun takia lähteä.. Onneksi kesti tosi lyhyen aikaa. Alavatsa oli kipeä muutaman päivän. "Innolla" odotan vuoden päästä koittavaa vaihtoa..
Mua sattu todella paljon. Sanottiin että muistuttaa menkkakipuja, mutta mulla tuntu ihan 'synnytyssupistuksia'. Lääkäri vielä kysyi, että oonko koskaan synnyttänyt, kun kohtu niin tiukka (olen). Mutta niinkuin supistukset, sattui vaan sen hetken kun laitettiin. Loppupäivän tuntui menkkakivun omaista kipua nivusissa, sen jälkeen ok. On ollut niin toimiva ehkäisy, että kivusta huolimatta aion laitatuttaa toistekin!
No ei sattunut. Juili vähän ja kesti sen muuataman minuutin. Alavatsaa vähän nipisteli seuraavat pari päivää, mutta en nyt edes siihen joutunut ottamaan särkylääkettä.
En tiedä osaanko nyt suhteuttaa kipua, kun kolme kertaa olen synnyttänyt, mutta asteikolla 0-10 kierukan laitto sattui 0,001 vs. synnytyskipu pahimmillaan ehkä 9.
Menkat loppuivat kuin seinään, ekalla kerralla kului ehkä pikkuhousunsuoja päivässä, tokalla kierrolla ei sitäkään ja sen jälkeen ei ole kuulunut. Mitään oireita ei ole ollut. Mirena siis ja tosi tyytyväinen. Miksi en laitattanut aikaisemmin?
Mulla myös voimakkaasti takakenossa oleva kohtu, ei tuntunut yhtään missään. Tosin alla oli 400mg burana ja 1000mg panadol. Ja synnytyksestä vain 4kk, että paikatkin oli vielä avoinna.
Mulla on laitettu kaksi kertaa, ekalla kerralla meinasi tyyliin taju lähteä kivusta, toisella kertaa otin 4 buranaa etukäteen ja sattui vaan vähän. Mulla on mielestäni korkea kipukynnys (synnytinkin luomuna) mutta kierukan laitto oli aika epämukavaa. Silti suosittelen kierukkaa erittäin lämpimästi, mulla jäi menkat kokonaan pois ja muutenkin huoleton ehkäisymuoto. Suosittelen että otat särkylääkkeitä kourallisen etukäteen :)
Siis mun mielestä sattui suunnilleen sen verran kuin papan ottaminen sattuu. T. 12
No ei sattunut koska laitettiin puudutuspiikki. Suosittelen. Yksityisellä olin ja lääkäri sanoi, ettei edes laittaisi ilman puudutuspiikkiä. En ole synnyttänyt ja viimeisimmistä kuukautisista oli jo useampi päivä.
Minulle ei auttanut puudutuskaan.
Ei sattunut. Tuntui pieni vilhlaisu alle sekunnin ajan, samanlainen joka tuntuu, kun otetaan Papa-koetta. Ei ollenkaan paha.
Mua ei ainakaan sattunut, nipisti vähän. Mulle on jo 2 kertaa laitettu. Ei kannata jännittää..