Teen 6h työpäivää ja nautin työnteosta nykyään ihan eri tavalla.
Vähensin viime keväänä työaikani 6h päivä. Aloittelen n. 8 ja lopettelen klo 14. Jää kivasti vielä loppupäivään aikaa tehdä vaikka mitä. Suosittelen muillekin. Palkka tietysti tippui, mutta ei haittaa. Minulle tärkeämpää on että sunnuntaina ei ketuta seuraava päivä kun pitää mennä töihin ja se, että arkeen on tullut paljon enemmän vapaa-aikaa. Muutenkin työpäivät menevät kuin siivillä. 8h työpäiviin väsyin ja elämä maistui puulta.
Kommentit (24)
Meillä on liukuma käytössä, ja nyt etäaikana olen käyttänyt sitä ulkoiluun.
Ts. päivät noin klo 7-16:30, pitkitetyllä lounas- ja kahvitauolla (työskentelyaika 7:15). Kun on kunnon tauot välissä, niin ehtii iltapäivällä innostua ihan uudelleen työstä. Ja aamuunkin on ihan kiva herätä.
Työni sisältää asiakaspalvelua ja suunnittelua, mutta voin itse laatia tapaamisaikataulut, niin onnistuu.
Itse aloitin tekemään 80% työaikaa ja voi että mikä ero. Aiemmin tuntui että olin aina töissä, nyt tuntuu että on aina vapaat alkamassa. Palkassa näkyy mutta Aleksin veroprosenttia hieman.
Suosittelen kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Wau. Olispa ihana. Tai sitten mä tai pe aina vapaaksi. Eniten tietysti kiinnostaa miten vaikuttaa palkkaan..? Bruttoni on 3600. Tulospalkat päälle ( niihin vaikuttaisi myös )
Mulla on palkka ihan vähän enemmän kuin sulla, ja nyt 80% työajalla brutto vähän vajaa 3000. Veroprosentti tippui kivasti, kun progressiivinen verotus harppaa tuon 3000 e jälkeen niin paljon.
Ota huomioon, että oikeus osittaiseen hoitovapaaseen on myös 3-6- vuotiaiden lasten vanhemmilla. Kelalta vaan ei saa korvausta.