Luotatteko suomen poliisiin?
Otsikossa kysymys. Minä en.
Mun ystävän mies yritti tappaa hänet ja koska tää hullu mies tunsi saman kaupungin poliiseja, niin ystäväni ja todistajan kertomus sivuutettiin täysin.
Kommentit (28)
Pääosin kyllä, mutta viimeisin katujengi-pimitys vei kyllä luottamuksen avoimeen tiedotukseen. Poliisi on poliisi ja vastuussa yleisestä turvallisuudesta, ei tuollaisia tiedotteita voi jättää sosiaalisyistä tekemättä.
Varmaan isossa kaupungissa voikin luottaa. Tää tapaus tapahtui juuri pienessä kaupungissa eteläsuomessa.
Poliisistahan on tehty valtion rahantekokone, tärkeintä siis piileskellä pensaassa tutkan kanssa ja kerätä valtiolle sakkotuloja. Rikostutkinta onkin sitten jätetty herran haltuun. Eli vastaus kysymykseen: En luota.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 10:13"]
Poliisistahan on tehty valtion rahantekokone, tärkeintä siis piileskellä pensaassa tutkan kanssa ja kerätä valtiolle sakkotuloja. Rikostutkinta onkin sitten jätetty herran haltuun. Eli vastaus kysymykseen: En luota.
[/quote]
Rikostutkintaa tekee eri miehet kuin ne jotka sakottaa kaahailijoita ja rattijuoppoja. Poliiseja on yleisesti ottaen liian vähän nykyään, mutta nostan hattua joka ikiselle jooka sitäkin hommaa viitsii työkseen tehdä.
On aika vaikeeta luottaa kun lukee teiniraiskaajapoliisista, Aarniosta ja tosiaan viimeaikasista tiedottamisongelmista. Poliisit-sarjaa katsoessa menee kyllä viimeinenkin luottamus.
Kyllä luotan. Mutta täytyy myös muistaa että ihmisä hekin ovat.
Tuohon sinun viestin muuhun osaan. Olisi hänellä ollu oikeus kuitenkin tehdä rikosilmoitus vaikka poliisi ei olisikkaan häntä uskonu. Sen kun menee poliisilaitokselle tekemään rikosilmoituksen. Mutta tyhmä nainen jos elää tuollasen hullun kanssa.
Luotan kyllä kokonaisuutena, vaikka joukossa pari huonoakin on aina mukana.
enemmän kun monien muiden maiden poliisiin. silti kyllä olen saanut huonoa kohtelua vaikken ole edes syyllistynyt mihinkään. mentaliteetti tuntuu olevan syyllinen kunnes toisin todistetaan.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 10:26"]
[/quote]
Minä luotan myös valtaosaan, vaikka muutama yrittää horjuttaa yhteiskuntarauhaa vuotamalla valheellista tietoa ääriryhmille.
Olisi kiva saada realitysarja Venäjän miliiseistä.
Riippuu mihin vertaa. Jos vertaa vaikka Meksikon poliiseihin jotka ovat huumekerttelien juoksupoikia, ja juuri murhasivat 43 nuorta, niin aika kilttejä/luotettavia nämä meidän poliisit on.
En luota. Olen tehnyt kerran tutkintapyynnön ja kerran minua on kuultu todistajana. Molemmilla kerroilla kyttä kirjoitti lausunnot ihan päin persettä (sekä sisällöllisesti että kielellisesti).
Katujengipimitys, se huumepoliisin sotkeutuminen rikoksiin, tuntemani totaalisesti alkoholisoitunut pikkupaikan poliisimies... Sekä viime vappuna näimme, kun nuoridojoukko kaatoi auton. Etsimme lähimmän poliisin, jota ei voinut vähempää kiinnostaa. Joo, tällä yhdistelmällä, en luota enää.
En luota. Poliisi on aina väärässä paikassa väärään aikaan.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 10:36"]
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 10:26"]
[/quote]
Minä luotan myös valtaosaan, vaikka muutama yrittää horjuttaa yhteiskuntarauhaa vuotamalla valheellista tietoa ääriryhmille.
[/quote]
Se on todella vaarallinen tyyppi. Miten tuollainen voi olla kansanedustaja?
Yksittäisiä mätäpaiseita on jokaisessa organisaatiossa, niin poliisissakin. Kokonaisuutena pidän Suomalaista poliisia luotettavana, turha koko organisaatiota on mustata muutamien tekemien temppujen perusteella.
Ei tarvitse mennä Meksikoon asti, riittää kun menee Venäjälle, niin näkee vähän toisenlaista poliisia kun Suomessa.
No nää huumepoliisin sotkut on nyt vaikuttaneet vähän sellaisilta, että kyseessä tuskin on mikään äärimmäisen harvinainen yksittäistapaus. Ja tällainen kyllä herättää aikalailla kysymyksiä. Normaalin rivipoliisin toiminnasta en osaa sanoa, kun henkilökohtaista kokemusta ei ole. Uskoisin, että Suomessa toimivat useammin lain puitteissa kuin useissa muissa maissa, mutta eivät aivan varmasti täälläkään aina.
Sellaista korruptiota Suomessa ei kuitenkaan taida esiintyä, että poliisille voisi vain suoraan maksaa lahjuksia ja selvitä sillä. Kun taas korkeammalla tasolla poliisiorganisaatiossa selkeästi esiintyy lahjustenkin kaltaisia asioita.
Riippuu paikkakunnasta esim kankaanpäässä ei mitään luottoa että poliisia kiinostaa tavallisten Pulliaisten hätä.