Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kelpaako puolikuntoinen tukihenkilöksi nuorelle?

Vierailija
12.10.2014 |

Harkitsen hakea vapaaehtoistyöhön tueksi/kaveriksi nuorelle. Olen itse lapseton ja uskon että minulla olisi annettavaa. Mietityttää vain, kun en ole fyysisesti ihan täysin kunnossa ja siksi en pysty kaikenlaisiin aktiviteetteihin eikä jaksamiseni ole ihan timangia, että onko se ehkä jonkunlainen este. Toki aion kysyä asiaa järjestävältä taholtakin, mutta onko teillä mammoilla kenties jotain mielipidettä asiaan? Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta vapaaehtoistyöstä? Millaista se käytännössä on ja millaisia asioita ystävänuoren kanssa tehdään?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen, joka miettinyt samaa. Toivottavasti joku tulee kommentoimaan :).

Vierailija
2/8 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvennykseksi vielä, että pystyn tekemään ns. normaaleja asioita, kuten kävelemään, seurustelemaan, käymään ostoksilla ja elokuvissa ja syömässä ja kahvilla yms, mutta esim. urheilu ja muut vaativat ja rasittavat tilanteet eivät kauheasti onnistu. Minusta olisi siis sellaiseen suht rauhalliseen yhdessäoloon ja tekemiseen. Aikaa ja energiaa siinä mielessä kyllä olisi, mutta en tiedä yhtään millaista yhdessäoloa ja yhteistä tekemistä tuollaiset nuoret kaipaavat. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/8 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/8 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/8 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida av-mammoista löytyä henklöä, joka tekisi tuollaista vapaaehtoistyötä.

Vierailija
7/8 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaa! 

Vierailija
8/8 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt löysin esitteen ja yhteystiedot sinne järjestävään tahoon, niin voinpa kysellä lisää sieltä. Esitteen perusteella sai kuvan, että mitään fyysisesti kovin ihmeellistä homma ei vaatisi. Hyvä niin :) Olisi mukavaa lapsettomana kuitenkin pystyä jollain tavalla antamaan oma panoksensa tähän maailmamme lasten kasvatukseen ja tukemiseen. Koen että se on suorastaan meidän lapsettomien tehtävä tai ainakin mahdollisuus - auttaa vanhempia olemalla yhtenä aikuisena lisää lapsen elämässä. Näin olen kokenut kummilastenkin ja muiden kaverien lasten suhteen. Minä voin perheen ulkopuolisena aikuisena tarjota lapselle jotain sellaista mitä oma, lähellä oleva vanhempi ei voi, ja sen ajan vanhempi saa lepoa ja omaa aikaa. Kaikki voittavat, minäkin, joka saan elämääni sitä rikkautta mitä vain lapset voivat siihen tuoda. AP