Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työn sankarit - tauotta töitä ja stressiä kaikesta

Vierailija
04.09.2021 |

Aloitin taannoin burnoutin jälkeen kaupan alan työssä , minulla on alalta paljon kokemusta. Uudessa työssäni olen jo ensimmäisen kuukauden aikana törmännyt ”työn sankareihin” ja tunnistan vanhan burnout minäni näistä henkilöistä. Teen osa-aikaista työtä nyt ja nautin siitä että minun ei tarvitse olla päivittäin asiakkaiden kanssa kahdeksaa tuntia.

Hyvät ihmiset, älkää antako ”uudelle” työntekijälle seuraavia vinkkejä:

”Sinulla on niin lyhyitä päiviä että ethän sinä edes taukoja tarvitse”

Tarvitsen, ne ovat lakisääteisiä enkä todellakaan jätä palkallisia taukojani pitämättä. Älkää koskaan sanoiko kollegalle että jätä taukosi pitämättä, tämä on väärin.

*kateellista nurinaa kun teen lyhyttä päivää*

Jos et halua tehdä asiakaspalvelutyössä/missä tahansa täyttä päivää, niin avaa toki suusi esimiehelle. Nurina osa-aikaiselle työntekijälle ei auta, hekin voivat tehdä lyhyempää työviikkoa aivan syystä. Se tuntuu tilipussissa kyllä, mutta ei niin paljon että kannattaisi lähteä uuteen burnout kierteeseen.

Mitä muita työn sankareita te tunnette?

Muistakaa että odotti työnantaja mitä tahansa niin töissä tehdään se mistä palkka maksetaan ei enempää ei vähempää ja tauot pidetään vaikka koko paikka räjähtäisi. Jos tämä ei onnistu niin liittoon yhteys hyvät ihmiset.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työantaja ei osaa/halua mitoittaa työntekijöitä oikein se ei ole työntekijän vika tai velvoite.

Vierailija
2/2 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana olen suostunut vaikka minkälaisiin järjettömiin venymisiin, koska työnantaja on hoitanut tehtävänsä huonosti (alimitoitus työntekijöissä, virheitä vuorosuunnittelussa jne). Älkää suostuko tähän! Venymiseen ei tule loppua kun se jostain alkaa, koska työnantajapuoli kuvittelee että kyllä työntekijät aina joustaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi