Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä yhtäkään sairaanhoitajaa, joka hoitaisi Ebola-potilaita?

Vierailija
12.10.2014 |

Tuntuu ettei ole

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kun ensimmäiset Aids tartunnat löytyivät Suomesta niin osa lääkäreistäkin kieltäytyi hoitamasta potilaita. Toki maailma on siitä muuttunut mutta ihminen ei. Aivan varmasti jos Ebola tulisi Suomeen niin osa hoitohenkilökunnasta taas kieltäytyisi.

Vierailija
42/59 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 17:13"][quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 17:10"]

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 17:06"][quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 17:03"] [quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 16:53"]  Sitten ei avata ovea XDDD [/quote] Siihen ei olekkaan tarvetta, koska siitä tullaan läpi. [/quote] CSI tyyliin tullaan hakemaan, "NYT HOIDAT SEN NICO-PETTERIN KUNTOON" [/quote] Niin. Jos on allalle ryhtynyt, niin työt tehdään joko vapaaehtoisesti tai PAKOLLA. [/quote] XDDD en voi lopettaa nauramista XD sitten kävellään venäjän rajan yli ja paetaan siperiaan

[/quote]

Putin inhoaa YLI KAIKEN pelkureita ja etsityttää/palauttaa velliperseet samantien takaisin.
[/quote]

Ruotsiin, norjaan tai viroon sitten!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mammat ei hoida eeppoloita!

Vierailija
44/59 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AAAHHH onneksi en ole sairaanhoitaja!

Vierailija
45/59 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mammojen ebolapartio pystyyn!

Vierailija
46/59 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 17:25"]

Av-mammojen ebolapartio pystyyn!

[/quote]

Joo, annetaan yhdessä sille perkeleen ebolalle köniin!

Vierailija
47/59 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjais tän av palstan ku ei pääse taaskaan kakkossivulle.... -.-

Vierailija
48/59 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 17:21"]

Ruotsiin, norjaan tai viroon sitten!

[/quote]

You can run but you can't hide...

Vierailija
49/59 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sairaanhoitaja vaan lähihoitaja mutta kyllä mä hoitaisin. En myöskään lähtisi sotaa karkuun vaan jäisin auttamaan. Helppo tietysti nyt sanoa kun uhka ei ole 100%. Minulla on pieni lapsi, joten hänen takiaan ehkä kuitenkin miettisin toisenkin kerran.

Vierailija
50/59 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehei :D En hoitaisi. Olisi välitön irtisanoutuminen. Hoitaja voin olla mutta en pässi :D

Vierailija
51/59 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 17:48"]

Ehei :D En hoitaisi. Olisi välitön irtisanoutuminen. Hoitaja voin olla mutta en pässi :D

[/quote]

Et sinä pässi ole, vaan pelkuri.

Vierailija
52/59 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 16:57"]

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 16:43"]

Ihan kauheasti kiinnostaakin lait siinä kohtaa.

[/quote]

Oletko hiukan vajaa :D

Valtiolla on viimekädessä laillinen väkivaltakoneisto käytössään. Luuletko, että vaikka sodan tullessa tuolla olisi kourallista enempää sotilaita rajalla jos kieltäytyminen olisi niin helppoa "mua nyt ei lait kiinnosta"? 

Poikkeustila on poikkeustila. Rangaistukset määrätään kovennettuina. Viime sodassakin jouduttiin kenttäoikeudessa teloittamaan pari varoittavaksi esimerkiksi ettei kuri löysty ja joukkopako ala. 

Tai jos Olkiluoto posahtaa. Niskuroivat palomiehet heitettäisiin häkkiin muiden pitämiseksi ruodussa. 

Jokainen valtio on varautunut tällaisiin asioihin. Kyllä ne siellä erilaisia hätätilaskenaarioita laativissa virastoissa tuntee joukkopsykologian ja yksittäisten ihmisten reaktiot katastrofin edessä. 

[/quote]

Haluaisinpa vaan nähdä, kun aletaan sairaanhoitajia teloittamaan varoitukseksi muille hoitajille. Ootkohan vähän vajaa? Ebola on SAIRAUS eikä mikään sotatila.

Vierailija
53/59 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 17:51"]

Haluaisinpa vaan nähdä, kun aletaan sairaanhoitajia teloittamaan varoitukseksi muille hoitajille. Ootkohan vähän vajaa? Ebola on SAIRAUS eikä mikään sotatila.

[/quote]

Ei ne spollet hätätilalain alla murehdi mikä on se tausta, jos kenttätuomioistuin tuomitsee miehiä tai naisia rintamakarkuruudesta teloituskomppanian eteen. Yhdellä paukkupanos, kun muiden luodit tappaa.

Vierailija
54/59 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Mä sanoisin, että erittäin helppo huomata, että osalla hoitajista on täysin väärä ammatinvalinta ja se on varmaan myöskin selitys sille, että hoitajat saa usein kritiikkiä. Kaikki ei ole sopivia hoitoalalle. Mun mielestä on ihan selvää, että jos hoitohenkilökunta alkaa valkkaamaan, ketä hoitaa, ollaan väärällä alalla. Nää hoitajat (ja lääkäritkin, jos lääkäreissä on samanlaisia valkkaajia) pitäs saada karsittua alalta pois. On selvää, että ei voi tuolloin olla hyvä työssään.

Mitä jos esimerkiksi palomiehet tai poliisit rupeis samaan tapaan valikoimaan ja jättäisivät kaikki vaaralliset tai pelkäämänsä työt tekemättä? 

Vierailija
55/59 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 18:25"]

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 18:05"]

[/quote]

[/quote]

Mä sanoisin, että erittäin helppo huomata, että osalla hoitajista on täysin väärä ammatinvalinta ja se on varmaan myöskin selitys sille, että hoitajat saa usein kritiikkiä. Kaikki ei ole sopivia hoitoalalle. Mun mielestä on ihan selvää, että jos hoitohenkilökunta alkaa valkkaamaan, ketä hoitaa, ollaan väärällä alalla. Nää hoitajat (ja lääkäritkin, jos lääkäreissä on samanlaisia valkkaajia) pitäs saada karsittua alalta pois. On selvää, että ei voi tuolloin olla hyvä työssään.

Mitä jos esimerkiksi palomiehet tai poliisit rupeis samaan tapaan valikoimaan ja jättäisivät kaikki vaaralliset tai pelkäämänsä työt tekemättä? 

[/quote]

On kyllä ihan tunnettu tosiasia, että (etenkin maailmalla, mutta alkaa olemaan arkea myös suomessa) poliisit eivät suostu menemään tietyille alueille, koska se olisi käytännössä itsemurha. Sairaanhoitajat eivät eroa tässä suhteessa muista ihmisistä mitenkään, eikä sitä voida heiltä myöskään vaatia.

Kuinka paljon uskoisit sairaanhoitajia löytyvän, jos ehdottomana edellytyksenä olisi itsensä tarvittaessa uhraaminen potilaiden puolesta. Ymmärrän kyllä mitä ajat takaa ja olen osittain samaa mieltäkin, mutta kun niitä uhrautujia nyt ei vaan ole riittävästi jos oikeasti hätätilanne tulee.

Olisitko itse valmis uhraamaan oman terveytesi jos työsi sitä edellyttäisi? Ja nimenomaan niin, että tilanne ei tule yhtäkkiä vaan siihen ehtii varautua ja valita altistaako itsensä vai ei!

[/quote]

Höpöhöpö, missäpäin Suomea muka poliisit eivät enää kohta uskalla liikkua? Taidat olla vähän harhainen.

Vierailija
56/59 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nämä kyselyt koskevat vain sairaanhoitajia? Miksi ette spekuloi samaa lääkäreiden kohdalla? Ihan samanlaisia ihmisiä hoitajat ja lääkärit ovat joten yhtälailla lääkärit voivat kieltäytyä...vai uskotteko ihan oikeasti, että heillä on ihmisinä korkeampi moraali? Yeah right...ihmeellisiä uskomuksia edelleen liittyen tiettyihin ammatteihin.

Vierailija
57/59 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt puhuisi tässä itsensä uhraamisesta vaan korkeasta riskistä johtuen herkästä tarttuvuudesta -> ratkaisu: suojatuminen taudista riippuen. Täytyy ottaa huomioon kun on korkeampi kuolleisuus, että kaikki pyrkisivät välttämään niitä pieniä riskejä eristyksen epäonnistumisesta parhaansa mukaan. Olen vielä opiskelija ja työskennellyt kylläkin sijaisuuksia sairaalassa, joten jos töissä olisin, kyllä hoitaisin, koska se on työnkuva ( sairaan hoito= hoitaa sairaita). Ebolan suhteen olisin kyllä itse tosi tarkka ja miettisin kaikki liikkeet parhaani mukaan ettei esim riisuessa suojavaatteita tulisi korkeutta yksinkertaisesti MIHINKÄÄN :D

Vierailija
58/59 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina se aseptiikka ei ole itsestä kiinni. Jos joku toinen möhlii aseptiikans kanssa niin tartuttaa hyvällä tuurilla kaikki muutkin

Vierailija
59/59 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hoitaisin, JOS OSAISIN. Vastasin jo siihen edelliseen ketjuun, etten hoitaisi, koska olen nykykoulutukseltani Ttm, en ole tehnyt hoitotyötä vuosiin ja silloinkin tein terveydenhoitajan työtä ihan erilaisella kentällä. Mulla ei siis tosiaankaan ole ammattitaitoa suojata itseäni/ muita, minkä vuoksi todellakin kieltäytyisin. Se on turvallisuusasia ja musta olisi todellakin enemmän haittaa kuin hyötyä.

Tämän pohjalta voin organisaatioista jotain tietävänä kertoa, että Suomessa ebola- potilaat keskitettäisiin taatusti Meilahteen/ Auroraan infektio- osastolle huippuosaaviin käsiin ja niillä sairaanhoitajilla ja lääkäreillä VARMASTI on ammattitaitoa myös hoitaa heitä ja he myös niin varmasti tekisivät. Heidät on koulutettu siihen. Muualla työskenteleviltä tätä on tavallaan turha kysyä, koska on luonnollista kieltäytyä, jos oma ammattitaito ei riitä, eikä se voi riittää, jos työskentelee aivan toisenlaisella kentällä. Toki erikoissairaanhoidon ja hoitoon haukeutumisen välillä on monta etappia, mutta se on toinen kysymys.

Missään tapauksessa ketään, joka kokee, ettei ammattitaito riitä, pidä pakottamaan hoitamaan ebola- potilaita, vain koska Valvira on laillistanut joskus sairaanhoitajaksi. Siinä, jos missä, vaarantuu potilasturvallisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan