Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi yksin matkustavat maksavat paljon enemmän kuin kaksin matkustavat.

Vierailija
11.10.2014 |

Mainoksissa mainitana hinnaksi esimerkiksi 500 euroa/henkilö, mutta sitten kun menee varaamaan matkaa onkin hinta 900 euroa/henkilö, ja vain siksi että matkustan yksinään. Miksi hinnat ilmoitetaan siten, että oletuksena on vähintään kaksi matkustajaa. Käytännössä yksinmatkustavat kustantavat osaltaan kaksinmatkustavien "alennukset". Miksi yksinmatkustavan täytyy maksaa lähes saman verran kuin kahdenhenkilön matkan?

Luulisi voittoa tavoittelevan Finnmatkojenkin kiinnostavan, kun yksinelävien määrä vain lisääntyy koko ajan. Moni sanoo jättävänsä matkat väliin kun yksinmatkustettaessa hinta sikamainen.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinmatkustaja ei maksa mistään enemmän silloin kun ottaa ja varaa itse matkansa. En käytä ikinä noita valmismatkoja. Joka paikkaan pääsee ilman niitäkin.

Olet varmasti oikeassa siinä, että yksin matkustavan kannattaa varata itse lennot ja majoitus. Yleensä silloinkin joutuu kuitenkin jotain lisämaksua maksamaan, koska tyypillisesti yhden hengen huone on kalliimpi kuin kahden hengen huone jaettuna kahdella. Olen juuri lomalla Itävallassa hotellissa puolihoidolla. Maksan ylimääräistä 15 €/vrk verrattuna siihen, että majoittuisin tyhdessä toisen kanssa kahden hengen huoneessa. Minusta tuo on kuitenkin kohtuullinen lisämaksu.

Vierailija
22/26 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellihuone maksaa yhdelle saman kuin kahdelle.

Lentoliput ym matkustus maksavat aina per matkustaja.

Ravintolassa ruuat maksaa aina per annos.

Mitä AP oikein sekoilee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinmatkustaja ei maksa mistään enemmän silloin kun ottaa ja varaa itse matkansa. En käytä ikinä noita valmismatkoja. Joka paikkaan pääsee ilman niitäkin.

Olet varmasti oikeassa siinä, että yksin matkustavan kannattaa varata itse lennot ja majoitus. Yleensä silloinkin joutuu kuitenkin jotain lisämaksua maksamaan, koska tyypillisesti yhden hengen huone on kalliimpi kuin kahden hengen huone jaettuna kahdella. Olen juuri lomalla Itävallassa hotellissa puolihoidolla. Maksan ylimääräistä 15 €/vrk verrattuna siihen, että majoittuisin tyhdessä toisen kanssa kahden hengen huoneessa. Minusta tuo on kuitenkin kohtuullinen lisämaksu.

Yleensä maailmalla kahden hengen huoneen hinta on sama yöpyykö yksi tai kaksi henkeä. Toki toinen aamiainen tai puolihoitopaketti nostaa hintaa. Yhden hengen huoneita on enää vanhanaikaisissa hotelleissa.

Vierailija
24/26 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieleni teki edes Tallinnaan päästä käymään. Oli ryhmäkuljetus paikkakunnallani , muuten en pääse. Kyllä menoni tyssäsi kun eteen tuli hinta yhden hengen budjetille. Monen kaltaista " rasismia" on vallalla.🤬

Vierailija
25/26 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellimajoitus on turhan kallista. Ei sitä hotellin takia matkusteta. Hostelli  tai majatalo on ok.726

Vierailija
26/26 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänä esimerkkinä laivamatka Helsinki-Tukholma. Kaksi henkeä maksaa 102€, mutta yksin matkustava maksaa 84€, melkein saman kuin kaksi. Yksin matkustavia pidetään rupusakkina. Kaikki tarjoukset on kahdelle - rasismia.