Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdatteko tekstiilit vuodenajan mukaan

Vierailija
04.09.2021 |

Joulutekstiilit erikseen, mutta vieläkö on ihmisiä ketkä vaihtavat verhot, pöytäliinat, keittiöpyyhkeet, koristetyynyjen päälliset ja patalaput vuodenaikojen mukaan? Onko kamalaa tuhlausta, vaikka käyttäisikin samoja vuodesta toiseen? Tunnetko ketään kuka tekee näin?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme.

Vierailija
2/32 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, edes jouluna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se on tuhlausta jos käyttää samoja vuodesta toiseen? Minusta vuodenaikojen mukaan vaihtaminen on tuhlausta. En vaihda siis verhoja kuin jouluna, jos silloinkaan. Kaikki muu pönöttää paikoillaan vuodesta toiseen.

Vierailija
4/32 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme.

Tunnetko ketään kuka tekisi niin? Joulun ja vuodenaikojen lisäksi tietysti myös muut suomalaiset juhlapyhät, kuten pääsiäinen jne. 

Vierailija
5/32 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetaan myös nimellä kausisisustaminen. Äitini tekee sitä.

Vierailija
6/32 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/32 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Enkä muutenkaan uusi sisustusta juuri koskaan, jos ei jotain hajoa.

Vierailija
8/32 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verhot vaihdan keväällä ja syksyllä. Ihan vaan siksi että saa toiset pesuun ja syksy verhot on peittävämmät. Ehkä kesällä tulee käytettyä lakanoissa yms valoisempia värejä, mutta ei mitenkään tietoisesti.

Vierailija
9/32 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on kesä- ja talviverhot meillä ainakin.

Vierailija
10/32 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni se on kaunista ja jotkut sitä tekee. Sillä idealla kumminkin, ettei nyt joka vuosi hommaa kaikkea uutta. Meillä vaihdettiin kotosalla lapsena vuodenaikojen mukaiset kledjut, mutta vuosikymmenen kiireen vuoksi tapa on loppunut.

Itsellä kotonani ei ole varaa toteuttaa paitsi jouluisella pöytäliinalla ja muutamalla kynttilällä tätä tapaa. On siis joka ikkunaan vain yhdet verhot. Lakanoista olen alkanut metsästämään jo hankitulle lakanoille kirppareilta paria. Lakanoita on jo nyt niin paljon, että seuraavien hankinta tulee ajankohtaiseksi ehkä viidentoista vuoden päästä ja täten en voi edes ajatella hankkivani jouluisia lakanoita yms. Mutta olisi kiva, jos parisängyssä olisi edes samat pussilakanat. Eli aika köykäisesti pystyy toteuttamaan, mutta silti ihan kivasti ja olen tyytyväinen.

Vierailija
11/32 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai on kesä- ja talviverhot meillä ainakin.

Millaiset kesä- ja millaiset talviverhot? Eroja materiaaleissa ja väreissä? AP

Vierailija
12/32 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan lakanat. Talvella käytän tummia ja kesällä vaaleita.

Vierailija
13/32 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni se on kaunista ja jotkut sitä tekee. Sillä idealla kumminkin, ettei nyt joka vuosi hommaa kaikkea uutta. Meillä vaihdettiin kotosalla lapsena vuodenaikojen mukaiset kledjut, mutta vuosikymmenen kiireen vuoksi tapa on loppunut.

Itsellä kotonani ei ole varaa toteuttaa paitsi jouluisella pöytäliinalla ja muutamalla kynttilällä tätä tapaa. On siis joka ikkunaan vain yhdet verhot. Lakanoista olen alkanut metsästämään jo hankitulle lakanoille kirppareilta paria. Lakanoita on jo nyt niin paljon, että seuraavien hankinta tulee ajankohtaiseksi ehkä viidentoista vuoden päästä ja täten en voi edes ajatella hankkivani jouluisia lakanoita yms. Mutta olisi kiva, jos parisängyssä olisi edes samat pussilakanat. Eli aika köykäisesti pystyy toteuttamaan, mutta silti ihan kivasti ja olen tyytyväinen.

Myös minun mielestäni on kaunista. En ymmärrä täällä saatuja peukutuksia. :)

Vierailija
14/32 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihtele tekstiilejä tai muutakaan sisustusta vuodenaikojen mukaan. Joulun ajaksi laitan esille kynttelikön ja lapsuudesta asti mukana kulkeneen tonttukoristeen mutta siinä se. Villahuopakin on kesät talvet sohvan käsinojalla.

Vierailija
15/32 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Toki jouluna saatan valita punaiset lakanat, mutta ne ei ole mitkään joululakanat, vaan käytössä muiden värien ohella ympäri vuoden. Taitaa kaikkineen olla 4 lakanaparia, joita vaihtelen.

Vierailija
16/32 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan myös itse suuren osan tavaroistani käytettyinä. AP

Vierailija
17/32 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kuvailla. Mutta verhot on aina ollut mulle tärkein sisustusasia. Täytyy olla särmää, silmä lepää ja värit sekä kuviot sointuvat vuodenaikaan.

Vierailija
18/32 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kertaa vuodessa vaihdan keittiön verhot.

Vierailija
19/32 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina samat, en edes omista useampia verhoja tms. Pussilakanasetteja on kolme.

En tunne ketään joka tekisi noin, lienee vanhemman 60+ sukupolven juttuja.

Vierailija
20/32 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan verhot kolmesti vuodessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme