Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietitkö ruuan hintaa vielä kotonakin?

Vierailija
04.09.2021 |

Söin pari sulhaspiirakka. Keittiöön kävellessäni mietin, että ovat ne kyllä aika kalliita. Sitten alkoi jo huvittamaan, että sitten ne vasta kalliita olisivat, jos ne jäisivät syömättä ja menisivät roskiin. Sitten laskin hinnan: vähän alle 40 senttiä kpl. Jokin aika sitten söin banaanin ja kun olin ostanut vain yhden, näin hinnan ja ajattelin: tuokin maksoi 60 senttiä. En tiedä, onko tuo nuukuutta(sairasta sellaista) vai johtuuko siitä, että ruoka on melkeinpä ainoa, missä voi säästää.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mieti sitä edes kaupassa

Vierailija
2/10 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mieti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mieti. Ruuassa en kyllä koskaan säästä. 

Vierailija
4/10 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin muissakin ostoksissa, kun päätös on tehty en enää vertaile hintoja tai mieti oliko päätös fiksu

Kuitin käyn aina läpi, ja virheet korjaan

Vierailija
5/10 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mieti. Käydään Lidlissä ruoka ostoksilla, ja ainut mitä ihmettelen on se että, miten tälläkin kertaa ostokset maksoivat niin vähän. Esim. siellä riisipiirakan hinta on 0,25 senttiä ja kilon banaaneita saa eurolla.

Vierailija
6/10 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pieniä hinta eroja mieti, mutta kerran itselleni kävi niin, että ostin amerikan pastillien kaltaisen pussin, jossa oli pieniä samannäköisiä suklaa pastilleja ja kuitilta sitten näin, että yli viisi euroa maksoi koko pussi. Ei ollut mikään kilon pussi vaan ihan perus kokoinen.

Siitä on ainaskin viisi vuotta aikaa ja vieläkin tuo mielessäni pyörii, että tuli noin kallis pussi summa mutikassa ostettua.

Vierailija
7/10 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mietin, en nyt miettimällä mieti, mutta kun olen tekemässä ateriaa ostamistani raaka-aineista, lasken sitä paljonko yksi annos suunnilleen maksaa. Ja jos joku menee pilalle syömättömyyttään ja siinä on hintalappu päällä, se kyllä harmittaa. 

Vierailija
8/10 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pieniä hinta eroja mieti, mutta kerran itselleni kävi niin, että ostin amerikan pastillien kaltaisen pussin, jossa oli pieniä samannäköisiä suklaa pastilleja ja kuitilta sitten näin, että yli viisi euroa maksoi koko pussi. Ei ollut mikään kilon pussi vaan ihan perus kokoinen.

Siitä on ainaskin viisi vuotta aikaa ja vieläkin tuo mielessäni pyörii, että tuli noin kallis pussi summa mutikassa ostettua.

Mutta se oli kuitenkin vain viisi euroa! Hyvänen aika, ei ka tuollaisen summan takia kannata miettiä vuositolkulla. Mikä olisi ollut se kohtuullinen hinta sitten? Maksoitko euron vai kaksi liikaa mielestäsi? 

Vierailija
9/10 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta se oli kuitenkin vain viisi euroa! Hyvänen aika, ei ka tuollaisen summan takia kannata miettiä vuositolkulla. Mikä olisi ollut se kohtuullinen hinta sitten? Maksoitko euron vai kaksi liikaa mielestäsi? 

En minä sitä tarkoituksen omaisesti mieti, mutta se on jäänyt trauman oloisesti mieleeni.

Oonhan minä saanut jotain bonuksiakin töistä, että en rahojani ole jäänyt rypemään, mutta silti tuo on jäänyt vahvasti alitajuntaani. Saattoi se pussi olla kuusi, seitsemän tai kahdeksankin euroa ja kauhustuttavat hinnat tuommoiset ovat mielestäni suklaa pussista. Näköjään olen saanut traumat tuosta tapahtuneesta 😂

Siitä lähtien olen ollut tarkkana hintojen suhteen.

Vierailija
10/10 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan yleensä ulkomaista ruokaa, koska sen hinta/laatu suhde on kohdallaan. Suomalaista ruokaa on varaa ostaa vain satokauden aikaan, muuten se on tavalliselle palkansaajalle liian kallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi