Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Migreenilääkitys

Vierailija
05.09.2021 |

Minulla epäillään migreeniä. Neurologi kirjoitti relert-nimistä täsmälääkettä kokeiltavaksi päänsäryn iskiessä. Olen kolme kertaa kokeillut kahden kuukauden sisällä, enkä ole huomannut ainakaan mitään merkittävää vaikutusta.

Minulla päänsärky on suhteellisen kovaa, mutta ei niin kovaa kuin esim. ystävälläni, joka oksentaa ja näkee sahakuvioita. Päänsärky kuitenkin kestää itselläni 1-3 päivää ja yleensä siihen on auttanut iso annos buranaa. Ilman särkylääkettä on maattava pimeässä. Voiko kyse tällöin olla migreenistä?

Välillä minulla on myös toispuoleista paineentunnetta niska-päälaki-kasvot, joista neurologi totesi, että voisivat johtua migreenistä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei triptaanit auta migreeniin. Niiden toimimattomuus ei sulje pois migreeniä.

Vierailija
2/3 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla miggeä. Ei tosiaan aina ole niin kovaa, että oksentelee ja on auraoireita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hoitaa sillä mikä auttaa (kaikilla ei valitettavasti auta tai auttaa vain heikosti). Eli jos pystyt syömään ibuprofeiinia ja siitä on apua, niin anna mennä vain. Yleensäkin päänsärky kannattaa pyrkiä katkaisemaan. Myös jännityspäänsärky.