Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kp:n laskemiset, tuhruvuoto ja luteaali. Toivottavasti osaatte vastata!!!

31.08.2006 |

Heti aluksi että toivottavasti maltatte lukea tämän pitkän kirjoitukseni.

Auttakaahan minua vähän kierron laskemisessa.

Eli yleensä minulla alkaa menkat tuhrulla pari päivää ennen kunnon vuotoa, nyt kahdessa kierrossa tuhrua kestanyt jopa 3 päivää eli neljäntenä vasta alkanut kunnolla. Syön clomeja ja minulle lääkäri on aina sanonut että eka tuhrupäivä on eka kp, kun taas melkein kaikille täällä on sanottu että ensimmäinen kunnon vuotopäivä on kp1.

No olen laskenut kp1 ekan tuhrun ja ovis kyllä tapahtui ihan hyvin(s-prog otettu) mutta ovis tulee kuitenkin sen verran myöhään n.kp18 ja luteaalin pituudeksi jää alle 10pv mun kierron pituus on aika tarkkaan 26pv. Aluksi söin clomit kp5-9 ja sitten kokeilin kp3-7 ja ovis tuli vain päivän aikaisemmin, mutta kierto pysyi samassa joten luteaali liian lyhyt.

Nyt sitten tässä kierrossa tein sillai et rupesin laskemaan kp vasta siitä ekasta kunnon vuodosta, nyt menossa kp7 (jos tuhrusta olisin aloittanut niin kp10) vähän tuntuisi et ovis olisi pian tulossa limojen perusteella, testi ehkä vähän tummempi mitä normaalisti tähän aikaan kierrosta joten ovis varmaan tulee aikasemmin.

Mut sit oikein siihen kysymykseen pitkän selostuksen jälkeen. Eli jos nyt vieläkään ei tärppää ja menkat alkaa ja aloittaisin laskemisen taas ekasta kunnon vuodosta niin mihin kiertoon kuuluu sitten ne tuhrupäivät.

Oletetaan et ens viikon ma alkaisi tuhru ja se olisi vaikka kp26 ja kunnolla sitten kp29/kp1, lasketaanko nuo kp26-29 väliset päivät luteaalivaiheeseen vai mihin.

Oon ihan hukassa tämän asian kanssa. Silloinhan luteaali pitenisi, mutta olisiko kuitenkaan mahdollisuutta kiinnittymiseen kun eikös limis jo ala vuotaa pois jos edes vähnä tuhrua on tullut?

Joku taas sanoi et ensimmäinen punainen päivä on kp1. Mulla alkaa sillai et ekana päivänä pyyhkiessä ihan vähän verta pari kertaa päivän iakana mutta ei mitään limaista vuotoa(sori selvä kuvaus), ja sitten se muuttuu sellaiseksi ruskeaksi joka on ilmeisesti kuivunutta verta jota saattaa tulla vähän mutta yleensä paperissa vain jotain ruskeaa tuhrua. Sitten neljäntenä päivänä alkaa pikkuhiljaa lisääntyä vuoto ja iltaan mennessä alkaa sitten kunnon vuoto eli joidenki ohjeiden mukaan kp1 kun taas toisten mukaan jo kp4.

Ymmärrätte varmaan miks oon sekaisin, lääkärille seuraava aika on vasta kuukauden päästyä mut pitäisi ennen sitä saada jotain tietoa. Ensviikolla on puhelin aika, toivottavasti saan luget tai jotain, mutta vaikea puhelimessa selittää tämä mitä juuri sepustin. Olis helpompi kun näkisi ihmisen.

Yritystä on takana kaksi vuotta ja seitsemäs clomikierto menossa. Mies on tutkittu, simpat kunnossa, torvet mulla auki, mitään muuta vikaa ei ole lötynyt kuin minun ovuloimattomuus mikä kyllä saadaan clomeilla hoidettua. Itse luulen kyllä että luteaalin lyhyys on syy.

Iso Kiitos jos jaksoitte lukea ja vastata :)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis lyhyt kierto ja tuhrutteleva lyhyt luteaali. (kierrot max 26pv)

mulla on aina laskettu kyllä ne kp:t kunnon vuodosta. se tuhruttelu luteaalivaiheen aikana on ihan vaan tuhruttelua luteaalivaiheen aikana.

kuulostaa siltä että sun kannattaisi kysellä lääkäriltä keltarauhastukea, jos ei ala tärpätä. tosin jos et ole aiemmin ovuloinut ja nyt clomeilla olet alkanut niin saattaahan siinä mennä aikaa ennen kuin tärppää. siis meneehän normaalisti ovuloidessakin joillakin vuosi ja se on normaalia.

clomeja kun syöt niin silloin keltarauhanenkin alkaa toimia paremmin. eli clomit saattaa hoitaa koko homman kuntoon. tuhruttelua on nimittäin monella kierron lopussa ja se on normaalia. mutta kannattaa sitä luteaalivaiheen pituutta kokonaisuudessaavn miettiä.

ja yksi vinkki: mulla loppui tuhruttelut tyystin ja luteaalivaihe piteni kun aloin syödä kalaöljykapselaita. en sitten tiedä että mikä taika niissä oli, mutta aloin syödä niitä koska en syö kalaa juur ollenkaan normaalisti ja parin kuukauden päästä huomasin että mullahan on tuhrut kadonneet. lapsettomuuspuolella sitten muutkin kokeili. suosittelen käyttämään noita jos et syö rasvaista kalaa paria kertaa viikossa.

tärppionnea!

mom vierailulla rv29+6

Vierailija
2/2 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tainnut puhua ekasta punaisesta päivästä kp 1:nä. Mutta minulal on tosiana erilaista tuo tiputtelua. ELi minulla alkaa oviksesta 12 päivän päästä verinen tiputtelu. Heti alusta asti punaista eikä ruskeaa. Tosi vähän verta tulee, mutta on selvää verta tai sitten veristä valkovuotoa. Nyt viimeksi oli 3 päivää tuota, sitten oli 2 päivää kovaa vuotoa ja sitten taas 2-3 päivää tuota veritiputtelua. Minä laskin kp 1 tuon ekan tiputtelupäivän. Mutta jos sinulla on ruskeaa se tuhru, niin se kuulostaa kyllä vähän eriltä. Eli olisiko se sulla kuitenkin tosiaan sitä luteaalivaihetta kuitenkin.

Vaikeita tämmöiset. Mietin että kun minulal on käytössä kuukuppi niin minähän näen sen vuodon aika paljaana enkä mitenkään siteeseen valuneena. En usko että minulla siltikään tuo ekojen päivien tiputtelu olisi ruskeaa siteessä.

On näissä tuhruissa ja tiputteluissakin näemmä eroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla