Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää kun kaikki kaverit masentuneita ja ongelmaisia

Vierailija
05.09.2021 |

Otsikossa se ongelma tulikin.

Jostain syystä ystäväpiirini on täynnä ihmisiä joilla on mitä erilaisempia ongelmia, lähinnä siis masennusta ja mt-ongelmia. Tottakai ystävät ovat minulle tärkeitä, mutta välillä en jaksaisi millään kuunnella ja olla tukena, enkä edes tiedä osaanko olla empaattinen enää. Itse en ole ikinä kärsinyt mt-ongelmista tai masennuksesta joten en osaa aina samaistua tällaisiin.

Pitäisikö vaan etsiä uudet ystävät vai mitä tehdä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko siivosit autosi?

0/5

Vierailija
2/10 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko siivosit autosi?

0/5

Häh?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on sairaiden paratiisi ja yhä useampi nuori on ymmärtänyt tämän.

Vierailija
4/10 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko mitään tekemistä sen kanssa, että ovat kavereitasi?

Vierailija
5/10 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipas ilkeästi kommentoitu. En tiedä miksi kirjoitit noin, mutta toivottavasti piristi sinun päivääsi sitten.

Olen yrittänyt tukea ja kuunnella ja ihan vapaaehtoisesti he ovat kavereitani, tietääkseni. AP

Vierailija
6/10 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeä kommentti vuittonin ämmä.

Vierailija
7/10 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kavereillasi on muita ongelmia kuin masennus ym. Itse olen kärsinyt koko ikäni vaikka mistä, mutta en ikinä vaivaa ystäviäni asialla. He eivät ole terapeuttejani.

Vierailija
8/10 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta siltä että olette ystäviä. Ihan molemminpuolisesti olette toistenne rasitteita. Ehkä et tiedä mitä ystävyys on.

--

Mutta sitten vielä jotain ihan muuta. Heillä siis on masennusta ja muita terveysongelmia.

Mutta samaan syssyyn kirjoitat sellaista että kuuntelet, olet tukena, olla empaattinen, samaistua. Miksi tuollaista kirjoitat?? Eiväthän nuo liity terveysongelmiin mitenkään. Nuo ovat jonkinlaisia sosiaalisia aktiviteetteja. Ei terveysongelmia korjata sosiaalisilla aktiviteeteillä, vaan "terveystieteellisillä teoilla" eli esim lääketieteellä.

Esim jos masennus todella on jokin kemiallinen häiriö aivoissa, niin mitä ihmeen "samaistumista" siinä muka tarvitaan? Samaistut kemikaaleihin? Se masennus korjataan saamalla ne kemikaalit taas kuntoon. Siinä ei samaistumista tarvita, siinä tarvitaan kemiantieteiden tietämystä.

Jos tahdot ystäviesi masennusta parantaa, niin ryhdy kemistiksi/lääketieteilijäksi ja ala kehittää parempia masennuslääkkeitä.

Vierailija
9/10 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras kommentti tähän mennessä, juuri oikein, ainoa kommentti joka tähän ketjuun tarvitaan!

Vierailija
10/10 |
05.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole iloinen siitä, ettei sinulla ole noita ongelmia. Löytäisitkö jostain myös kaltaistasi seuraa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi