Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa, miksi tungette rattaiden kanssa ratikkaan, vaikka siellä on jo kahdet?

Vierailija
12.10.2014 |

Minä en voi käsittää, monesti kyytiin tullaan väkipakolla ja ajetaan yksi tai kaksi pysäkinväliä? Miksi ette kävele?

Parikin kertaa on ollut tilanne, että vanhempi henkilö on tuijotettu nousemaan, jotta mamma tai pappa pääsee myös istumaan ja räpläämään puhelintaa, lapsi kaipaa huomiota, vanhempi vastaa "odota hetki, luen vain tämän".

Hirvittävää itsekkyyttä. Usein myös lapsi on polvet suussa eli liian iso rattaisiin, miksi hän ei kävele?

Jos lapsi saa raivokohtauksen, silloin poistutaan ulos ja jatketaan kävellen. Näin ainakin itse olen tehnyt, muita ihmisiä kunnioittaen. Mutta, ei näytä toimivat tänä päivänä.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Breaking the law, breaking the law.

Vierailija
2/46 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän kolmannet rattaat tai vaunut ratikkaan mahtuu, oon tainnut parhaimmillaan nähdä neljät samaan aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuu, mutta ei ole sallittua ja ovat täysin tientukkona oven edessä.

Vierailija
4/46 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lastenvaunujen kanssa on niin kiva liikkua ruuhka-aikaan, ilmaiseksi?

Ja tuhista muille kun Nico-Annica ei saa huomiota muilta tai vastaavasti  muut sa kestää sen kiukuttelua?

Vierailija
5/46 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 10:18"]

Ja tuhista muille kun Nico-Annica ei saa huomiota muilta tai vastaavasti  muut sa kestää sen kiukuttelua?

[/quote]

Mua ihmetyttää tää ratkutus ruuhka-aikaan liikkumisesta rattaiden kanssa. Ruuhka-aikoja ovat ne ajat, kun ihmiset ovat sankoin joukoin menossatöihin tai tulossa sieltä, ja työmatkoilla viedään usein myös ne lapset hoitoon. Ihan yhtä hyvin voi sanoa ruikuttajille, että älkää liikkuko ruuhka aikaan julkisissa.

Vierailija
6/46 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 10:22"]

[/quote]

Mua ihmetyttää tää ratkutus ruuhka-aikaan liikkumisesta rattaiden kanssa. Ruuhka-aikoja ovat ne ajat, kun ihmiset ovat sankoin joukoin menossatöihin tai tulossa sieltä, ja työmatkoilla viedään usein myös ne lapset hoitoon. Ihan yhtä hyvin voi sanoa ruikuttajille, että älkää liikkuko ruuhka aikaan julkisissa.

[/quote]

Ensimmäinen itsekäs "äityli" otti pultit  : )

Ilman rattaita et pääse kulkemaan? Tietenkin lapsesi on kädetön ja jalaton erityislapsi?

Vierailija
7/46 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 10:25"][quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 10:22"]

[/quote]

[/quote]

Ilman rattaita et pääse kulkemaan? Tietenkin lapsesi on kädetön ja jalaton erityislapsi?

[/quote]Miksi et itse kävele? Oletko jalaton erikoisaikuinen?

Vierailija
8/46 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kyl lähde mihinkään, jos muksu saa raivarin. Voivoi, jos joku ärtyy

Vierailija
9/46 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 10:25"]

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 10:22"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

En ottanut pultteja, esitin vain huomion, johon sinä et osannut kommentoida. En asu enää Helsingissä, joten en liiku lapsineni ruuhka-aikaan julkisissa, mutta sä et tunnu tajuavan, miksi muut ihmiset niissä liikkuvat. Kun vielä asuin Helsingissä, hain kyllä melko usein kummilastani yliopiston lapsiparkista juuri ruuhka-aikaan ja rattailla. Rattailla siksi, että 2-3-vuotias lapsi kävelee hitaasti, ja harva haluaa jäädä tuntikausiksi kaupungille käkkimään, kun kotonakin pitäisi jossain vaiheessa olla. 

Mutta todistitkin jo, että ajattelu ei ole se vahvin puolesi. Jos ruuhka-ajat julkisissa ovat noin kiusallisia sinulle, mitä jos alkaisit kävellä paikasta toiseen? Olet varmaankin jalaton erityisaikuinen, jos se ei onnistu.

Vierailija
10/46 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en todellakaan lähte kävellen liikkeelle lapsen kanssa! Ei jaksa kävellä ja kävelee hitaasti, on meillä muutakin tekemistä kuin pööpöillä helsingin kaduilla liikenteen seassa.

Aikuinen ihminen on hyvä ja kävelee itse, jos ei ole vammainen.

Vierailija
11/46 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä Nico-Annikkia nyt ei vaan haeta joka päivä kummitädin toimesta yliopiston lapsiparkista.

Suurin osa on näitä itsekkäitä mammoja, jotka kahvittelee ja lounastaa miehensä varoilla,

jotka noissa julkisissa liikkuu. Eli turhaa liikkumista.

Itse aloitukseen kukaan pullantuoksuinen, rakastava äityli ei osaa vastata?

Ratikoita kulkee niin tiuhaan tahtiin, että on mahdoton odottaa seuraavaa?

Monesti reitti ei myöskään ole se ainoastaan ratikoiden varassa.

Ei, minäminäminä...

Vierailija
12/46 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 10:32"]

Joo en todellakaan lähte kävellen liikkeelle lapsen kanssa! Ei jaksa kävellä ja kävelee hitaasti, on meillä muutakin tekemistä kuin pööpöillä helsingin kaduilla liikenteen seassa.

[/quote]

Samalla logiikalla sinä et tarvitse ratikkaa muuhun kuin lapsen kanssa huviajeluun?

Et siis käytä julkisia muuten kuin lapsen kanssa?

Vierailija
13/46 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 10:34"]

Sitä Nico-Annikkia nyt ei vaan haeta joka päivä kummitädin toimesta yliopiston lapsiparkista.

Suurin osa on näitä itsekkäitä mammoja, jotka kahvittelee ja lounastaa miehensä varoilla,

jotka noissa julkisissa liikkuu. Eli turhaa liikkumista.

Itse aloitukseen kukaan pullantuoksuinen, rakastava äityli ei osaa vastata?

Ratikoita kulkee niin tiuhaan tahtiin, että on mahdoton odottaa seuraavaa?

Monesti reitti ei myöskään ole se ainoastaan ratikoiden varassa.

Ei, minäminäminä...

[/quote]

Taidat olla jotenkin mielisairas ihminen? Kävele, jos et kestä muita ihmisiä. Mitä tämä lause nyt edes tarkoittaa. "Sitä Nico-Annikkia nyt ei vaan haeta joka päivä kummitädin toimesta yliopiston lapsiparkista"? Luuletko sä, että mä olen jotenkin ainoa ihminen, joka Helsingissä on joskus hakenut lapsen päivähoidosta ruuhka-aikaan? 

Vierailija
14/46 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä on vaan pakko päästä paikasta toiseen. Jos on esim. aika varattuna lääkärille ja pitää päästä sinne ajoissa, kyllä tungen omat rattaat ratikkaan vaikka siellä monet olisikin jo ennestään. Välillä ihmiset katsovat vihaisesti mutta yritän olla välittämättä.
Kyllä ruuhka-aikaan ihan tavalliset tallaajatkin ruuhkauttavat käytävät eikä pääse liikkumaan. Maailmassa on paljon vakavampia asioita kun tämä, mieluimmin keskityn niihin.

Vierailija
15/46 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 10:35"]

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 10:32"]

[/quote]

Samalla logiikalla sinä et tarvitse ratikkaa muuhun kuin lapsen kanssa huviajeluun?

Et siis käytä julkisia muuten kuin lapsen kanssa?

[/quote]

Ota nyt hyvä ihminen ne lääkkeet... tuossa ei oikeasti ole mitään järkeä.

Vierailija
16/46 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 10:05"]Mahtuu, mutta ei ole sallittua ja ovat täysin tientukkona oven edessä.
[/quote]

Öö, miten niin? Kolmet rattaat todellakin mahtuvat kyytiin aivan kevyesti. Vanhuksia tms. en ole koskaan pyytänyt siirtymään noilta "erityispaikoilta", mutta jos ratikkaan noustessani kyydissä on vain kahdet vaunut ja yhdellä erityispaikalla istuu nuori, terveen, ei-raskaana olevan näköinen ihminen, niin kyllä minä tiedustelen tältä ystävällisesti, voisinko laittaa vaunut kyseiselle paikalle.

Vierailija
17/46 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sporia kulkee parin minuutin välein. Jos ekassa on useat rattaat, eikö kannata jäädä odottamaan seuraaavaa. Busseja Espoon perukoille menee huomattavasti harvemmin ja sinne väkisin änkeemistäkään ei katsota hyvällä silmällä. Suurin osa vaunukansalaisista näyttää kyllä olevan vauvalomalaisia, varustuksesta ja lapsen iästä päätellen.

Vierailija
18/46 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 10:42"]

Sporia kulkee parin minuutin välein. Jos ekassa on useat rattaat, eikö kannata jäädä odottamaan seuraaavaa. Busseja Espoon perukoille menee huomattavasti harvemmin ja sinne väkisin änkeemistäkään ei katsota hyvällä silmällä. Suurin osa vaunukansalaisista näyttää kyllä olevan vauvalomalaisia, varustuksesta ja lapsen iästä päätellen.

[/quote]

Vauvan pötköttävät vaunuissa, isommat lapset istuvat rattaissa, joten vaunujen käyttäjät tosiaan ovatkin yleensä vauvalomalaisia. 

Vierailija
19/46 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 10:42"]Sporia kulkee parin minuutin välein. Jos ekassa on useat rattaat, eikö kannata jäädä odottamaan seuraaavaa. Busseja Espoon perukoille menee huomattavasti harvemmin ja sinne väkisin änkeemistäkään ei katsota hyvällä silmällä. Suurin osa vaunukansalaisista näyttää kyllä olevan vauvalomalaisia, varustuksesta ja lapsen iästä päätellen.
[/quote]

Mitä sitten vaikka olisikin? Kiire se niilläkin voi olla

Vierailija
20/46 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 10:45"]

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 10:42"]Sporia kulkee parin minuutin välein. Jos ekassa on useat rattaat, eikö kannata jäädä odottamaan seuraaavaa. Busseja Espoon perukoille menee huomattavasti harvemmin ja sinne väkisin änkeemistäkään ei katsota hyvällä silmällä. Suurin osa vaunukansalaisista näyttää kyllä olevan vauvalomalaisia, varustuksesta ja lapsen iästä päätellen. [/quote] Mitä sitten vaikka olisikin? Kiire se niilläkin voi olla

[/quote]

Luulisi, että lasten kanssa oppii varamaan ekstra-aikaa, koska lasten kanssa aivan aina tulee viivytyksiä. Mutta kaikki vaan eivät millään opi.