Vierailija

Meillä ehdottomasti perjantai. Koulun jälkeen piti maleksia jossain kun discot (joita oli n. joka toinen vko) alkoi klo 19. Perjantai oli levoton päivä koulussa kun kaikki odottivat iltaa.

Villejä huhuja oli kuultu että täysi-ikäiset käy baareissa lauantaina ja lauantai bileiltana kuulosti ihan utopistiselta ajatukselta.

• ylös 5
  • alas 0

Sivut

Kommentit (21)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

En bilettänyt teininä. Ei ollut sellaisia kavereita. Näin jälkeenpäin ajatellen, ehkä parempi?

Vierailija

Molempina iltoina oli menoa ja meininkiä. Usein vielä sunnuntainakin, oli ankea mennä maanantaina krapulassa kouluun. Eka tunnit oli kotitaloutta, muistan vieläkin miten oksetti ja heikotti.

Vierailija

Perjantai- iltaisin vähän ennen puoltayötä oli Kuopiossa torilla aina useita satoja alle 18-vuotiaita kokoontuneena toripöydille norkoilemaan. Juotiin keskaria, vaihdettiin kuulumisia muiden kaupunginosien teinien kanssa, nahinoitiin ja ihastuttiin palavasti. Oli sitten pakkanen tai helle.

Launtaina ei torilla ollut ketään, se oli "aikuisten" ilta.

Vierailija

Kynä+ba:lla maanantaina rokki-ilta
Arkussa tiistaisin klassikkoilta
Roballe keskiviikkona pikkulauantaihin
Johonkin torstaina parille tasottelemaan
Pe-la täysillä jossain
Su lepopäivä

Vierailija

En muista, kun en bilettänyt. Olin perjantaisin treeneissä. Lauantainakin alkoi usein 12 maissa treenit. Pidin niitä bilettäviä koulukavereita vähän noloina. (Varmaan nekin minua :D) Treenit oli varmasti terveellisempi vaihtoehto teinille ja minulla oli siellä paljon kavereita. Ehdin hyvin bilettää joskus parikymppisenä eikä se silloinkaan ollut kovin ihmeellistä ja kyllästyin nopeasti.

Vierailija

Perjantai, lauantai, ja joskus myös keskiviikko. Nykyään ei jaksa bilettää enää yhtään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En bilettänyt teininä. Ei ollut sellaisia kavereita. Näin jälkeenpäin ajatellen, ehkä parempi?
Joo. Ja jos olisi ollutkin bilekavereita, olisi ollut hankala lähteä syrjäkyliltä oikein minnekään. Tosin en olisi uskaltanut kohdata mahdollisia kiusaajianikaan. Niinpä nysväsin tietokoneen, scifi-kirjallisuuden ja television parissa.

Vierailija

Perjantai tottakai! Muistan että hämmästyin, kun vuotta vanhempi kaveri oli sitten lähdössä lauantaina kaupungille. "Eihän siellä silloin oo ketään!"

Vierailija

Teininä nimenomaan pe, jolloin nuoriso maleksi kylillä. Joskus oli joku keikka paikallisella urheiluhallilla tms mutta muutoin kirkonkylä oli niin pieni että kaikki siellä pyörivät kyllä löysi toisensa.

Tässä ei kysytty täysi-ikäisaikoja, mutta kerron kumminkin että käytiin sankoin joukoin lukioikäisenä kylältämme lähikaupungeissa ke, to ja la. Keskiviikkoisin oli midnight people joku S-ryhmän häppeninki paikallisen sokoshotellin yökerhossa, torstaisin yhdessä kapakassa oli kympin illat (markka-aikaa siis) ja se oli aina tupaten täynnä opiskelijoita. Lauantait oli pyhitetty sille ainoalle yökerholle johon pääsi alle 21v. Tuo edellä mainittu sokosmesta oli vko loppuisin 21v. Kävin niin paljon baareissa ikävuosina 18-20 että pahin polte jäi kyllä sinne. Olen nyt nelikymppinen ja ei oo ollut ikävä takasin.

Vierailija

Elin teiniaikani Jyväskylässä ysärillä. Perjantaisin teinit kokoontui keskustaan juomaan pussikaljaa. Väkeä oli niin paljon, että siellä kiersi Synkkiksen väki keräilemässä kaatokänniset selviytymään. 

Ja hakivat kyllä kotibileistäkin. Kiitos siitä esim. ystäväni puolesta. 

Vierailija

Perjantai. 80-luvulla oli vaan sellainen ongelma, että perjantai-iltana tuli Dallas klo 22:20. H*lv*tinmoinen kiire aina kotiin, että ehti katsomaan. Ei ollut uusintoja silloin samaan malliin kuin nyt, eikä meillä ollut videoitakaan vielä että olisi voinut nauhoittaa.

Perjantai (90-luvulla). Yläasteella kasiluokasta ylöspäin kaikki suositut / kovikset bilettivät aina perjantaisin. Bilettäminen tarkoitti alkoholin juomista, kaupungilla kännissä hillumista, joskus kotibileitä ja discoja.

Minä ja kaverini emme osallistuneet siihen koskaan. Olin viikonloput aina kotona perheen kanssa. Näin jälkeenpäin ajateltuna se oli ihan mukavaa, vaikka silloin oli usein tunne, että jää paitsi jostain.  

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.