Kotiaynnytys kunniaan?
Mies tässä avautui, miten halveksii minua, kun olen halunnut aynnyttää sairaalassa. Kun naiset kuulemma ovat vuosisatoja synnyttäneet kotona niin osoitin heikkoutta, kun halusin synnyttää omat lapseni sairaalassa. Kotisynnytyksiin kuitenkin sisältyy erityisesti vauvan kannalta aikamoisia riskejä, joita en halunnut ottaa. Oletteko te muut kohdanneet tällaisia mielipiteitä? Teinkö väärin, kun synnytin lapseni, omasta mielestäni turvallisesti, sairaalassa?
Kommentit (5)
En ole kohdannut, mutta kotisynnytys kyllä kiinnostaa aiheena. Mulle se ei olisi ollut mahdollista (mm. liian pitkä matka sairaalaan), mutta siinä on puolensa.
Miehesi on kyllä ääliö, mun mielestä synnytysasioissa miehellä ei ole muuta roolia kuin tukea naista. Kaikista omista mielipiteistään miehet saavat mun puolesta - pardon my French - pitää turpansa kiinni.
No miehen puheista päätellen hänet on synnytetty kotona ja siinä samalla on ollut komplikaatioita, jotka oltaisiin sairaalasa vältetty. Oliko miehellä kenties synnytyksen aikana hapenpuutetta ja tästä johtuen vähän hitaampi järjenjuoksu vielä nykyäänkin? Oliko napanuora kaulan ympärillä? Vai oliko kenties jonkinlainen synnynnäinen rakennevika virtsarakossa, niin että pissi kerääntyy pääasiassa päähän? Nämä kaikki ois huomattu siellä synnärillä ja korjattu...;)
Porvoossa taas synnytetään...
Mutta täytyy sen verran ottaa kantaa näihin hörhöihin, että saimmepa molemmat mieheni kanssa makiat naurut tämän pariskunnan tiimoilta, jotka halusivat kotisynnytyksen, napanuoraa ei sitten katkaista ja vaippoja ei sitten ikinä käytetä.
Huomsittehan, että puhuttiin vain "tyypistä", hänellä ei siis ollut myöskään sukupuolta.
Miehesi kuulostaa, anteeksi nyt vain, tosi sairaalta kakkapäältä.