Hirveä perheriita heti aamusta. Miten tuosta miehestä on tullut noin epäempaattinen?
Poika valvonut koko yön. Kuulin pari kertaa kun kolisteli vessaan. Heräsin kysymään vointia ja sanoi ettei oo mikään hätänä, mutta ei vaan saa unta. Oli aamulla ihan väsynyt ja sanoin pojalle, että saa jäädä kotiin. Mies alkoi tiuskimaan että öisin nukutaan ja jos ei nukuta ollaan päivä väsyneitä. Sanoi pojalle että heittää kouluun ja tästä ei keskustella. Mä sanoin miehelle, että pitää jäädä kotiin kun on noin väsynyt niin mies karjaisi mulle että "oo akka hiljaa". Poika sanoi mulle että älä äiti välitä, mää meen sinne kouluun. Sinne lähtivät. Kuulin kun mies vielä ovella läksytti poikaa että öisin nukutaan. Niin hirveä olo ja suututtaa ihan hemmetisti. Puhuikin niin rumasti mulle ja pojalle. Että hyvää huomenta vaan täältä
Kommentit (66)
Jos lapsi valvoo kipujen vuoksi, onko se kuitenkin ok jäädä kotiin teidän mielestä?
Vierailija kirjoitti:
Jos väsyttäminen on hyväksyttävä syy olla pois koulusta niin tuon syyn perusteella olisin voinut lintsata koko yläasteen
Valvoitko tosiaan kaikki yöt??
Meillä on jääty kotiin, jos on valvottu kasvukipujen vuoksi. Opettaja oli ehdottomasti samaa mieltä.
Mies ylitti kyllä rajan noin reagoidessaan. Todennäköisesti oli itsekin väsynyt.
Pojan unirytmi ei kyllä parane sillä, että jäädään kotiin nukkumaan.
Mieheni on lapsuudessaan/nuoruudessaan valvonut myöhään lukemalla, istumalla koneella ja muutenkin hyörimällä hereillä. Kun ei vaan "saanut" unta. En meinaa saada sitä mun kanssa edes nukkumaan, kun väittää ettei uni tule. Ja silloin harvoin kun saan sen puoleenyöhön mennessä sänkyyn, niin kuorsaa kymmenessä minuutissa.
Oon tässä asiassa samaa mieltä miehes kanssa, mutta rumasti ei tarvitse vaimolle tai lapselle puhua.
Meillä nuoren puhelin menee kiinni yöksi (Screentime-sovellus.) Jos on nukkunut tosi huonosti, saa kyllä jäädä kotiin. Koulu ei ole mikään työpaikka. On ahkera ja tunnollinen koululainen, joskus vain ottaa hirveät paineet nukahtamisesta.
Toimiskohan tuo töissäkin? Kun ei saa yöllä nukuttua niin voi vaan ilmoittaa että en tule töihin.
Mun mielestä kouluun vaan. Luulis ainakin unen maistuvan seuraavana yönä.
Pojan lauseesta päätellen kyseessä on teini-ikäinen? Ja aivan onneton, ressukka, lässyn-lässyn äiti-ihminen.
Isällä ainoana selkärankaa, vaikka nyt tossumaiseen vaimoon ja poikaan hermot menikin.
Ensinnäkin tarina on samallalailla kirjoitettu kuin se "mies pakotti pojan pyörällä myrskyssä kouluun ja itse ajoi autolla koko metsätien siinä vieressä valvomassa". Ei kukaan uskonut sitäkään.
Onko sinulla provo-AP kaikki ihan kunnossa? Pitäisikö SINUN mennä takaisin nukkumaan?
Lässynlässynlää ei ihme että täällä ollaan työttömiä vätyksiä. Kouluun mennään vaikkei olisi nukkunut ollenkaan. Ei tule uni seuraavanakaan yönä jos jäädä kotiin lusmuumaan.
No mut hei, tällä kertaa sentään vei kouluun, ettei tarvinnut pyörällä mennä vesisateessa, niinku yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on oikeassa. Ei työelämässäkään jäädä kotiin nukkumaan jos ei ole yöllä saanut nukuttua.
Samaa mieltä. Ihme paapomista. Kyllä tuon ikäinen jaksaa päivän koulussa, vaikka ei olisi nukkunut. Tuleepahan uni sitten illalla.
Mutta jos nyt opetat, että kouluun ei tarvitse mennä jos vähän väsyttää niin miten ajattelit, että pärjää sitten töissä.
Vierailija kirjoitti:
Toimiskohan tuo töissäkin? Kun ei saa yöllä nukuttua niin voi vaan ilmoittaa että en tule töihin.
On aika monta työtä, jossa toivoisi koko yön valvoneen jäävän kotiin. Väsymys vastaa kohtuullista humalatilaa.
Useimmissa töissä pärjää vähän väsyneenäkin ja pääsee itse päättämään tekemisen tahtia. Tosi väsyneenä kamalin paikka, jonka voisin keksiä, on meluisa kouluympäristö. Rauhallinen toimisto ja ilmaista kahvia on lasten leikkiä siihen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi valvoo kipujen vuoksi, onko se kuitenkin ok jäädä kotiin teidän mielestä?
Kipujen? Veisin lapsen lääkäriin ja kiireesti.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on jääty kotiin, jos on valvottu kasvukipujen vuoksi. Opettaja oli ehdottomasti samaa mieltä.
Kasvukipujen? Miten olisi särkylääke.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule kun aikuisilta voi odottaa vähän eri valmiuksia kuin koululaisilta. En tiedä millainen teidän työpaikka on, mutta useimmat työpaikat eroavat ala- ja yläkoulusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ääliö tällaisten vastaajien kanssa. En tiedä pitäiskö ärsyyntyä vai sääliä...
Ei voi silti mitään et alkaa 3-4 vuoden valvomisten, lääkärikäyntien, fysioterapeuttien (ja kyllä - myös niiden lääkeiden käytön!!!!) jälkeen tosissaan vituttaa tällaiset älykääpiöt.
Esimerkiksi veturinkuljettajan tehtävissä ja ainakin osassa tarkkuutta vaativissa työtehtävissä ei ole syytä mennä töihin, jos ei ole saanut nukuttua ollenkaan. Nukkumattomuus on hyväksyttävä syy olla poissa töistä. toki lääkärissä joutuu käymään hakemaan sairauslomalapun tai vähintään soittamaan lääkäriin. T. Henkilöstöhallinnossa työskentelevä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kipujen? Veisin lapsen lääkäriin ja kiireesti.
Mistä päättelit, ettei ole ollut? On kiertänyt kaikki mahdolliset. Millaista porukkaa täällä taas oikein on?? Millaisia ihmisiä te oikein olette?
Komppaan nyt tässä asiassa miestä miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ääliö tällaisten vastaajien kanssa. En tiedä pitäiskö ärsyyntyä vai sääliä...
Ei voi silti mitään et alkaa 3-4 vuoden valvomisten, lääkärikäyntien, fysioterapeuttien (ja kyllä - myös niiden lääkeiden käytön!!!!) jälkeen tosissaan vituttaa tällaiset älykääpiöt.
On se hyvä että sinä osaat vastata aina fiksusti. Mitäs jos menisit lepäilemään vähäksi aikaa, etkä huutaisi täällä, koska kukaan ei kuule kuitenkaan.
Jos väsyttäminen on hyväksyttävä syy olla pois koulusta niin tuon syyn perusteella olisin voinut lintsata koko yläasteen