Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kokemuksia kasvihiusväreistä?

Vierailija
12.10.2014 |

Onko palstalaisilla kokemuksia luonnollisista kasvihiusväreistä? Sante merkillä on kyseisiä tuotteita ja sitten ihan perus henna.. Kuinka kauan väri pysyy suurinpiirtein hiuksissa? Olisi kiva tietää jotain lisää.. :)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sante toimii hyvin, jopa paremmin kuin kemikaalivärit. Hiusväri pysyy mulla sen kuukauden, sitten pitää laittaa tyviväri uudestaan. Plussaa siinä se, että jos voidetta jää, sitä voi käyttää tyvivärjäykseen, kunhan purkin säilyttää oikein. 

Itse ainakin suosittelen tuota santea. Ainoa vain, että värjäystulos vaihtelee ja hiuksen oma väri vaikuttaa todella paljon tulokseen. 

Vierailija
2/16 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjään hennalla, toimii. Pysyy melko kauan ja kun on turvallinen, voi värjätä vaikka kerran viikossa. Mulla menee n. 1pkt kerrallaan ja maksaa alle 4e :) Riippuu omasta hiuksesta miten tarttuu ja millainen sävy tarkalleen tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat hyviä.

Vierailija
4/16 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen värjännyt punaisella hennalla. olen pitänyt roimastikin pidempään päässä vaikuttamassa, kun yleisesti ohjeet taitaa olla 1-3 tuntia. mitä pidempään, sen kirkkaampi tulos eikä vaaraa että päänahka vaurioituisi niinkuin markettivärien kohdalla. jopa 8 h olen pitänyt kun olen halunnut kirkkaan, luonnonaineiden värin ja ihana tulos!

väri haalistuu siinä kuukauden parin jälkeen, tuleehan siinä tyvikasvuakin jo. punainen väri on siitä haasteellinen.

itse olen käyttänyt Mac Urthin hennaa, halvempia kuin sante ainakin ennen ollut. Siinä tulee tosin vain värijauhe.

kannattaa myös tehdä hyvät etukäteisvalmistelut! hennaus voi olla sotkuista jos värimassa on liian kuiva eli ropisee ympäri kylppäriä tai löysä jolloin valuu pitkin otsaa ja niskaa. koita saada hyvä massa ja suojaa vähän lattiaa niin ei ärsytä jälkikäteen siivota :D

vähän työläämpi operaatio on kuin markettivärien kanssa mutta kun toimii ja on ilman niitä myrkkyjä niin voin vain suositella!:)

Vierailija
5/16 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt tavallista punaista hennaa vuosia. Netistä löytyy varsin perusteellisia ohjeita. Värjään noin kuuden viikon välein, aina kun juurikasvu alkaa näkyä. Olen kokeillut halvempia ja kalliimpia jauheita, Prisman perus-Santesta (alle 4 €/100 g) Pienen tuoksukaupan luomuhennoihin. Netistä tilatut voi maksaa nettipankissa ja ne tulevat kotiin postissa, markettihennan voi napata kauppareissulla.

Yhteen kertaan minulla riittää se puoli pakettia eli n. 50 g, minulla on ohuehko hiustyyppi ja laitan väriä ohjeita ohuemmin. Periaatteessa pitkiin hiuksiin kai pitäisi tunkea ensimmäisellä kerralla useampi sata grammaa hennamössöä. Toisaalta, henna kerrostuu ja latvoissa sitä on enemmän jos värjää useita kertoja. Viimeksi tein hennaseoksen valmiiksi pakkaseen, jotkut sanovat että pakastettu henna värjää voimakkaammin. En osaa sanoa eroa, hennaerät vaihtelevat muutenkin. Viimeksi sekoitin jauheen haaleaan veteen ja pakastin kahteen pussiin. Taisin laittaa mukaan jotain öljyhoitoainetta jota ei muuten tule käytettyä. Ennen käyttöä sulatin hennan vesihauteessa. Kulhoon hanasta kuumaa vettä ja hennapussi hautumaan.

Levittäminen on hankalampaa kuin "tavallisen" hiusvärin, hennaseos ei ole niin liisteröivää ja vaikutusaika on pidempi. Tahrat saa tosin helpommin irti, ainakin jos ne pyyhkii heti. Minä pesen hiukset shampoolla ennen levitystä. Levityksessä hiusvärisivellin on kätevä, sillä saa hiusrajan tarkasti peittoon. Kokoan hiukset lopuksi päälaelle. Levityksen jälkeen laitan hiusten päälle suihkumyssyn estämään värin kuivumista ja sen päälle vanhan pipon estämään jäähtymistä. Lämpö tehostaa värin vaikutusta. Suihkumyssy toimii myös pintojen suojana. Ylle kannattaa pukea vanha t-paita yms. väritahroja pelkäämätön vaate. Ja iholta kannattaa pyyhkiä roiskeet heti. Muista korvat! Annan vaikuttaa niin kauan kuin jaksan eli enimmillään viisi tuntia. Huuhtelu lavuaarin yllä, jossain vaiheessa uusi shampoopesu ja paljon hoitoainetta.

Niin joo, henna ei ehkä sovi sellaiselle joka haluaa vaihtaa hiusväriä äärilaidasta toiseen usein. Kemialliset hiusvärit eivät välttämättä sovi hennatuille hiuksille (=käyttöohjeessa kielletään käyttö). Voi olla että uusi väri ei tartu, tai jos henna on ollut huonolaatuista ja sisältänyt raskasmetalleja, voi seurata pahempikin hiuskatastrofi.

Vierailija
6/16 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin joskus Santen värejä, ihan ok. Myöhemmin siirryin pelkkään hennaan, joka on todella paljon halvempaa - kympillä saa kilon, josta menee kerralla n. 50 g. 

Nyt kyllä olen kasvattanut oman värin takaisin, mutta jos värjäämiseen palaan niin ehdottomasti hennaan taas. 

Ylhäällä olikin jo hyvin vinkkejä käytöstä, joten niitä en enää toista..

Vierailija
7/16 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millanen sävy tulee vaaleaan hiukseen hennalla? Itse haluaisin lämpimän, oranssiin/kupariin taittavan luonnollisen punaisen värin. Onnistuuko hennalla? Siis hyyyvin luonnollisen ja aidon punapäälookin

Vierailija
8/16 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt hennaa vaaleisiin hiuksiin ja tykkään väristä kovasti. Siitä tulee luonnollinen sävy, ja onpa joku kysynyt onko punainen oma värini. Oma väri vaikuttaa tietysti lopputulokseen, minulla kai vähän punaista pigmenttiä kun vauvatukka on ollut punainen, sen jälkeen punainen väri katosi, lapsena ihan valkoinen ja nyt oma väri edelleen aika vaalea (ei kuitenkaan punertava). 

Vierailija
9/16 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aion testata hennaa ja tahtoisin kuulla lisää markettihennojen hinnoista, merkeistä ja kaupoista. Henna on ilmeisesti myös hiushoito? Ja Santen punaisista hennoista en tiedä, mutta kastanjanruskeassa ei ole vivahdustakaan ruskeaan. Lush -merkki tekee palavärejä jotka jauhetaan itse. Saatavilla punainen, kastanjanruskea, ruskea, tumma.

Vierailija
10/16 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen monta kertaa kokeillut noita Santeja - lopputulos on ettei toimi värjäämättömään hiukseen. Kun alunperin aloin niitä kokeilla, oli hiuksissa blondausta jota halusin peittää. Blondattuun osaan Santen värit otti kohtuullisesti kiinni. Mutta sitten kun kasvoi sitä luonnonhiusta, siihen lopputulos oli olematon. Ei siis huomannut minkäänlaista värjääntymistä. 

Punaiset hyvin hennapohjaiset sävyt on eri juttu: ne todennäköisesti toimivat. Mutta itse en halunnut missään nimessä punaista joten otin niitä neutraalin ruskeita sävyjä, mutta ei ne kyllä tehneet maantienväriselle tukalleni mitään. 

"Millanen sävy tulee vaaleaan hiukseen hennalla? Itse haluaisin lämpimän, oranssiin/kupariin taittavan luonnollisen punaisen värin. Onnistuuko hennalla? Siis hyyyvin luonnollisen ja aidon punapäälookin"

Tuohon henna on omiaan. Jos olet aika vaalea, hennalla tulee sellainen pehmeä porkkanaan tai kupariin vivahtava oranssi, vähän tummemmalle selkeämmpi punainen tai punaruskea. 

Itselläni valitettavasti se että mitkään lämpimät sävyt ei sovi, joten henna ja kasvivärit on poissuljettuja jo senkin takia. Jopa henna+indigovärjäys mustaksi on sellainen, että parissa viikossa indigo alkaa lähteä pois ja musta haalistua punaruskeaksi.

Vierailija
11/16 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilen tänään.

Vierailija
12/16 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peittävätkö kasviväritharmaat? Käsittääkseni eivät?

Vierailija
13/16 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peittävätkö kasviväritharmaat? Käsittääkseni eivät?[/quote

Kyllä mulla peittyi.

Vierailija
14/16 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku lihahiusväreistä? Peittääkö harmaat?

Vierailija
15/16 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hennaus muuttaa harmaan kuparin kultaisiksi.

Vierailija
16/16 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla maantienharmaa oma väri nyt hiuksissa, ja haluaisin vaaleanruskeaa, mutta millä värillä sellainen onnistuisi mahdollisimman luonnollisesti? Mitään punaista sävyä en halua ollenkaan, vaan ainoastaan ruskeaa, tai vaikka vaaleampia raitoja. Onko joku kokeillut sitruunalla vaalennusta?