Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arpien hoito kokemuksia? Voide, laaser, mikroneulaus tms?

Vierailija
12.10.2014 |

Telkkarissa on viime aikoina pyörinyt mainos Bepanthen anti-scar arpigeelistä jossa mainostetaan geelin arpia ennalta ehkäisevää vaikutusta. Arven pitäisi parantua nopeammin, tasaisemmaksi ja vaaleammaksi. Tuotetta suositellaan käytettäväksi kaksi kertaa päivässä vähintään 2kk ajan. Onko kukaan testannut tätä tai vastaavaa tuotetta? Tämän kaltaisia tuotetta ei taida muita olla suomessa, ainakaan resepti vapaana? 

Itse sain tälläisen voiteen testattavaksi ilmaiseksi Hopottajista olen kokeillut tuotetta nyt noin pari viikkoa, kesäkuussa tehtyyn leikkaushaavaan.. Enkä ole huomannut mitään eroa, ainakaan vielä. Mutta, ei kai tästä haittaakaan ole. Pitää katsella kuukauden päästä uudelleen.. :)

Mutta entäs sitten "vanhat arvet"? Onko kenelläkään kokemusta niiden hoidosta? Itselläni on arpia niin edellisistä leikkauksista, kun onnettomuudesta saaduista ja lapsuuden aikaisista. Olen joskus miettinyt niiden poistamista, mutta on aika kallista plastikkakirurgin puolella.. Onko kukaan kokeillut arpien hoitoon esim mikroneulausta, toimiiko? Siihen voisi auttaa tuo Bepanthen arpigeeli neulauksen jälkeen?

Kenelläkään kokemusta arpien laseroinnista?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta, mutta just viimeviikolla fysioterapeutti kertoi, että LPG-laitteella hoidetaan menestyksellisesti arpia, myös vanhoja. 20 kertaa kuulemma riittää.

Vierailija
2/19 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikroneulausta olen kokeillut aknearpien hoitoon. Ainakin itsellä auttoi, tasoitti ihoa. Näitä neulausrullia on myynnissä netissä, mutta omat hoidot teki tuttavani.. Joka opiskeli kosmetologiksi. :)

En kyllä tiedä kannattaisiko neulauksen jälkeen laittaa tuon kaltaista tuotetta iholle.. Sillä neulauksen idea on aktivoida oman ihon kollagenin muodostumista, ja näin hoitaa ihoa. Mutta sitä ainakin suosittelen "pieniin arpiin" en sitten tiedä auttaako, jos on isoja ja paksuja arpia.. Esim leikkauksesta tai vaikka palovammasta..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostais kans, ei ole kyllä vielä arpia.. Mutta suunnitteilla käden avoleikkaus (ranne) marraskuussa.. Joten on aika näkyville jää.. :( Vaikka eniten ei huoleta arpi, vaan se leikkaus.. Pelottaa ihan älyttömästi ennakkoon.. :/

Paljon tollanen voide maksaa? Saako sitä käyttää heti, kun haava onumpeutunut? Saiskohan tuohon Kela korvausta.. Ei varmaan, kun on vain kosmeettinen haitta..?

Vierailija
4/19 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita, joilla olisi kokemusta neulauksesta aknearpien hoidossa? Itselläni on kasvoissa paljon pieniä arpia ja muutama syvempi & laajempi. 

Vierailija
5/19 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voide maksaa Yliopiston Apteekissa 19,90€. Eli varmaan n. 20€ maksaa apteekissa. Kela korvauksesta en tiedä, voihan sitä aina kysyä lääkäriltä.. Jos sais. Ainakin peruskäsivoiteita yms avopuolisoni on saanut respetillä ihottuman hoitoon.. Ja voi käyttää heti, kun haava on umpeutunut.. :) 

Palovammojen hoitoon en tiedä, saako käyttää. Onko muilla kokemuksia paloarpien hoidosta?

Vierailija
6/19 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5, oli ap, jäi mainitsematta.. :)

Vierailija
7/19 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt keskustelu.. Ap ei varmaan ole paikalla.. Onko kukaan kokeillut tätä onko tästä mihinkään vai pelkää "hölynpölyä?"  olis pari arpea mihin haluaisin kokeilla, mutta en tiedä viittinkö maksaa 20€?

Tietääkö kukaan miten sais raskausarvet hyvin pois?

Vierailija
8/19 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut. Nyt on jo melkein kaksi kuukautta kulunut, eikä minkäänlaista vaikutusta. Voidetta olen käyttänyt sekä vanhoihin, että uusiin arpiin, myös palloa, mutta valitettavasti aivan turhaan.

Vierailija
9/19 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin netistä että arpigeeliä suositellaan käytettäväksi 6kk. Että kärsivällisyyttä .Ei niitä tuloksia heti tule !

Vierailija
10/19 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt Bepanthenin arpigeeliä palloineen sen 2 kk nyt. Tuore arpi, noin puolisen vuotta sitten tullut, paksu, punoittava ja kohollaan oleva on kyllä vaalennut ja tasoittunut.

Sen sijaan vanhat arvet, kohollaan olevat, eivät ole muuttuneet yhtään mihinkään. Mun kokemuksen mukaan siis voi purra suht tuoreisiin arpiin, mutta vanhemmat ei muutu kyllä yhtään.

Mun vanhat arvet on ranteissa, rankka teini-ikä joo, arvatkaa vain kuinka paljon haluaisin että ne pöljyydet häipyis johonkin :( t. 34-vuotias

11/19 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten arvista eroon - http://shytobuy.fi

Vierailija
12/19 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta ehkä apua tästä jollekin.. :)

Kokeilin Bepanthenin antiscaria yhden putkilon ajan, tuoreet arvet hävitti nopeasti mutta vanhoihin ei mitään vaikutusta.

Vierailija
13/19 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vanhoja paloarpia ja lääkäri totesi ettei niitä saa millään pois. Aika vaalentaa, se on ainut :( Harmittaa!

Vierailija
14/19 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni vaihtoehdot ovat pitälti meikkaaminen, arpien hionta ja laser sekä suurempien arpien kohdalla arven korjausleikkaus. Hiontaa ja näitä korjausleikkauksia tekevät plastiikkakirurgit kuten http://www.artiaclinic.ee/fi/

Vierailija
15/19 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arpien hionta http://www.artiaclinic.ee/fi/toimenpiteet/kasvojen-ihon-ja-arpien-hionta-eli-dermabrasio/ taitaa nykyisin olla aika suosittu hoitokeino. Myös itselläni toimi loistavasti. Riippuu tietysti paljon arven koosta ja alueesta.

Vierailija
16/19 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos, tätä pitää kokeilla. tuoreet 20 tikkiä otsalla

Vierailija
17/19 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

´pääauki kirjoitti:

kiitos, tätä pitää kokeilla. tuoreet 20 tikkiä otsalla

Osta apteekista kapeaa Mepitac-silikonilaastaria.

Vierailija
18/19 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silikonin (kuten Bepanthen Anti-scar ja Kelocote, samoin nuo silikonilaastarit) tarkoituksena on vähentää arpien kasvua. Tarkkaa vaikutusmekanismia ei ilmeisesti tunneta, mutta arvet vaalenevat sen jälkeen kun verisuonien kasvaminen vaurioalueelle lakkaa. Kannattaa olla varovainen silikonituotteiden käytön suhteen. Jos arpi on montulla, niin silikoni pysäyttää tai ainakin hidastaa verisuonten kasvua jolloin arpi saattaa jäädä vajaaksi eli kuopalle. Joskus plastiikkakirurgit voivat määrätä kortisonivoiteitakin kehittymisvaiheissa oleviin arpiin. Kortisonin vaikutus on sama kuin silikonin, eli verisuonien kasvamisen hillitseminen ja arven kasvun lopettaminen ja sitä kautta vaaleneminen. Tosin näillä neljännen asteen kortisonivoiteilla lähtee myös ihosta pigmentti nopeasti ja iho ohenee parissa viikossa niin että se punoittaa aina esim. saunoessa ja uidessa.

Vierailija
19/19 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa poistettiin rinnat pari vuotta sitten. Sain leikkausarvet vaalenemaan Bio- Oil -nimisellä öljyllä. Prismasta ostin ja kohtuuhintaista oli. Mutta ei sekään vanhoihin arpiin auta. Otsaan tulleeen vekin kanssa käytin tuota Anti-Scaria ja kuoppahan siihen tuli. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi