Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menestynyt ihminen, lopeta jo se jeesustelu kovasta työnteosta. Kiitä enemmin geenejäsi ja sattumaa

Vierailija
05.09.2021 |

Niin

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menestynyt, ja siinä ei ollut erinomaisilla geeneillä ja tuurilla mitään osuutta.

Vierailija
2/25 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinusta on tullut turha ja nolo palstalle kirjoittelija ihan oman laiskuutesi vuoksi, ei siksi että geenit ja tuuri olisivat sinua vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen menestynyt, ja siinä ei ollut erinomaisilla geeneillä ja tuurilla mitään osuutta.

Todellisuudessa sinulla on käynyt todella hyvä tuuri.

Vierailija
4/25 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä tuuriakin mukana, mutta silti ilman kovaa työtä ei voi menestyä. Se että geeneillä ja ympäristöllä on osuutensa asiaan ei vie pois sitä faktaa että olisin itse voinut valita toimia toisin enkä olisi menestynyt.

Vierailija
5/25 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. 12 tuntia päivässä harjoitteleva pianisti on mielestäsi vain sattumalta menestynyt?

Vierailija
6/25 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. 12 tuntia päivässä harjoitteleva pianisti on mielestäsi vain sattumalta menestynyt?

Vaikka 20 tuntia saa pimputtaa ja ei opi ilman musikaalisuutta. Geenit ratkaisee tässä.

Vierailija
7/25 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

12 tuntia musisoimalla et saavuta mitään muuta kuin huonot naapurisuhteet. Taidolla et tee yhtään mitään jos et sitä voi oikealla tavalla kanavoida.

T. Pianonsoittoa harrastava

Vierailija
8/25 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin väsynyt tähän kulttuuriin, jossa ei saisi olla ikinä itsestään ylpeä. Kaikki on vaan tuuria ja samanlaisia ollaan kaikki, sitten iloisesti maksetaan kauheita veroja ja kuunnellaan vähän lisää miten ei olla ansaittu mitään itse vaikka on uhrattuillat ja viikonloput töille.

Vierailija
9/25 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka 20 tuntia saa pimputtaa ja ei opi ilman musikaalisuutta. Geenit ratkaisee tässä.

Pelkillä geeneillä ja musikaalisuudella et osaa soittaa yksinkertaisintakaan kappaletta. Vasta harjoittelun kautta pystyt siihen.

Vierailija
10/25 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin se menee. Joku voi harjoitella jotain asiaa päivittäin monta tuntia mutta siitä huolimatta hänestä ei välttämättä koskaan tule edes hyvää siinä asiassa.

Vierailija
11/25 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nerous on 1% inspiraatiota ja 99% perspiraatiota, jos oikein muistan Einstein lausui nämä sanat.

Kaiken menestyksen takana on kovaa työtä, mikään ei tule pelkällä onnella, geeneillä tai inspiraatiolla.

Vierailija
12/25 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta pitäähän kaikkea ja kaikkia ryöstävällä suomalaisella keskiluokalla olla joku valhe, jolla tyydyttää itsensä päivittäin uneen.

Vierailija
13/25 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli

Vierailija
14/25 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalakaan ei hyppää itsestään verkkoon, jos ei lähde merille.

Vierailija
15/25 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin väsynyt tähän kulttuuriin, jossa ei saisi olla ikinä itsestään ylpeä. Kaikki on vaan tuuria ja samanlaisia ollaan kaikki, sitten iloisesti maksetaan kauheita veroja ja kuunnellaan vähän lisää miten ei olla ansaittu mitään itse vaikka on uhrattuillat ja viikonloput töille.

Saa olla itsestään ylpeä ja pitääkin olla, mutta joiltain aina näyttää unohtuvan se että lähtökohdat ovat joka ihmisen kohdalla erilaiset. Elämä heittää kapuloita rattaisiin, toisille enemmän.

Vierailija
16/25 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On siinä tuuriakin mukana, mutta silti ilman kovaa työtä ei voi menestyä. Se että geeneillä ja ympäristöllä on osuutensa asiaan ei vie pois sitä faktaa että olisin itse voinut valita toimia toisin enkä olisi menestynyt.

Kyllä ilman kovaa työtä voi menestyä jos on onnekas. Riippuu kyllä tietenkin millä menestystä mitataan. Useimmat mittaa sitä rahalla mikä on mielestäni huono juttu.

Vierailija
17/25 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ilman kovaa työtä voi menestyä jos on onnekas. Riippuu kyllä tietenkin millä menestystä mitataan. Useimmat mittaa sitä rahalla mikä on mielestäni huono juttu.

En laske lottovoiton saamista menestymiseksi. Kaikki muu vaatii työtä.

Vierailija
18/25 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatinvalinnalla on iso merkitys. Tällä järjellä opiskelisin alalle, jossa maisteri tienaa oikeasti jotain. Samoin ottaisin sen asuntosijoittajan miehekseni, joka niin kovasti aikoinaan vonkasi, mutta minä torppasin.

Vierailija
19/25 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylpeä siitä, että pystyin 6-lapsisen perheen lapsena opiskelemaan, vaikka jouduin muuttamaan kotoa vaikeiden kotiolojen takia jo 17-vuotiaana. Tein pienipalkkaista toimistotyötä 8-16 ja illat kävin iltaoppikoulua. Taloudellisesti oli tiukkaa ja välillä itkin väsymyksestä, mutta kirjoitin laudaturin paperit ja pääsin yliopistoon opiskelemaan toivomaani alaa. Opintolainaa jouduin ottamaan ja sain ne maksetuksi 10 vuodessa takaisin, kun pääsin paremmille palkoille työelämässä.

Tietysti voi olettaa, että riittävät älynlahjat ja varsinkin sinnikkyys on perinnöllistä, eikä omaa ansiotani.

Vierailija
20/25 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa olla itsestään ylpeä ja pitääkin olla, mutta joiltain aina näyttää unohtuvan se että lähtökohdat ovat joka ihmisen kohdalla erilaiset. Elämä heittää kapuloita rattaisiin, toisille enemmän.

Keneltä tämä nyt on unohtunut? Tuntuu ettei mistään positiivisesta voi enää puhua ilman että joku tulee muistuttamaan että muilla on asiat huonommin älä nyt kehtaa iloita. Miten suomalaista.